هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام با قابلیت اتصال به کامپیوتر - تکفارس 
هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام با قابلیت اتصال به کامپیوتر - تکفارس 
هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام با قابلیت اتصال به کامپیوتر - تکفارس 

هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام با قابلیت اتصال به کامپیوتر

محمدرضا موسوی
۲ فروردین ۱۳۹۸ - 18:00
هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام با قابلیت اتصال به کامپیوتر - تکفارس 

هدست‌های جذاب و محبوب واقیت مجازی  روز به روز متنوع‎تر و با کیفیت‎تر از پیش می‌شوند. برای ادامه خبر و آشنایی با طرح کوالکام با تکفارسهمراه باشید

هدست جدید کوالکام یکی از معدود هدست‌های مستقل و حمل شونده‎ای است که از قابلیت اتصال به کامپیوتر‌ها  نیز برخوردار است. بر اساس گزارش CNET، از این هدست واقیت مجازی در همایش Developers conference صنعت بازی (Game)  که اکنون در سانفرانسیسکو در جریان است، رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه این محصول تا قبل از پایان سال جاری در بازار‌های آسیا عرضه  می‌شود.

بیشتر هدست‌های حمل شونده واقعیت مجازی قابلیت اتصال به کامپیوتر و بهره بردن از بازی‌های اضافی آن را ندارند اما کوالکام این ویژگی را در مدل جدید خود موسوم به “Booundless XR”  افزوده است. این محصول به خودی خود به‌عنوان یک هدست مستقل شش‌جهت شناخته شده و از طریق یک اتصال ۶ گیگاهرتزی به کامپیوتر متصل می‌شود. هدست مذکور از یک پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام بهره می‌برند.

کوالکام مدعی است که تأخیر در این دستگاه تنها ۱۶ میلی‌ثانیه است. همان‌طوری که پیش‌تر ذکر شد این محصول قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارد و روی کاغذ می‌تواند به کمک پردازنده رایانه بیاید اما هنوز مشخص نیست چه مقدار.

کامپیوتر یا کنسولی که قصد دارید هدست را به آن متصل کنید باید از ۸۰۲٫۱۱ad Wi-Fi پشتیبانی کند و نرم‌افزار کوالکام در آن نصب شده باشد. کوالکام به CNET گفت که بازی‌ها باید بدون هیچ مشکلی در هدست جدید اجرا شوند.

کوالکام طرح‌های مرجع این‌چنینی زیادی تولید کرده است اما تنها تعداد محدودی از شرکت‌ها ازجمله اچ.تی.سی، لنوو و فیسبوک از آن‌ طرح‌ها استفاده کرده‌اند. بسیاری دیگر از تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند فعلاً همان گوشی‌ها، تبلت‌ها و دیگر محصولات پیشین خود را تولید کنند. کوالکام گفته Pico Neo VR محصول شرکت چینی Pico VR ، اولین هدستی است که از طرح این شرکت بهره برده است. همچنین می‎گوید اچ‎تی‎سی در تولید سخت‌افزار و محتوا در این خصوص، با این کمپانی همکاری دارد. البته ازآنجا که این تنها یک طرح مرجع است ممکن است هیچ‌گاه عرضه نشود اما در صورت عرضه، کوالکام موفق خواهد شد که کیفیت بازی‌های واقعیت مجازی را افزایش دهد.

شما می‌توانید نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید و همچنین کانال تکفارس را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید