بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹

سید محمد معلمی
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - 20:00
بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

حتی اگر شما صاحب یکی از قدرتمندترین رایانه‌ها هستید باز هم روزی می‌رسد که کامپیوترتان سرعتش کم شود. به خصوص امروزه که سیستم عامل‌های مهمی از جمله macOS Mojave و ویندوز ۱۰ رایانه‌ها بیش از هر زمان دیگری به یک رم قدرتمند نیاز دارند. بنابراین چنان‌چه کامپیوتر شخصی یا لپ‌تاپ شما مدتی است کند شده، بد نیست رم آن را عوض کنید.

اما پیش از اینکه آماده رفتن به بازار شوید، به خاطر داشته باشید که نمونه‌های زیادی از رم‌ها با سرعت‌ها و ظرفیت‌های مختلف یافت می‌شود که اگر شما با آنها آشنا نباشید، نمی‌توانید گزینه مدنظرتان را بیابید.

خوشبختانه ما در سایت خبری و تحلیلی تکفارس بهترین نمونه‌های این قسمت از رایانه‌ها را در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با فراخ بال و آسودگی خاطر نمونه مورد نظر خود را پیدا کنید. لازم به ذکر است که هر نوع رم برای هر نوع سلیقه و کاربردی در این مقاله معرفی شده است.

بهترین رم: Corsair Vengeance LED

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

Corsair یکی از مطمئن‌ترین برندهای تولیدکننده رم در بازار است. سری Vengeance این کمپانی با خط تولید LED DDR4 توانسته به خوبی خود را میان مشتریان به محبوبیت برساند. Corsair Vengeance LED به خاطر سیستم پخش کننده گرمای قوی که دارد، می‌تواند به بهترین شکل رایانه را خنک کرده و نهایت سرعت آن را افزایش دهد. به علاوه، سری Corsair Vengeance LED DDR4 دارای تأخیر CL16 و سرعت بسیار بالای ۳۴۶۶ مگاهرتزی است و به همین دلیل می‌تواند بهترین گزینه برای رم رایانه‌ها باشد.

بهترین رم: DDR4 G.Skill Trident Z RGB

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

امروزه تقریباً هر کسی با نامG.Skill  و سری Trident Z RGB این شرکت آشناست. این رم نه فقط به خاطر سرعت بالا محبوب است، بلکه به خاطر دارا بودن ویژگی DIMM و نهایت طیف رنگی سبک، امکان تطبیق رنگ‌های RGB آن با تمام نمایشگر سیستم وجود دارد. G.Skill Trident Z RGB دارای تأخیر CAS حدوداً ۱۴ تا ۱۹ است که در کنار سرعت ۴۲۶۶ مگاهرتزی، یک نمونه ایده‌آل برای کسانی است که رایانه حرفه‌ای دارند.

بهترین رم: DDR3 Kingston HyperX Predator

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

سری HyperX  شرکت کینگستون به خاطر سرعت بالایی که دارند، همواره جزو بهترین رم‌های DDR3 دنیا بوده‌اند. همچنین مدل‌های Predator نیز به خاطر عملکرد سریع و قابلیت ارتقا با نمایه‌های XMP که دارند، گذشتن از کنار نامشان را سخت کرده‌اند. سری Predator DDR3 با تأخیر CL9 تا CL11 که از خود به ثبت رسانده‌اند از سرعت ۱۸۶۶ تا ۲۶۶۶ مگاهرتزی بهره می‌برند.

بهترین رم مقرون به صرفه: Kingston HyperX Fury

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

این محصول کینگستون رمی است که هوای جیب شما را دارد!. Kingston HyperX Fury به صورت هوشمندانه میان DDR3 و DDR4 متغیر بوده و با تشخیص بخش‌های مختلف رایانه، سرعت خود را بر اساس نیاز تنظیم می‌کند. این را اضافه کنیم که محصول کینگستون با جدیدترین تراشه‌های اینتل هماهنگی زیادی دارد. ضمن اینکه با تأخیر CL14 و CL16، از سرعت ۲۱۳۳ و ۲۶۶۶ مگاهرتزی بهره می‌برد. در پایان اشاره کنیم که علی‌رغم قیمت پایین، رم Kingston HyperX Fury، تأثیر زیادی بر عملکرد رایانه شما خواهد داشت.

پیشرفته‌ترین رم: Corsair Dominator Platinum RGB

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر می‌خواهید بهترین رم دنیا را داشته باشید و برایتان مهم نیست چه‌قدر قرار است پول بپردازید، باید دیگر گزینه‌ها را کنار بگذارید و مستقیم سراغ Corsair Dominator Platinum RGB بروید. اگرچه این رم در سال ۲۰۱۹ با مدلی جدیدتر آپدیت شده و طراحی جذاب‌تری به خود گرفته ولی باز همCorsair Dominator Platinum RGB یکی از پیشرفته‌ترین نمونه موجود در بازار به شما می‌رود که سرعتی برابر با ۳۶۰۰ مگاهرتز دارد.

بهترین رم دارای دو ظرفیت: G.Skill Trident Z RGB DC

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

برخی وقت‌ها به خصوص وقتی می‌خواهید سیستم گیمینگ سر جمع کنید، باید حتماً قطعاتی را برگزینید که قطعاً همه نوع بازی را می‌توانند اجرا کنند. در این میان باید به G.Skill Trident Z RGB DC توجه ویژه‌ای داشته باشید. دو حرف انگلیسی DC در این رم مخفف double capacity به معنای دو ظرفیت است. این محصول G.Skill  اگرچه دارای سرعت ۳۲۰۰ مگاهرتزی است ولی چنان‌چه می‌خواهید رایانه شما از حافظه رم زیادی بهره ببرد و DIMMهای زیادی آن را اشغال نکنند، نباید از کنار نام G.Skill Trident Z RGB DC به راحتی بگذرید.

بهترین رم گیمینگ: Adata Spectrix D80

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اگر می‌خواهید رمی انتخاب کنید که هر بازی که نصب می‌نمایید را اجرا کند و از کیفیت بالای تصاویر بهترین بازی‌های ۲۰۱۹ لذت ببرید، حتماً Adata Spectrix D80 را خریداری کنید. این رم نه تنها از سرعت ۵۰۰۰ مگاهرتزی بهره می‌برد بلکه از ماده مایع به عنوان سیستم خنک‌کننده استفاده می‌کند و این یعنی بیش از حد گرم نخواهد شد.

بهترین رم RGB: HyperX Predator DDR4 RGB

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اسم HyperX معمولاً در زمینه تولید بهترین رم‌های رایانه‌ها همیشه درخشیده و این ادعا را می‌توانیم با عملکرد فوق‌العاده محصولاتش به اثبات برسانیم. DIMMهایی که این شرکت تولید می‌کند، از جدیدترین تکنولوژی‌ها بهره می‌برند و معمولاً قیمت مناسبی هم دارند. در این بین، HyperX Predator DDR4 RGB یکی از همان نمونه‌هایی که در موردش صحبت می‌کنیم. این رم نه تنها سریع است، بلکه به خاطر استفاده از فناوری Infrared Sync، نورپردازی DIMM را به اوج خود می‌رساند. ضمن اینکه با توزیع‌کننده‌های مشکی رنگ و جذاب خود، قطعاً رایانه گیمینگ شما با سرعت بالایی اکثر بازی‌ها را اجرا خواهد کرد.

بهترین رم معمولی: Corsair Vengeance LPX

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

رم Corsair Vengeance LPX برای کسانی تولید شده که بیشترین عملکرد را با کم‌ترین هزینه می‌خواهند. در واقع Corsair این قطعه را مخصوص آن دسته از رایانه‌هایی ساخته که CPU قدرتمندی دارند. علی‌رغم اینکه کلمه معمولی در کنار نام این رم مشاهده می‌شود ولی به خاطر سیستم هشت لایه توزیع‌کننده گرما، سرعت نسبتاً قابل‌قبول، طراحی زیبا، نبود LEDها و تنوع رنگی مناسب (مشکی، قرمز و آبی)، یک گزینه ایده‌آل برای کامپیوترداران اقتصاد محور به شمار می‌رود.

بهترین رم برای سیستم عامل مک: G.Skill Mac RAM

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

به خاطر تعهدی که شرکت G.Skill نسبت به تولید رم‌های مخصوص سیستم عامل مک دارد، باید بهترین رم مخصوص سیستم عامل لپ‌تاپ‌های اپل را از میان محصولات این کمپانی انتخاب کنیم. با فرض اینکه مک‌بوک شما یکی از جدیدترین لپ‌تاپ‌های اپل است، بهره‌گیری از رم قدرتمند هزینه زیادی روی دوش شما نخواهد گذاشت. رم‌های مخصوص سیستم عامل مک کمپانی نامبرده معمولاً دارای تأخیر CAS بین ۹ تا ۱۱ و سرعت ۱۳۳۳ تا ۱۶۰۰ مگاهرتز هستند. این را اضافه کنیم که بهترین رم ارزان‌قیمت برای سیستم عامل مک، G.Skill DDR3-1333 می‌باشد.

بهترین رم مخصوص لپ‌تاپ: Crucial Ballistix Sport

بهترین رم‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

شرکت Crucial بدون تردید بهترین تولیدکننده رم برای لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود. این کمپانی سری Crucial Ballistix Sport خود را به‌گونه‌ای تولید کرده که علاوه بر سرعت بالا و پشتیبانی از تکنولوژی چند برنامگی، سبب افزایش دوام باتری رایانه‌های همراه نیز خواهد شد. این را هم اضافه کنیم که Crucial Ballistix Sport از هر رم دیگری که به صورت پیش‌فرض در لپ‌تاپ شما وجود دارد بهتر کار خواهد کرد. فقط باید اطمینان حاصل کنید که آیا می‌شود رم لپ‌تاپ خود را ارتقا دهید یا خیر.

آیا مدلی از بهترین رم‌های بازار هست که ما نام آن را نیاورده باشیم؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید