همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 
همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 
همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید

سید محمد معلمی
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - 22:00
همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

هوآوی P30 و P30 Pro تنها چند هفته دیگر معرفی می‌شوند ولی تا همین حالا هم اطلاعات زیادی در مورد این دو دستگاه منتشر شده‌اند که ما در سایت خبری تحلیلی تکفارس همه آنها را یک‌جا جمع کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

[divider][/divider]

انتظار می‌رود مدل‌های P30 و P30 Pro پرچمدار آتی هوآوی لقب بگیرند و ادامه‌دهندگان نسل‌های پیشین خود باشند.

هوآوی P20 و P20 Pro رقیب جدی برای گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس، پیکسل ۳ ایکس ال و آیفون‌های جدید به شمار می‌رفتند و P30 و P30 Pro هم جنگ میان پرچمداران هوآوی و دیگر کمپانی‌ها را ادامه خواهند داد.

این نکته را مدنظر داشته باشید؛ همان‌طور که اپل در ماه سپتامبر سه گوشی (مدل پیشرفته، اصلی و معمولی) تولید و سامسونگ نیز همین رویه را تکرار کرد، نباید تعجب کنیم که هوآوی هم با سری P30 چنین اقدامی را انجام دهد.

ما در این خبر می‌خواهیم به همه ویژگی‌های پیشرفته‌ای که هوآوی در پرچمداران سال ۲۰۱۸ خود آورد اشاره کرده و آن‌هایی که ممکن است در سال ۲۰۱۹ بهبود یابند را معرفی کنیم ولی پیش از اینکه ادامه دهیم، ابتدا درباره مشخصاتی که گفته می‌شود وجود آنها در هوآوی P30 و P30 Pro قطعی است حرف می‌زنیم و سپس شایعات انتظارات خود را بیان می‌کنیم.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]سؤالات ابتدایی درباره هوآوی P30 و P30 Pro[/button]

  • نمونه‌های پیشین هوآوی P30 و P30 Pro کدامند؟ P20 و P20 Pro
  • تاریخ معرفی این گوشی‌ها چه روزی است؟ ۲۶ مارس (۶ فروردین ۱۳۹۸)
  • قیمت این گوشی‌ها چه‌قدر است؟ بین ۷۹۰ تا ۱۰۷۰ دلار

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]تاریخ معرفی و قیمت[/button]

پس از اینکه خودِ هوآوی در اکانت توییتری‌اش تاریخ ۲۶ مارس (۶ فروردین ماه ۱۳۹۶) را به عنوان روز رونمایی از پرچمدار جدیدش معرفی کرد، دیگر شایعه‌ای در این‌باره منتشر نشد.

این موضوع شایعه‌ای که در گذشته دست به دست شده بود و در آن شهر پاریس و آخر ماه مارس به عنوان مکان و زمان معرفی از پرچمدار آتی هوآوی نشان می‌داد را تأیید می‌کند.

در مورد مدل P30 باید بگوییم که احتمالاً شرکت سازنده ۵۹۹ پوند یا ۷۹۰ دلار را برای قیمت پایه در نظر خواهد گرفت و در نتیجه مدل P30 Pro نیز قطعاً بیشتر از این خواهد بود.

همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]طراحی و صفحه نمایش[/button]

جدیدترین اطلاعات:

  • بدون حاشیه در صفحه نمایش
  • جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری
  • صفحه نمایش با رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسلی

محتمل‌ترین تصاویری که انتظار می‌رود به طراحی نهایی P30 نزدیک باشد، توسط اکانت توییتری OnLeaks منتشر شده و در ادامه می‌توانید آنها را مشاهده کنید. به خاطر داشته باشید که محصول هوآوی دارای قاب شیشه‌ای و پوشش رنگ گرادیان در پشت خود خواهد بود.

در P30، شما شاهد یک ناچ قطره‌ای کوچک، حاشیه نسبتاً کم، دوربین اصلی سه‌گانه و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری هستید. ضمن اینکه اصلاً سنسور اسکنر اثر انگشتی هم در این دستگاه به چشم نمی‌خورد بنابراین این‌گونه نتیجه می‌گیریم که حسگر نامبرده درون نمایشگر جای‌گیری کرده است. با این اوصاف، احتمالاً صفحه نمایش P30 از نوع OLED خواهد بود چرا که سنسورهای اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش در پنل‌های LCD کار نمی‌کنند.

وجود جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری در این تصاویر مایه شگفتی است زیرا هوآوی این پورت را از سری P20 حذف کرده بود.

در مورد هوآوی P30 Pro نیز اطلاعات نسبتاً خوبی در اختیار داریم چرا که تصاویر مربوط به این دستگاه نیز منتشر شده‌اند.

بر اساس رندرهایی که در ادامه می‌بینید، یک ناچ بسیار کوچک در بالا و حاشیه‌های بسیار باریک در اطراف صفحه نمایش به چشم می‌خورد. در قاب پشتی نیز ماژول دوربین اصلی با چهار لنز همراه است؛ سه عدد زیر هم و دیگری زیر فلاش چراغ LED.

نکات اشاره شده در تصاویر زنده زیر هم کاملاً مشاهده می‌شوند و همه اطلاعات مذکور به نظر می‌رسد درست باشد.

فقط ببینید آهنربای اثر انگشت چگونه در پشت این گوشی می‌درخشد تا به فوق‌العاده بودن طراحی این دستگاه پی ببرید.

همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

پیش از اینکه تصاویر بالا منتشر شوند، چند عکس از قاب‌های احتمالی P30 Pro مشاهده کردیم که ماژول دوربین آنها با عکس‌های بالایی کاملاً متفاوت بودند. البته به خاطر قدیمی بودن تصاویر مربوط به قاب، بعید می‌دانیم درست باشند.

در مورد صفحه نمایش نیز بگوییم که احتمالاً هم P30 و هم P30 Pro از نمایشگری بهره خواهند برد که دارای رزولوشن ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسلی هستند. این یعنی پیشرفت نسبت به سری P20 چرا که رزولوشن آنها نهایتاً به ۲۲۴۰*۱۰۸۰ پیکسل می‌رسید.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]دوربین[/button]

جدیدترین اطلاعات

  • دوربین اصلی سه‌گانه
  • وجود لنز ۳۸ یا ۴۰ مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی چهارگانه در مدل P30 Pro

شایعاتی به گوش رسیده که هوآوی P30 Pro از لنز دوربین ۳۸ مگاپیکسلی تولید شده توسط سونی بهره خواهد برد.

بر اساس ادعای یک منبع خبری دیگر، هوآوی P30 دارای ماژول دوربین اصلی سه‌گانه با لنز ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود. همچنین شنیده می‌شود که قدرت زوم ۵ برابری اپتیکال و دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسلی در این گوشی به چشم خواهد خورد.

تا کنون نیز تصاویر منتشر شده مربوط به قاب هوآوی P30 و P30 Pro این قضایا را تأیید می‌کنند. به علاوه، از آنها این‌گونه برداشت می‌شود که حداقل سه لنز در عقب هر یکی از این مدل‌ها جای‌گیری خواهد کرد و فلاش LED مدل Pro بسیار بزرگ خواهد بود.

همچنین گوشی P30 Pro را از نمای جلو نیز مشاهده کرده‌ایم و دریافتیم که ناچ قطره‌ای کوچک و حاشیه‌های باریکی در آن به کار رفته است.

به هر ترتیب با تأیید مدیرعامل هوآوی، مدل‌های P30 و P30 Pro به ترتیب سه و چهار لنز برای دوربین عقب خود خواهند داشت.

این اطلاعات مدت زیادی بود که به گوش می‌رسید و در آخر نه تنها تصاویر آنها را تأیید کردند، بلکه دیگر گزارش‌ها نیز در همین سمت‌وسو بودند. به علاوه، وجود زوم ۱۰ برابری اپتیکال و سنسور بهبود یافته سه بعدی برای تشخیص فاصله و ساخت افکت‌های فوکوس بسیار محتمل است.

مدیر اروپایی هوآوی یعنی والتر جی در مصاحبه‌ای که داشت، در مورد زوم ۱۰ برابری اپتیکال صحبت کرد ولی واضح توضیح نداد که بالأخره این قابلیت در P30 وجود دارد یا خیر.

به هر حال، تیزرهای منتشر شده از گوشی، عکسی از ماه از یک پرسپکتیو نزدیک را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد بدون نیاز به زوم بتوانیم چنین تصویری را بگیریم. چنین چیزی یعنی وجود سیستم زوم بهتر.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]سیستم عامل و قدرت[/button]

جدیدترین اطلاعات:

  • ۶ گیگابایت رم در P30 و ۸ گیگابایت رم در P30 Pro
  • ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی در P30 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی در P30 Pro
  • اندروید ۹ به عنوان سیستم عامل

یکی از منابع موثق خبری عنوان کرده که هوآوی P30 دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود و مدل P30 Pro هم ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت دارد. البته وجود نمونه‌های دیگر نیز دور از انتظار نیست.

این شایعه را می‌توانیم با فرم‌های تأییدیه از دو کشور اندونزی و تایوان تطبیق دهیم که دقیقاً همین مقدار رم و حافظه داخلی را عنوان کرده بودند هرچند به نظر می‌رسد هوآوی P30 دارای نمونه دیگری است که ۸ گیگابایت رم خواهد داشت.

خبر رسیده که مدل P30 Pro نیز حالا در تایلند تأییدیه لازم را دریافت کرده است. البته در این گزارش صحبتی از مشخصات فنی به میان نیامده ولی نشان می‌دهد دو دستگاه در دست تولید هستند تا به سرعت وارد بازار شوند. ضمن اینکه اسناد دال بر این هستند که پرچمداران آتی هوآوی در اکثر کشورها قابل خرید و فروش خواهند بود.

به هر ترتیب مشخصات دقیق P30 را هنوز نمی‌دانیم ولی با نگاه به امکانات دو مدل میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو می‌توانیم تا حدودی این قضیه را حدس بزنیم.

بر اساس رویه‌ای که هوآوی در قبال پردازنده‌ها دارد، احتمالاً شاهد Kirin 980 خانواده میت ۲۰ در سری P30 باشیم زیرا این کمپانی چینی تا کنون هر تراشه‌ای که در خط تولید میت قرار داده، در خط تولید P نیز به کار برده است.

نباید این ترند را بد توصیف کنیم چرا که این تراشه هنوز تازگی‌اش را از دست نداده و با فرآیند ۷ نانومتری خود توانسته هر پردازنده تولید شده در سال ۲۰۱۸ را شکست دهد هرچند حالا باید با رقبای قدرتمندتری مانند اسنپدراگون ۸۵۵ رقابت کند.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]دیگر امکانات[/button]

یکی از ویژگی‌هایی که گفته می‌شود در مدل P30 بهبود خواهند یافت و در تیزر نیز آن را مشاهده کرده‌ایم، اسپیکرهای آن خواهند بود.

البته مشخص نیست دقیقاً این بروزرسانی‌ها در چه زمینه‌ای هستند ولی احتمالاً یک اسپیکر استریو به این دستگاه اضافه خواهد شد چرا که مدل P20 تنها یک اسپیکر استریو دارد.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]نام[/button]

بر اساس گفته‌های مدیرعامل هوآوی، P30 بهتر از P20 Pro و میت ۲۰ خواهد بود.

خب این اطلاعات که بر کسی پوشیده نبود ولی چیزی که توجهات را به سوی خود جلب کرد، اسم پرچمدار آتی بود. مدیرعامل این کمپانی چینی محصول بعدی این شرکت را P30 خطاب کرد بنابراین تا حدودی خیالمان از نامیده شدن پرچمدار آتی هوآوی به همین اسم، راحت شد.

اخیراً نیز این شرکت چینی نمونه پیشرفته‌تر پرچمدارش را P30 Pro نامیده است.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”” target=”” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]انتظارات ما چیست؟[/button]

پیش از اینکه هوآوی پرچمدار خود را در تاریخ ۲۶ مارس معرفی کند، باید انتظاراتمان را از این دستگاه بیان کنیم.

۱) صفحه نمایش باکیفیت‌تر

همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

هوآوی در سری P20 خود از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره برد ولی حالا که سامسونگ، سونی و دیگر رقبای این کمپانی چینی کیفیت تصاویر را افزایش داده‌اند، وقت آن فرا رسیده تا خانواده P30 هم در این زمینه بهبود یابند.

با این حساب، انتظار ما کیفیت تصاویر QHD با رزولوشن ۲۹۶۰*۱۴۴۰ پیکسل است.

۲) باز گرداندن جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

بسیاری از گوشی‌ها به خصوص خانواده P20 جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری را کنار گذاشتند ولی این‌طور که معلوم است، هنوز دنیای گوشی‌های هوشمند آمادگی بازنشسته کردن این ویژگی محبوب را ندارد و کاربران تمایلی به استفاده از فناوری‌های وایرلس نشان نداده‌اند بنابراین انتظار داریم هوآوی بار دیگر این قابلیت را به پرچمدارش بازگرداند.

البته بعید است چنین اتفاقی رخ دهد چرا که به‌زعم برخی‌ها، یک گام به عقب خواهد بود ولی بعضی‌ها هم بر این باورند که برای جبران اشتباه، هوآوی می‌تواند این کار را انجام دهد.

۳) شارژ بیسیم

همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

اگرچه سری P20 دوام باتری و سیستم شارژ سریع خوبی دارد ولی جای تکنولوژی شارژ بیسیم در آن حس می‌شود چرا که وجود این فناوری در پرچمدارها به یک عادت تبدیل شده است.

با این حساب امیدواریم هوآوی P30 و یا حداقل مدل P30 Pro این قابلیت را داشته باشند.

۴) سه دوربین در همه مدل‌ها

هوآوی با تولید خانواده P20 Pro و استفاده از سه لنز برای دوربین اصلی، رسماً به کمپانی‌های حاضر در این تکنولوژی پیوست بنابراین علاوه بر اینکه باید شاهد سه لنز در دوربین عقب P30 Pro باشیم، باید این فناوری را در P30 هم ببینیم.

البته فعلاً و در دنیای گوشی‌های هوشمند به بیشتر از سه لنز نیاز نداریم ولی به خاطر اینکه می‌خواهیم پرچمداران آتی هوآوی بروزرسانی شوند، بد نیست یک لنز دیگر برای هوش مصنوعی یا تشخیص منظره در آن‌ها به کار رود.

۵) اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش

همه آنچه باید از پرچمدار آتی هوآوی بدانید - تکفارس 

هوآوی میت ۲۰ پرو و مدل Porsche Design Huawei Mate RS از سنسور اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش بهره می‌برند و حتی آنر ۱۰ (برند زیرمجموعه هوآوی) نیز دارای چنین حسگری است. به همین دلیل باید شاهد این فناوری در پیشرفته‌ترین محصول هوآوی باشیم.

با چنین قابلیتی، کمپانی چینی می‌تواند محصولش را نسبت به خیلی از گوشی‌های بازار متمایز کرده و حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش آن را کنار بگذارد.

۶) تراشه پیشرفته

سری P20 از Kirin 970 به عنوان تراشه استفاده می‌کنند که نسبت به تولیدات اخیر کووالکوم و اگزینوس قدیمی به حساب می‌آید.

برای مدل‌های P30 و P30 Pro انتظار می‌رود هوآوی از پردازنده جدیدی بهره ببرد تا بتواند با محصولات دیگر شرکت‌ها به خوبی رقابت کند.

۷) عدم استفاده از ناچ یا حاشیه در نمایشگر

مانند خیلی از گوشی‌های سال ۲۰۱۸، هوآوی P20 و P20 Pro یک ناچ در نمایشگر خود دارند و اگرچه می‌توانیم این بریدگی را با استفاده از نرم‌افزار دستگاه مخفی نماییم ولی ترجیح می‌دهیم هیچ ناچی در این گوشی‌ها نمی‌دیدیم.

در این بین، اصلاً دلمان نمی‌خواهد حاشیه‌ای در کناره‌های نمایشگر پرچمدار آتی هوآوی شاهد باشیم و می‌خواهیم طراحی تمام صفحه نمایش را به معنای واقعی کلمه ببینیم. اگر هوآوی تصمیم بگیرد اسکنر اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار دهد، احتمال تولید یک دستگاه تمام صفحه نمایش زیاد است هرچند کار این کمپانی برای مخفی کردن دوربین سلفی زیر پنل OLED ممکن است مشکل شود.

در پایان اشاره کنیم که در تاریخ ۶ فروردین ۱۳۹۸ می‌توانید پوشش زنده مراسم رونمایی از پرچمداران آتی هوآوی را به صورت لایو بلاگ از وب‌سایت خبری تحلیلی تکفارس مشاهده کنید. ضمن اینکه اخبار تکمیلی به زودی از طریق همین سایت منتشر می‌شود. پس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید