بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹

میر مهدی حامی
۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 20:00
بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

این روزها خرید یک گوشی ارزان قیمت دیگر به معنای از دست دادن تمام ویژگی‌های جدید و عملکردی ضعیف نیست. ما در این مقاله قصد داریم تا بهترین گوشی‌های اقتصادی را که می‌توانید در حال حاضر خریداری نمایید بررسی و رتبه بندی کنیم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

گوشی‌های هوشمند پرچمدار در سال ۲۰۱۹ گران‌تر از هر زمان دیگری هستند، اما همانطور که گوشی‌های رده بالا بهتر می‌شوند به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت نیز روند رو به رشدی را پیش گرفته‌اند. ممکن است شما یک گوشی هوشمند با بودجه کمتر از ۲۰۰ پوند / ۲۰۰ دلاری خریداری کنید و هنوز هم این گوشی قادر به انجام تمام کارهایی که از آن انتظار دارید باشد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی همچنین به لطف قیمت ارزان‌تر در قراردادها، در بلندمدت جذاب‌تر هستند، هرچند شما ممکن است ترجیح دهید این گوشی‌های هوشمند را به طور کامل خریداری کنید و سپس فقط برای مکالمات و پیام‌های ارسالیتان به اپراتورها پول پرداخت کنید.

اگر ارزش خرید نسبت به قیمت اولویت شماره یک شما باشد، لیستی از بهترین گوشی‌های اقتصادی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت را در انگلیس، ایالات متحده آمریکا و هیچ کجای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد. ما بهترین گوشی‌های ارزان قیمت را از نوکیا، موتورلا، آنر و دیگر برندهای بزرگ تست، امتیاز دهی و رتبه بندی کرده‌ایم و در کنار این بررسی‌ها شما مشاوره خرید تخصصی ما را نیز خواهید داشت که می‌تواند به شما کمک کند تا برای خرید بهترین گوشی با توجه به نیازهایتان تصمیم بهتری بگیرید.

راهنمای خرید بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹

با توجه به تجارب ما ایده آل‌ترین راه برای دریافت یک گوشی ارزان قیمت این است که آن را بدون سیم کارت تهیه کنید تا اینکه گوشی را همراه با سیم کارت خریداری کنید. بدین صورت شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه ماهیانه نخواهید داشت و هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را با یک مدل جدیدتر تعویض کنید. این موضع به ویژه برای گوشی‌های اقتصادی چینی صدق می‌کند که شما نمی‌توانید آن‌ها را به صورت قراردادی تهیه کنید.

اکثر گوشی‌های این لیست قیمتی کمتر از ۲۰۰ پوند / ۲۰۰ دلار دشته، که تا یک چهارم از قیمت‌هایی است که اغلب برای گوشی‌های پرچمدار پرداخت می‌کنید، در مقالات آینده به بهترین گوشی‌های پرچمدار سال نیز خواهیم پرداخت تا اطلاعات این گوشی‌ها نیز در اختیار شما عزیزان قرار داشته باشد.

گوشی‌های که به ترتیب در ادامه لیست شده‌اند، آن‌هایی هستند که به نظر ما بهترین گوشی‌های ارزان قیمت در حال حاضر می‌باشند. ما رده بندی لیست را بر اساس خریداری گوشی بدون سیم کارت تعیین کردیم، زیرا در قراردادها اغلب شاهد تغییراتی در قیمت هستیم.

آیا شما باید یک گوشی لاک (قفل شده) را خریداری کنید؟

شما به سرعت متوجه خواهید شد که برخی از بهترین گزینه‌های گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت توسط اپراتورهای تلفن همراه فروخته می‌شود. آنچه که شما باید بدانید این است که آیا این گوشی‌ها به صورت قفل شده توسط اپراتور عرضه می‌شوند یا خیر.

گوشی‌های چینی

یک روش جایگزین، خرید یک گوشی چینی است، که با برخی از آن‌ها در لیست ما روبرو خواهید شد. شما ممکن است از این برندها چیزی نشنیده باشید  و در خیابان‌ها نیاز آن‌ها را پیدا نکنید (البته به غیر از هوآوی و ZTE)، اما گوشی‌های چینی برای ارائه مشخصات شگفت انگیز نسبت به قیمت و کاهش هزینه‌ها نسبت به رقبای اروپاییشان شناخته شده‌اند و در اغلب موارد شما یک گوشی با مشخصات میان رده را با قیمت اقتصادی دریافت خواهید کرد.

البته نکات منفی هم وجود دارد، مثلا اگر یک گوشی خریداری شده از چین خراب باشد چه باید بکنید؟ اما اگر هنوز علاقمند هستید، باید بهترین گوشی‌های چینی سال ۲۰۱۹ را ببینید.

بهترین گوشی برای یک کودک چیست؟

اگر شما به دنبال یک گوشی اقتصادی برای کودک خود هستید، کماکان می‌توانید در لیست زیر چندتا از گوشی‌های مناسب را برای آن‌ها پیدا کنید.

در ازای هزینه چه چیزهایی را دریافت خواهید کرد؟

اگر شما به دنبال یک گوشی ارزان قیمت هستید، باید این واقعیت را قبول کنید که سازنده برای دستیابی به هزینه مورد نظر و کاهش قیمت برخی از ویژگی‌ها را حذف خواهد کرد و شما همان سرعت، ویژگی‌ها و کیفیت صفحه نمایشی را که در گوشی‌هایی با دو، سه و حتی چهار برابر قیمت تجربه خواهید کرد، دریافت نمی‌کنید.

در گذشته این باور وجود داشت که گوشی‌‌های اقتصادی بلافاصله توسط نمایشگرهای با رزولوشن پایین، فضای ذخیره سازی کم و جنسب بدنه پلاستیکی قابل تشخیص هستند، اما تمام این موارد در حال بهبود است. این روزها، با ۲۰۰ پوند یا کمتر، امکان خرید گوشی با صفحه نمایش Full HD و بدنه فلزی زیر ۸mm وجود دارد.

اکثر آن‌ها اتصال ۴G را پشتیبانی کرده، اما همه از NFC پشتیبانی نخواهند کرد (تلفن‌های چینی اغلب دارای HotKnot هستند که یک تکنولوژی مشابه است، اما همانند NFC عمل نخواهد کرد).

[divider][/divider]

۱.شیائومی Mi A2 Lite

امتیاز: ۴ از ۵

قیمت: ناموجود

هیچ گوشی اقتصادی اندرویدی بهتر از این گوشی وجود ندارد. Mi A2 Lite دارای طراحی فوق العاده با صفحه نمایشی با نسبت ابعاد ۱۹:۹، دوربین‌های عقب دوگانه و عملکردی مناسب است. فضای ذخیره سازی سخاوتمندانه ارائه شده و ما از این موضوع خوشحالیم که می‌توانیم به لطف درگاه کارت حافظه جداگانه و بدون این که نیاز باشد یکی از سیم کارت‌های خود را قربانی کنیم، فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی را تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهیl. در یک کلام: یک خرید اقتصادی عالی.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۲. Honor 10 Lite

امتیاز: ۴٫۵ از ۵

قیمت: ۱۹۹٫۹۹ پوند

آنر باز هم توانست روند خود را با Honor 10 Lite تکرار کند، این گوشی یکی از بهترین اسمارتفون‌های اقتصادی است که می‌توانید خریداری کنید. با تنها ۲۰۰ پوند شما صاحب بهترین باتری در یک گوشی با این محدوده قیمت، صفحه نمایش بزرگ و دوربین‌های دوگانه خواهید شد.

این دوربین‌ها در نور کم عملکرد ضعیفی خواهند داشت و به وضوح مشخص است که این یک گوشی با بدنه پلاستیکی است اما عملکرد آن عالی می‌باشد. این گوشی در کنار Moto G به عنوان بهترین گوشی ارزان قیمت در دسترس کاربران خواهد بود.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۳. Moto G7 Power

امتیاز: ۴ از ۵

قیمت: ۲۴۹ دلار

با رابط کاربری نزدیک به رابط اندروید خام، Moto G7 جایگزین مناسبی برای خرید هوآوی یا هانر در این رنج قیمت است و باتری عظیم آن به معنای دوام عمر باتری دو روزه خواهد بود که در صورت استفاده بهینه به راحتی می‌تواند تا ۳ روز هم دوام داشته باشد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۴. Moto G7 Play

امتیاز: ۴ از ۵

قیمت: ۲۰۰ دلار

G7 Play یک گوشی هوشمند محکم است که با وجود داشتن امکانات داخلی بالا، می‌تواند یک تجربه روان و بدون لگ را حتی در زمان اجرای بازی‌های سنگینی مانند PUBG Mobile برای کاربران فراهم کند و این قابل توجه است. کیفیت ساخت عالی است و با وجود استفاده از پلاستیک در پنل پشتی جزئیات طراحی دقیق ظاهری رده بالا به G7 داده است.

البته مطمئنا نقاط ضعفی در گوشی‌های هوشمندی با قیمت زیر ۱۵۰ پوند وجود خواهد داشت و در مورد G7 Play این نقطعه ضعف مربوط به دوربین‌ها است. اگرچه تصاویر به طور کلی نور خوبی دارا می‌باشند، اما فقدان یک سیستم فوکوس خودکار مناسب به این معنی است که بسیاری از تصاویر شما به نظر حالتی نرم خواهند داشت.

با این حال، اگر شما به دنبال عکاسی نیستید، Moto G7 Play یک گزینه عالی است و شما گوشی بهتر از آن را در این رنج قیمت پیدا نخواهید کرد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۵. Motorola Moto E5

امتیاز: ۴٫۵ از ۵

قیمت: ناموجود

Moto E5 یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی در سراسر جهان به شمار می‌رود. البته شما می‌توانید با کمی هزینه بیشتر مورد بهتری پیدا کنید، اما اگر شما به دنبال ارزان‌ترین گوشی موجود هستید که از طول عمر و عملکرد مناسبی برخوردار باشد، این گوشی یک گزینه مناسب است.

ما از طراحی و کیفیت ساخت و تعدادی از ویژگی‌های آن شامل صفحه نمایش، دوربین، اسکنر اثر انگشت و عمر باتری بسیار تحت تاثیر قرار گرفتیم. البته لازم به ذکر است که شما برخی از این ویژگی‌های موجود را حتی در گزینه‌های گران قیمت‌تر نیز دریافت نمی‌کنید.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۶. UMIDIGI One Pro

امتیاز: ۴٫۵ از ۵

قیمت: ۱۶۹٫۹۹ دلار

مشخصات UMIDIGI One Pro بر روی کاغذ بسیار خوب به نظر می‌رسد. شارژ سریع بیسیم، NFC، نمایشگر IPS 19:9، دوربین‌های دوگانه، سنسورهای اثر انگشت در کنار و طراحی جذاب، مواردی هستند که شما در چنین قیمتی انتظار آن را ندارید. اما این یک گوشی اقتصادی است و به همین دلیل برخی موارد در آن حذف شده است. صفحه نمایش تنها دارای رزولوشن HD است، حسگر اثر انگشت ممکن است به خوبی کار نکند و دوربین‌ها نیز ممکن است کمی ضعیف به نظر برسند. با این حال، این گوشی یک خرید اقتصادی عالی است که هزینه بسیاری کمی در ازای امکاناتش برای شما خواهد داشت.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۷. Huawei P Smart (2019)

امتیاز: ۴ از ۵

قیمت: ۱۹۹ پوند

از آنجاییکه P Smart 2019 و Honor 10 Lite هزینه مشابهی داشته و اساسا کپی‌های از یکدیگر هستند، بهتر است که گوشی هوآوی را بخاطر دوربین جلویی با رزولوشن بالاتر و موارد به‌روزتر همراه آن انتخاب کنید.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۸. Moto G6 Play

امتیاز: ۴ از ۵

قیمت: ناموجود

Moto G6 Play یک سوپرایز است. این گوشی در کنار دو گوشی دیگر G6 قرار می‌گیرد و دارای عمر باتری بهتر (و یک حسگر اثر انگشت جذاب‌تر) است.

طراحی صفحه نمایش ۱۸:۹ و سطح بالا (اما پلاستیکی) به این معناست که حسی به اندازه گوشی‌های با دو برابر قیمت را به کاربرانش القا خواهد کرد، البته در عملکرد به همان خوبی نخواهد بود.

استفاده از یک جک هدفون به عنوان نکته مثبت آن و استفاده از میکرو USB را می‌توان نکته منفی آن دانست، اما می‌توان این نقطه ضعف را به نقاط قوت آن ببخشید و G6 Play را به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی موجود در سال ۲۰۱۹ توصیه کرد.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۹. Asus ZenFone Max Pro M1

امتیاز: ۴ از ۵

قیمت: ۱۹۹ دلار

عدم پشتیبانی از  NFC را می‌توان تنها نقطه ضعف این گوشی اقتصادی عالی دانست. عملکرد نیز نسبت به قیمت عالی است اما بهترین نکته در مورد عمر باتری آن است.

با یک باتری ۵،۰۰۰ میلی آمپر ساعت، این گوشی به راحتی یک روز را پشت سر گذاشته و احتمالا در روز دوم نیز میزان قابل توجه‌ای از ظرفیت باتری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در این مورد باید این گوشی را یکی از بهترین‌ها در بین گوشی‌های دیگر دانست.

صفحه نمایش نیز بزرگ و روشن است و نرم افزار اندروید نیز رابط کاربری آن را ساده نگه داشته است.

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

۱۰. Honor 9 Lite

امتیاز: ۴٫۵ از ۵

قیمت: ناموجود

اکنون مدتی هست که شاهد وجود Honor 9 Lite در بازار هستیم اما این گوشی هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی به شمار می‌رود که می‌توانید خریداری کنید، حتی در زمان عرضه اولیه با قیمت شرکتی ۱۹۹ پوندی نیز یک گزینه ایده‌آل به شمار می‌رفت و اکنون نیز شما می‌توانید آن را با قیمتی بسیار پایین‌تر تهیه کنید. این گوشی یک طراحی جذاب، مشخصات مناسب و معقول از جمله چهار دوربین داشته که عملکرد خوبی برای شما ارائه می‌کند. چه چیزی بهتر از این؟

بهترین گوشی‌های اقتصادی سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

نظر شما در مورد این گوشی‌ها چیست؟ شما چه گوشی‌هایی را پیشنهاد می‌دهید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

[divider][/divider]

اگر چنان‌چه می‌خواهید بررسی تخصصی محصولی را مطالعه نمایید یا با بهترین گوشی، رایانه، پردازنده و . . . آشنا شوید ولی آن را در سایت تکفارس پیدا نمی‌کنید، مدل آن را کامنت کرده تا در اسرع وقت، مقاله آن توسط تیم تحریریه ما آماده شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید