وان‌پلاس دو گوشی جدید نورد N10 و N100 را معرفی کرد - تکفارس 
وان‌پلاس دو گوشی جدید نورد N10 و N100 را معرفی کرد - تکفارس 
وان‌پلاس دو گوشی جدید نورد N10 و N100 را معرفی کرد - تکفارس 

وان‌پلاس دو گوشی جدید نورد N10 و N100 را معرفی کرد

مجید مهرعلی
۶ آبان ۱۳۹۹ - 11:00
وان‌پلاس دو گوشی جدید نورد N10 و N100 را معرفی کرد - تکفارس 

وان‌پلاس با انتشار گوشی هوشمند نورد (Nord) به رویه «فقط پرچم‌دار» خود پایان داد، حال این شرکت آماده است تا شیرجه‌ای عمیق به درون میان رده‌ها بزند و حتی در بازار گوشی‌های سطح پایه نیز سرکی بکشد. به عبارت دیگر، نورد تبدیل به یک سری از گوشی‌های هوشمند شده است.

وان‌پلاس نورد N10:

وان‌پلاس N10 5G به فرمول اصلی بسیار وفادار است و با یک تراشه اسنپ‌دراگون میان رده، نرخ فریم ۹۰Hz و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی وارد بازار می‌شود. هدف N10 بازه ارزان‌ قیمت‌تری است و تصمیمات با هدف مقرون‌به‌صرفه بودن باعث به‌ وجود آمدن تغییراتی شده است.

این مدل جدید دارای صفحه‌نمایشی ۶٫۴۹ اینچی با رزولوشن +۱۰۸۰p است. فرق اساسی این نسخه با نورد این است که مدل تازه‌وارد از یک پنل IPS LCD بهره می‌برد که آخرین بار سال ۲۰۱۵ در وان‌پلاس ۲ استفاده شده بود. نمایشگر گوشی موردبحث توسط گوریلا گلس ۳ (Gorilla Glass 3) محافظ می‌شود و این باعث کوچ حسگر اثرانگشت به پشت دستگاه می‌گردد.

مجموعه دوربین پشت نورد N10 کمی بهتر از نسخه اولیه نورد است، زیرا این مجموعه دارای یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است و یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی که وسعت دید ۱۹۹ درجه را به ارمغان می‌آورد. در کنار این‌ها، لنزهای ماکرو و عمق نیز حضور دارند. دوربین اصلی می‌تواند ویدئو‌های با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۳۰ fps و ویدئوهایی با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۶۰ fps ضبط کند که در حالت تصویر آهسته به ۱۲۰ fps نیز می‌رسد.

چند تغییر نیز در بخش دوربین جلوی دستگاه صورت گرفته است. خبر خوب این است که تنها یک حفره پانچ وجود دارد، اما خبر بد کاهش یافتن کیفیت دوربین از ۳۲ به ۱۶ مگاپیکسل و کنار گذاشتن لنز فوق عریض است.

باتری در مدل جدیدی کمتری بزرگ‌تر از باتری نورد است و با ظرفیت ۴۳۰۰ mAh به‌سرعت توسط فناوری وارپ شارژ ۳۰T پُر می‌شود. به همراه وان‌پلاس N10 یک هدفون جک ۳٫۵ میلی‌تری نیز وجود دارد، اتفاقی که بعد از مدت‌ها برای یک وان‌پلاس روی داده است.

وان‌پلاس N10 نیروی خود را از یک تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۰ می‌گیرد. اگرچه این تراشه بسیار شبیه S765G است، اما در این بین تفاوت‌های کلیدی‌ای نیز وجود دارد. در این تراشه از دو هسته بزرگ کرایو ۵۶۰ (Kryo) برای واحد پردازش مرکزی و یک هسته آدرنو ۶۱۹L (Adreno) برای بخش پردازش گرافیکی استفاده شده است. مودم X51 به‌کار رفته در تراشه تنها از باند Sub-6 برای ارتباط ۵G پشتیبانی می‌کند، اما در عوض در نسخه اولیه نورد قابلیت اتصال موج میلی‌متری وجود ندارد.

قیمت وان‌پلاس نورد N10 5G برابر با ۳۵۰ یورو است و با یک حافظه موقت ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌گردد. در مقام مقایسه باید گفت که ظرفیت حافظه موقت و حافظه داخلی در نورد اولیه به ترتیب برابر با ۸ و ۱۲۸ گیگابایت است و قیمتی برابر با ۳۸۰ یورو دارد.

وان‌پلاس نورد N100:

وان‌پلاس نورد N100 یک گوشی سطح پایه است و از ۵G نیز پشتیبانی نمی‌کند. با حافظه موقتی با ظرفیت ۴ گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت ۶۴ گیگابایت لازم است تا ۲۰۰ یورو برای این دستگاه هزینه شود. تراشه به‌کار رفته در این گوشی اسنپ‌دراگون ۴۶۰ است، تراشه‌ای ۱۱nm که از هسته‌های کورتکس A73 و آدرنو ۶۱۰ بهره می‌برد.

وان‌پلاس نورد N100 دارای یک صفحه‌نمایش IPS LCD و ۶٫۵۲ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ با نرخ فریم استاندارد است. مانند N10، صفحه‌نمایش این دستگاه نیز توسط گوریلا گلس ۳ محافظ می‌گردد. در این دستگاه از بلندگوهای استریو استفاده شده است و حسگر اثرانگشت نیز در پشت محصول جای دارد.

وان‌پلاس تصمیم گرفته است تا در N100 باتری بزرگ‌تری را تعبیه کند که ظرفیتی برابر با ۵۰۰۰mAh دارد. شارژر باتری یک شارژر  ۱۸ واتی است. در کنار این مدل نیز یک هدفون جک ۳٫۵ میلی‌متری لحاظ شده است.

گوشی موردبحث به یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی مجهز شده است که کیفیت پایه‌ای را برای عکاسی به ارمغان می‌آورد. دوربین پشت دستگاه یک مجموعه سه‌تایی است که شامل یک حسگر عمق و یک لنز ماکرو می‌شود. کیفیت تصویربرداری در هردو دوربین جلو و پشت برابر با ۱۰۸۰p/30 است و یک حسگر ۸ مگاپیکسلی برای دوربین جلو به‌کار رفته است.

هردو گوشی نورد N10 و N100 دارای سیستم‌عامل‌ اکسیژن‌اواس ۱۰٫۵ هستند که بر اساس اندروید ۱۰ کار می‌کند و آخرین بهسازی‌های وان‌پلاس را به همراه دارد. قرار است ماه جدید میلادی این محصولات وارد بازار اروپا شوند و خیلی زود پای را به آن طرف اقیانوس نیز بگذارند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید