Bitdefender: اکثر گوشی‌های اندرویدی در معرض خطر حمله هکری هستند - تکفارس 
Bitdefender: اکثر گوشی‌های اندرویدی در معرض خطر حمله هکری هستند - تکفارس 

Bitdefender: اکثر گوشی‌های اندرویدی در معرض خطر حمله هکری هستند

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - 08:50
گوشی‌های اندرویدی

وب‌سایت Bitdefender گزارشی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد که ۳۵ درصد گوشی‌های اندرویدی بسته‌های امنیتی ضروری را دیگر دریافت نخواهند کرد و همین موضوع آن‌ها را در برابر حملات هکری آسیب‌پذیر خواهد کرد. 

براساس این گزارش، حدود ۷۰ درصد گوشی‌های موجود در بازار اندرویدی هستند و بسیاری از آن‌ها به‌خاطر عدم پشتیبانی امنیتی گوگل در معرض خطر جدی قرار دارند. 

در حال حاضر اکثر گوشی‌های اندرویدی نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را روی خود اجرا می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود آسیب‌پذیری آن‌ها در برابر حملات هکری بیشتر شود. به گفته این وب‌سایت، خیلی از کاربران اهمیت بسته‌های امنیتی را دست‌کم می‌گیرند در حالیکه این بسته‌ها نقش به‌سزایی در جلوگیری از رخنه هکرها دارند. ‌

گوشی‌های اندرویدی

هم‌اکنون گوشی‌هایی وجود دارند که نسخه‌ی ده سال پیش اندروید را اجرا می‌کنند و از قضا همین گوشی‌ها محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. Bitdefender می‌گوید که در حال حاضر خیل عظیمی از گوشی‌های اندرویدی از سیستم‌عامل ۱۱ و ۱۲ استفاده نمی‌کنند. 

اگر بخواهیم با جزییات بگوییم، اندروید ۱۲ روی ۳۶ درصد از گوشی‌های اندروید نصب شده است در حالیکه اندروید ۱۱ روی ۲۹ درصد از دستگاه‌ها اجرا می‌شود. این در حالیست که اندروید ۱۰ حدود ۱۵ درصد را به خود اختصاص داده است. 

به گفته Bitdefender، اندروید ۱۰ بعد از عرضه نسخه نهایی اندروید ۱۳ در پاییز امسال، دیگر توسط گوگل پشتیبانی نخواهد شد. 

به این ترتیب، ۳۵ درصد از گوشی‌های اندرویدی بسته‌های امنیتی گوگل را دیگر دریافت نخواهند کرد. در واقع همین دستگاه‌ها تبدیل به حیات خلوت هکرها خواهند شد. بدون در نظر گرفتن آمار اندروید ۱۰ می‌توان گفت که هم اکنون ۲۰ درصد دستگاه‌های اندرویدی در معرض خطر هستند. 

وب‌سایت Bitdefender توصیه کرده است که کاربران با خرید گوشی‌های جدیدتر می‌توانند این مشکل را برطرف کنند و امنیت خود را د برابر حملات هکری افزایش دهند.

نظر شما درباره این گزارش چیست؟ آیا شما هم از نسخه‌های قدیمی اندروید استفاده می‌کنید؟

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.