اجرای بازی‌های کامپیوتری در مرورگر | رونمایی از پروژه سخت‌افزاری گوگل - تکفارس 
اجرای بازی‌های کامپیوتری در مرورگر | رونمایی از پروژه سخت‌افزاری گوگل - تکفارس 
اجرای بازی‌های کامپیوتری در مرورگر | رونمایی از پروژه سخت‌افزاری گوگل - تکفارس 

اجرای بازی‌های کامپیوتری در مرورگر | رونمایی از پروژه سخت‌افزاری گوگل

مصطفی اسماعیلیان
۶ اسفند ۱۳۹۷ - 09:00
اجرای بازی‌های کامپیوتری در مرورگر | رونمایی از پروژه سخت‌افزاری گوگل - تکفارس 

 طبق گزارش پایگاه خبری ۹to5Google، قرار است پروژه سخت‌افزاری گیمینگ گوگل با عنوان یتی (Yeti) در تاریخ ۲۸ اسفند ماه ۱۳۹۷ (۱۹ مارس ۲۰۱۹) در حین کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی رونمایی شود. با تکفارس همراه باشید.

به تازگی دعوت‌نامه‌های مشکوکی توسط گوگل برای شرکت در رویداد خبری توسعه‌دهندگان بازی (GDC 2019) ارسال شده است. در این دعوت‌نامه‌ها به جزییات و هدف گردهمایی اشاره‌ای نشده است اما یک منبع خبری از پایگاه ۹to5Google اذعان دارد که این دعوت‌نامه‌ها مربوط به رونمایی از سرویس استریم آنلاین بازی و همچنین کنسول مربوط به آن است.

نسخه آزمایشی این پروژه که به صورت سه ماهه اجرا شده بود، به کاربران این امکان را می‌داد تا عناوین سنگینی مثل Assassin’s Creed Odyssey را در مرورگر گوگل کروم ویندوز، مک، لینوکس و یا سیستم‌عامل Chrome OS تجربه کنند. این درحالی است که دسترسی به این سرویس به هیچ سخت‌افزار قدرتمندی نیاز نداشته و تنها یک اتصال اینترنتی با سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه می‌توانست از عهده اجرای بازی‌ها بر آید.

پروژه استریم نشان داد که اجرای بازی‌ها از طریق سرویس‌های گوگل به خوبی ممکن است و کاربران برای تجربه عناوین بزرگ AAA نیازی به خرید سخت‌افزار قدرتمندی نخواهند داشت. با این حال هنوز جزییات زیادی از این طرح عنوان نشده، چرا که پروژه استریم تنها بخشی از پروژه اصلی گوگل با نام “یتی” است.

اجرای بازی‌های کامپیوتری در مرورگر | رونمایی از پروژه سخت‌افزاری گوگل - تکفارس 

نسخه آزمایشی پروژه استریم و اجرای Assassin’s Creed Odyssey بر روی مرورگر

طرح کلی پروژه یتی مربوط به اجرای بازی‌های برجسته‌ای همچون Assassin’s Creed Odyssey در سیستم‌های سخت‌افزاری گوگل است که سپس از طریق سرویس‌های آنلاین استریم، امکان تجربه همزمان آن برای هزاران گیمر در سراسر دنیا فراهم خواهد شد. طبق گزارشات، پروژه یتی کار خود را به صورت یک دانگل کروم‌کست شروع کرده بود، اما از آن زمان تاکنون تغییرات بسیاری پیدا کرد و بعد به نوعی کنسول بازی مبدل شد.

پروژه استریم در بازه سه ماهه مورد آزمایش عمومی قرار گرفت، اما گفته می‌شود که تاکنون اطلاعاتی از پروژه اصلی یتی منتشر نشده است و هنوز به صورت محرمانه توسط گوگل آزمایش می‌شود. همچنین در گزارشات آمده است که این سرویس قابلیت گفتگو میان بازی را نیز در به کاربران ارائه خواهد داد.

قرار است کنسول بازی یتی نیز که به عنوان رابط استریم کاربران مورد استفاده قرار گیرد، قیمتی بسیار ارزان‌تر از PlayStation 4 و Xbox One را داشته باشد، از این رو باعث می‌شود تا این کنسول گوگل به راحتی جای خود را در میان کنسول‌های نسل هشتمی باز کند.

لازم به ذکر است، طبق گزارش وبسایت Kotaku در تابستان گذشته، گوگل همایشی را برای فراخوانی شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی ترتیب داده است تا هماهنگی‌های لازم را حول محور پروژه یتی بررسی کنند. از این رو، ممکن است در رویداد توسعه‌دهندگان بازی ۲۰۱۹ شاهد رونمایی از سرویس جدید استریم بازی و همچنین یک کنسول جدید در صنایع گیمینگ باشیم. همچنین در این صورت انتظار داریم لیستی از عناوین بازی‌های این شبکه استریم را نیز مشاهده کنیم.

در صورت نشر اطلاعات تکمیلی، اخبار مربوطه در تکفارس منتشر خواهند شد. شما کاربران تکفارس در مورد این سرویس جدید استریم و پروژه یتی گوگل یه نظری داری؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید