دوربین عقب سه‌گانه در هوآوی P30 Lite - تکفارس 
دوربین عقب سه‌گانه در هوآوی P30 Lite - تکفارس 
دوربین عقب سه‌گانه در هوآوی P30 Lite - تکفارس 

دوربین عقب سه‌گانه در هوآوی P30 Lite

سید محمد معلمی
۲ اسفند ۱۳۹۷ - 18:30
دوربین عقب سه‌گانه در هوآوی P30 Lite - تکفارس 

هوآوی توانست با دوربین سه‌گانه در پرچمدار سال گذشته خود یعنی مدل P20 Pro، کاری کند که دیگر کمپانی‌ها تا آن زمان به انجام نرسانده بودند ولی از آن جایی که نوکیا می‌خواهد با تولید محصول دارای ۵ لنز به عنوان دوربین اصلی، دنیای عکاسی با گوشی‌های هوشمند را دگرگون کند، هوآوی نیز قصد دارد دوربین عقب پرچمدار بعدی یعنی P30 Pro را با چهار لنز روانه بازار نماید تا نمونه معمولی این خانواده یعنی P30 سه لنز برای دوربین عقب داشته باشد.

خب حالا ممکن است بپرسید تکلیف گوشی P30 Lite چه می‌شود؟ باید بگوییم که امروز مشخص شد کمپانی چینی قصد دارد برای طرفداران گوشی‌های پرچمدار ارزان‌قیمت، مدلی دیگر بسازد که مشخصات فنی کلیدی دو نمونه اصلی را دارد.

احتمال دارد باور نکنید ولی تصاویری از قاب‌های P30 Lite نشان می‌دهند که در پشت این دستگاه سه لنز جای‌گیری خواهند کرد که برای یک گوشی پرچمدار ارزان‌قیمت که قصد دارد با رقبایی هم‌چون گلکسی S10e رقابت کند، فوق‌العاده است. البته این را در نظر داشته باشید که تعداد لنز دوربین همیشه نشان‌دهنده کیفیت تصاویر گرفته شده با یک گوشی نیست چنان‌که در مورد گلکسی A9 (2018) و چهار لنزی سامسونگ این‌گونه بوده است (برای اطلاعات بیشتر بخش کیفیت تصاویر مقاله بررسی تخصصی آن را بخوانید).

این را مد نظر داشته باشید که هوآوی در سالیان اخیر توانسته گوشی‌های باکیفیتی با پسوند Lite بسازد که از آن جمله می‌توانیم به Mate 10 Lite با دوربین اصلی دوگانه اشاره کنیم. البته باید امیدوار باشیم که قیمت P30 Lite باز هم کم باقی بماند؛ اتفاقی که بعید است با توجه به کم شدن حاشیه‌ها، افزوده شدن ناچ و یک لنز اضافه، رخ دهد. مطمئناً حاشیه‌های پایینی دستگاه به اندازه‌ای کاهش یافته‌اند که دیگر جایی برای لوگوی کمپانی نباشد هرچند باز هم شاهد ناچ قطره‌ای در بالای این دستگاه هستیم.

یکی از اتفاقات احتمالی که ما را برای قیمت منصفانه P30 Lite امیدوار می‌کند، اسکنر اثر انگشت در قاب پشتی دستگاه می‌باشد ولی باز هم بهتر است صبر کنیم تا ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد. این را نیز اضافه کنیم که جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری به چشم نمی‌خورد و بنا به دلایلی فلاش LED بین لنز دوم و سوم دوربین عقب جای گرفته است و نه در زیر یا کنار آن‌ها؛ موضوعی که به ترتیب در هوآوی P30 و P30 Pro مشاهده می‌شود.

 [button type=”bd_button btn_middle” url=”https://techfars.com/88652/samsung-galaxy-a9-2018-review/” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ffffff” ]بررسی تخصصی گوشی Galaxy A9 2018[/button]

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید