بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

اگر به فکر خرید یک ساعت هوشمند هستید ولی نمی‌دانید چه مدلی را انتخاب کنید و از طرفی، قیمت بالای برخی از آنها سبب شده نتوانید گزینه ایده‌آل خود را بیابید، می‌توانید مدل Band 3e شرکت هوآوی را یکی از آپشن‌های پیش‌رو بدانید زیرا هم ظاهر زیبایی دارد و هم ارزان‌قیمت است. ضمن اینکه نسبت به قیمت ۳۰ دلاری‌اش، کارایی زیادی دارد.

از جمله مهم‌ترین کارایی‌های ساعت‌های هوشمند، بررسی وضعیت خواب و شمارش تعداد قدم‌هاست که هوآوی Band 3e این کار را به خوبی انجام می‌دهد. به علاوه، وقتی اعلانی دریافت می‌شود نیز روی نمایشگر این ساعت می‌توانید آن را ببینید. حتی این امکان فراهم شده تا با این دستگاه، گوشی هوشمندتان را نیز پیدا کنید. همه امکاناتی که گفتیم، تنها در که ساعت هوشمند کوچک گنجانده شده‌اند. دیگر منتظرتان نمی‌گذاریم و سراغ بررسی این ساعت می‌رویم. با تکفارس همراه باشید.

مشخصات فنی

اندازهبدنه ساعت: ۱۱٫۲*۱۴٫۸*۴۰٫۵ میلی‌متر

بند ساعت: ۱۷٫۴*۲۲۶٫۱۵ میلی‌متر

وزنبدنه: ۶ گرم

بند: ۱۱ گرم

صفحه نمایش۰٫۵ اینچی و PMOLED
حافظه داخلی۱ مگابایت
دوام باتریتا ۱۴ روز
فناوری ضد آب۵ATM (مقاوم تا عمق ۵۰ متری)
رنگ‌هامشکی، صورتی، نارنجی، خاکستری، ابی

طراحی و صفحه نمایش

بیش از دو ماه پیش، مدل Band 3 Pro شرکت هوآوی را بررسی کردیم که اگرچه آن دستگاه نسبت به این مدلی که حالا داریم در مورد آن صحبت می‌کنیم، کیفیت بیشتری دارد ولی باز هم ویژگی‌های خاص و جذابی در مورد Band 3e به چشم می‌خورند که نمی‌توانیم از آنها غافل شویم. یکی از این موارد، سایز کوچک محصول جدید هوآوی است که به راحتی روی بند جای‌گیری می‌کند و با کم‌تری مشکلی هم می‌توانیم آن را از بند جدا کنیم؛ این یعنی استفاده از بندهای مختلف با رنگ‌بندی‌های متنوع. قیمت پایین Band 3e می‌تواند دلیلی باشد که شما چند رنگ از آن را خریداری نمایید و هر وقت از بند مثلاً مشکی خسته شدید، سراغ بند نارنجی بروید. قیمت حدوداً ۳۰ دلاری این دستگاه، نزدیک به نصف ارزش Watch Sport اپل می‌باشد.

یکی از نکات جالب این ساعت آن است که به خاطر لوازمی که دارد، می‌توانید آن را به بند کفش یا حتی روی جیب شلوار قرار دهید؛ به هر حال، برخی اوقات نمی‌خواهید Band 3e را روی مچ دستتان ببندید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

طراحی این دستگاه به طور کلی بسیار شیک و جذاب می‌باشد بنابراین نمی‌توانید مشکلی از این نظر در محصول هوآوی بیابید.

صفحه نمایش PMOLED رزولوشن خاصی ندارد و به خاطر مونوکروم بودن، یک قابلیت خاص برای Band 3e به حساب می‌آید. اگر به دنبال ساعتی هستید که از نمایشگر تمام رنگ بهره ببرد، باید سراغ Band 3 Pro همین کمپانی چینی بروید. صادقانه بگوییم، همزمانی که می‌توانید تعداد قدم‌های برداشته شده را بشمارید، وضعیت خواب خود را بررسی کنید و یا گوشی را بیابید، قادر خواهید بود ساعت را نیز ببینید.

فقط کافی است Band 3e را از روی مچ برداشته و برای شارژ، به شارژر وصل کنید. دلیل چنین اتفاقی آن است که یک بدنه چرمی به USB Type-A متصل می‌شود. لازم به ذکر است که دو نقطه در پایین دستگاه مورد بحث ما وجود دارد که شارژ شدن از آن‌جا انجام خواهد شد.

یک مطلب دیگر که باید آن را در مورد Band 3e یادآور شویم، ضد آب بودن می‌باشد. شما می‌توانید این محصول هوآوی را تا عمق ۵۰ متری زیر آب ببرید و از بابت خراب شدن آن نیز نگران نباشید بنابراین تنها وقتی که می‌خواهید آن را شارژ کنید، مجبور هستید از روی دستتان بردارید. شرکت چینی وعده داده باتری این دستگاه تا دو هفته دوام خواهد آورد. با این حساب، اصلاً از این نظر هم ترسی به وجودتان راه ندهید.

کارایی

صفحه نمایش این ساعت، دوام باتری، زمان و تاریخ را نشان می‌دهد. ضمن اینکه شما می‌توانید با ضربه زدن روی دکمه زیرین، به دیگر قسمت‌های آن هم بروید. چهار صفحه اول به تعداد قدم‌های شمرده شده، فاصله طی شده، کالری‌های سوخته شده و وضعیت خواب مربوط هستند. همه این صفحات بر اساس دسته‌بندی های مختلف به شما نشان خواهند داد دست‌آورد ورزشی چگونه بوده است.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

دیگر آپشن، پیدا کردن گوشی می‌باشد که از طریق آن قادر خواهید بود تنظیمات Band 3e را بیابید. وقتی موبایل خود را پیدا کردید، از دستگاه شما صدایی شنیده خواهد شد. از بخش تنظیمات، سه آپشن ری‌استارت کردن، روشن و خاموش کردن و مشاهده اطلاعات در دسترس خواهند بود.

البته امکان جابه‌جایی این گزینه‌ها و صفحات وجود دارد. به علاوه، می‌توانید برخی از آنها را حذف و برخی‌ها را نیز اضافه کنید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید با Band 3e انجام دهید، مشاهده اعلانات دریافت شده روی گوشی می‌باشد. به خاطر گزینه‌های موجود، قادر خواهید بود مشخص کنید که کدام اپلیکیشن‌ها اعلانات را روی صفحه نمایش Band 3e بیندازند ولی متأسفانه امکان مشاهده محتوای پیام‌ها وجود ندارد و نمی‌توانید ببینید پیام دریافت شده از کدام نرم‌افزار است. مطمئناً این گزینه برای بسیاری از افراد کارایی نخواهد داشت بنابراین این اشخاص این امکان را دارند تا آن را خاموش کنند.

اپلیکیشن Huawei Health

هم‌چون ساعت Band 3 Pro، در مدل Band 3e هوآوی نیز هر اتفاقی رخ داد، در اپلیکیشن Huawei Health به نمایش درمی‌آید. لازم به ذکر است که این نرم‌افزار هم برای اندروید قابل دانلود است و هم برای iOS. همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، در تنظیمات این ساعت، تنها سه گزینه ری‌استارت کردن، روشن و خاموش کردن و مشاهده اطلاعات وجود دارد بنابراین برای تغییر هر چیزی، باید از برنامه Huawei Health بهره ببرید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

شما می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده نمایید تا ساعت هشدار تنظیم کنید و به وسیله آن از خواب بیدار شوید. ضمن اینکه تنظیم گزینه لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) هم امکان‌پذیر است بنابراین نیازی نخواهد بود این ساعت را به صورت دستی خاموش و روشن کنیم. به علاوه، شما این امکان را دارید تا مشخص نمایید کدام اپلیکیشن‌ها اعلانات را نشان دهند.

این نرم‌افزار، شما را از وضعیت جسمانی‌تان آگاه خواهد کرد که از آن جمله می‌توانیم به تعداد قدم‌های برداشته شده، تعداد قدم‌هایی که باید بردارید و مدت زمانی که خوابیده‌اید، اشاره کنیم. نرم‌افزار Huawei Health حتی می‌تواند بگوید در چه ساعاتی خوابتان سنگین یا سبک بوده است. ضمن اینکه جدول داده‌ها به صورت هفتگی، ماهانه و سالانه مشاهده خواهند شد تا متوجه شوید میانگین خواب شما چه‌قدر بوده است.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

متأسفانه هوآوی Band 3e اصلاً نمی‌داند که کسی ممکن است نیمه‌های شب از خواب بیدار شود بنابراین در چنین مواقعی کارایی زیادی ندارد.

در مورد فناوری تعداد قدم‌های شمرده شده نیز Band 3e آماری مشابه در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال می‌توانید ببینید چه‌قدر دویده‌اید، راه رفته‌اید و یا کوه‌نوردی کرده‌اید. به علاوه، امکان مشاهده میانگین تعداد قدم‌های برداشته شده نیز وجود دارد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

نکته جذاب دیگر این است که می‌توانید نقطه کوچک موجود بر روی صفحه نمایش را بکشید تا جزئیات بیشتری را ببینید. در حالت مشاهده آمار روزانه، به صورت ساعتی وضعیت خود را چک کنید. در آمارهای هفتگی و ماهانه نیز به صورت روزانه شرایط ورزش‌تان را بررسی نمایید. در نهایت در بازه زمانی سالانه هم وضعیت هر ماه خود را ببینید.

خلاصه

به طور کلی، نمی‌توانیم اطلاعات زیادی در مورد ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی بدهیم زیرا دستگاه بسیار ساده‌ای است. البته به خاطر همین سادگی می‌باشد که می‌توانیم آن را در زمره ساعت‌های جذاب قرار دهیم به دلیل اینکه شرکت سازنده سعی کرده ویژگی‌های کم کاربرد در آن جای ندهد به همین دلیل رم این دستگاه تنها ۳۸۴ کیلوبایت و حافظه داخلی آن هم ۱ مگابایت می‌باشد. به هر حال، عملکرد هوآوی Band 3e فوق‌العاده است. تا کنون نشده کسی در مورد عملکرد ضعیف و یا کند این دستگاه شکایت کند زیرا کاری که از آن انتظار می‌رود را انجام می‌دهد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Band 3e شرکت هوآوی - تکفارس 

یکی از نقاط ضعف این دستگاه، شیوه دریافت اعلانات است. هوآوی Band 3e تنها به شما می‌گوید اعلانات روی گوشی دریافت شده‌اند و اصلاً مشخص نمی‌کند که کدام اپلیکیشن پیام دریافت کرده و یا محتوای آن چیست. حال اگر بخواهیم صرفاً از نظر روش دریافت نوتیفیکیشن‌ها هوآوی Band 3e را بررسی نماییم، نمی‌توانیم امتیاز بالایی به آن بدهیم.

ولی چنان‌چه این بخش برایتان اهمیت چندانی ندارد، همین دستگاه یک گزینه ایده‌آل برایتان به حساب می‌آید؛ به خصوص اینکه قیمتش نهایتاً ۳۰ دلار است. بنابراین اگر به دنبال ساعتی هوشمند با امکانات نسبتاً کامل و البته ارزان‌قیمت بودید، بهتر است همین محصول هوآوی را خریداری نمایید. این نکته را نیز بگوییم، باز هم اگر توانایی پرداخت هزینه بیشتر برای خرید ساعت هوشمند دارید، چنین کاری نکنید چرا که امکانات هوآوی Band 3e کامل هستند مگر اینکه می‌خواهید مشخصات فنی ساعت قوی‌تر باشد و یا امکانات بیشتری مدنظرتان است.

چنان‌چه تجربه کار کردن با هوآوی Band 3e و یا هر یک از ساعت‌های هوشمند این کمپانی چینی را دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید