اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد - تکفارس 
اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد - تکفارس 
اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد - تکفارس 

اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد

سید محمد معلمی
۱۸ دی ۱۳۹۷ - 19:00
اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد - تکفارس 

بر اساس رویه معمول، لنوو سری لپ‌تاپ‌های پیشرفته خود که ThinkPad X1 نام دارند را روز گذشته و در همایش بین‌المللی CES 2019 بهبود بخشید. البته این‌بار خبری از مدل ThinkPad X1 Tablet نبود و لنوو تصمیم گرفت مدل‌های ThinkPad X1 Yoga و ThinkPad X1 Carbon را معرفی نماید.

مهم‌ترین نکته این لپ‌تاپ، بدنه آلومینیومی آن می‌باشد که لنوو برای نخستین بار از چنین جنسی برای ساخت لپ‌تاپ‌هایش استفاده کرده است. این کمپانی چینی یادآور می‌شود، از آن جایی که رایانه‌های همراه دارای بدنه آلومینیومی امروزه در دنیای تکنولوژی بسیار رایج هستند و به نظر نمی‌رسد دیگر رقبا آزمایش‌هایی که لنوو برای تست دوام لپ‌تاپ‌ها انجام می‌دهد را به کار گیرند، تمام تلاش خود را کرده تا محصول جدیدش از استحکام خوبی برخوردار بوده و همزمان وزن و ضخامت زیادی نیز نداشته باشد.

اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد - تکفارس 

نائب رئیس لنوو می‌گوید:

تولید لپ‌تاپ ThinkPad X1 Yoga در سال ۲۰۱۹ ما را مجاب کرد تا خط تولید خود را دچار دگرگونی‌هایی کنیم و شیوه‌های تولید جدیدی را در پیش گیریم. چالش طراحی، مهندسی و استفاده از بهترین مواد اولیه و به صورت همزمان برخوردار بودن محصولات از دوام، کیفیت و کارایی بالا، سبب گردید تا خط تولید ThinkPad تغییراتی داشته باشد تا مشتریان از خرید آنها رضایت راضی شوند.

لنوو حتی مدعی است که لپ‌تاپ ThinkPad X1 Yoga حدود ۱۱ درصد باریک‌تر و ۱۷ درصد کوچک‌تر شده است. مطمئناً مدل ThinkPad X1 Carbon از جنس فیبر کربن خواهد بود هرچند احتمال دارد لنوو نام جدیدی برای این دستگاه برگزیند. بد نیست اشاره کنیم که ضخامت این مدل ۱۴٫۹۵ میلی‌متر بوده و وزن آن نیز ۱۱۳۰ گرم است که همین ویژگی‌ها سبب تفاوت آن با نمونه سال گذشته می‌شود.

اولین لپ‌تاپ آلومینیومی ThinkPad لنوو ساخته شد - تکفارس 

امسال اما، آپشن‌های مشتریان بیشتر شده چرا که لنوو تصمیم گرفته محصولش را یا با صفحه نمایش ۴K بفروشد و یا با نمایشگرهای دارای رزولوشن ۱۰۸۰p و ۱۴۴۰p. سال گذشته، این کمپانی چینی اسکرین OLED را کنار گذاشت تا از نمایشگر Dolby Vision HDR بهره ببرد و امسال تأییدیه HDR400 را برای صفحه نمایش محصولش دریافت کرده است.

اگر مقاله بررسی لپ‌تاپ ThinkPad X1 Extreme را خوانده باشید، ذکر کردیم که از جمله اشکالات لپ‌تاپ‌های لنوو این است که نمی‌توانیم به صورت همزمان از سیستم‌های امنیتی ThinkShutter و دوربین IR برای تشخیص چهره بهره ببریم ولی حالا این مشکل برطرف شده است.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://techfars.com/87255/lenovo-thinkpad-x1-extreme-review/” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ffffff” ]بررسی تخصصی لپ‌تاپ لنوو ThinkPad X1 Extreme[/button]

در کنار این لپ‌تاپ، لنوو از یک مانیتور نیز رونمایی کرد که ThinkVision P44w نام دارد. این نمایشگر ۴۳٫۴ اینچی به صورت برآمده و فوق عریض بوده و از نسبت بدنه به تصویر ۳۲:۱۰ بهره می‌برد. هدف از تولید چنین صفحه نمایشی، عرضه طراحی تمام صفحه واقعی در نمایشگرهای ۲۴ اینچی با نسبت بدنه به تصویر ۱۶:۱۰ می‌باشد. این صفحه نمایش دارای دو درگاه USB-C است که به صورت همزمان کار می‌کنند بنابراین امکان اتصال چندین نمایشگر به آن و کنترل آنها از طریق یک نرم‌افزار فراهم شده است. با این اقدام، احتمالاً چند مشکل ویندوز ۱۰ در مانیتورهای فوق عریض حل خواهد شد.

به علاوه، از درگاه ThinkPad Thunderbolt Dock Gen 2 که توانایی پشتیبانی از نمایشگرهای UHD را دارد و می‌تواند لپ‌تاپ‌های ThinkPad را با قدرت ۶۵ واتی شارژ کند نیز رونمایی گردید.

هدست Pro Stereo USB دارای یک میکروفون از بین برنده نویز و اسپیکر VOIP 360 Camera می‌باشد که اجازه فیلم‌برداری به صورت ۳۶۰ درجه‌ای از کنفرانس‌ها را خواهد داد.

اسپیکر بلوتوثی Lenovo 700 Ultraportable هم باریک‌ترین اسپیکر دنیا با ضخامت ۱۱ میلی‌متر است که روی آن یک USB-C Hub جدید و به همراه آن یک کوله پشتی لنوو به چشم می‌خورد.

هر دو مدل ThinkPad X1 Yoga و ThinkPad X1 Carbon از ماه ژوئن به فروش خواهند رسید و قیمت آنها به ترتیب ۱۹۳۰ و ۱۷۱۰ دلار خواهد بود. ضمن اینکه مانیتور ThinkVision P44w هم از ماه آوریل و با قیمت حدوداً ۱۳۰۰ دلار فروخته خواهد شد.

این را هم اضافه کنیم که درگاه Thunderbolt 3 Dock Gen 2 در حال حاضر با قیمت ۳۲۰ دلار قابل خرید و فروش بوده و هدست اشاره شده نیز ۱۵۰ دلار قیمت خورده است. اسپیکر Lenovo VOIP 360 Camera نیز از ماه مارس و به ارزش ۲۵۰ دلار در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و دیگر پخش کننده فایل‌های صوتی یعنی Ultraportable Bluetooth Speaker از ماه آوریل با قیمت ۱۵۰ دلار به فروش خواهد رسید. USB-C Travel Hub هم از همین ماه و با قیمت ۸۰ دلار در بازار مشاهده خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید