مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 
مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 
مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8

سید محمد معلمی
۶ دی ۱۳۹۷ - 10:00
مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

شیائومی و وان‌پلاس دو تولیدکننده گوشی هوشمند چینی هستند که نام آنها مدت زیادی است روی زبان‌ها افتاده است. شاید هم دلیل چنین اتفاقی، تولیدات باکیفیت آنها بوده است زیرا دو محصول جدید این کمپانی در حال حاضر جزو بهترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های اندرویدی به حساب می‌آیند. اما اگر خواستیم یکی از این دو گوشی را بخریم، کدام یک بهتر است؟ با تکفارس همراه باشید تا به این سؤال پاسخ دهیم.

تفاهم در بسیاری از زمینه‌ها

اگرچه وان‌پلاس ۶ و شیائومی می ۸ تولید شده توسط یک شرکت نیستند ولی نقاط مشترک آنها زیاد است. برای مثال، در نمایشگر هر دو ناچ دیده می‌شود و نسبت بدنه به تصویر نیز ۸۳٫۸ درصد است بنابراین نتیجه می‌گیریم در قاب جلویی، به هم شبیه هستند. البته بریدگی موجود در شیائومی می ۸ کمی واضح‌تر است که همین باعث می‌شود ما را یاد آیفون ایکس بیندازد.

مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

علاوه بر سایز تقریباً یکسان (۷٫۶*۷۴٫۸*۱۵۴٫۹ میلی‌متر برای شیائومی می ۸ و ۷٫۸*۷۵٫۴*۱۵۵٫۷ میلی‌متر برای وان‌پلاس ۶)، پردازنده و رم آنها نیز یکی است یعنی در هر دو گوشی چینی، شما کووالکوم اسنپدراگون ۸۴۵ با رم ۶ گیگی را مشاهده خواهید کرد هرچند نمونه پیشرفته‌تر وان‌پلاس ۶ با رم ۸ گیگی هم در بازار یافت خواهد شد. در زمینه مموری، شیائومی و وان‌پلاس، استراتژی که اپل اتخاذ کرده را دنبال کرده‌اند بنابراین به فکر قرار دادن مموری کارت نباشید زیرا باید از میان نسخه‌های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی یکی را برگزینید.

مشخصاً با توضیحات ارائه شده، می‌توانیم بگوییم که هم وان‌پلاس ۶ و شیائومی می ۸ از نظر دوام باتری و عملکرد نیز یکسان هستند و سرعت مناسب و روانی دارند. گیمرها اصلاً نباید نگران هنگ کردن این گوشی‌ها باشند پس به طور کلی هر دو دستگاه مورد بحث ما به یک‌دیگر شباهت زیادی دارند و تفاوت آنها در جزئیات است.

مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

مشخصات فنی شیائومی می ۸ و وان‌پلاس ۶

 شیائومی می ۸وان‌پلاس ۶
ابعاد۷٫۶*۷۴٫۸*۱۵۴٫۹ میلی‌متر۱۵۵٫۷*۷۵٫۴*۷٫۷۵ میلی‌متر
وزن۱۷۲ گرم۱۷۷ گرم
دوام باتری۳۳۰۰ میلی‌آمپر۳۳۰۰ میلی‌آمپر
اندازه صفحه نمایش۶٫۲۱ اینچ۶٫۲۸ اینچ
نوع صفحه نمایشAMOLEDAMOLED
رزولوشن۱۰۸۰*۲۲۴۸ پیکسل۱۰۸۰*۲۲۸۰ پیکسل
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل۱۶ مگاپیکسل
دوربین عقب۱۲ مگاپیکسل۱۶ مگاپیکسل
فلشچراغ LED دوگانهچراغ LED دوگانه
سیستم عاملاندروید ۸٫۱اندروید ۸٫۱
رابط کاربریMIUIOxygen OS
رم۶ گیگ۶ یا ۸ گیگ
حافظه داخلی۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت
امکان قرار دادن مموری کارتوجود نداردوجود ندارد
تراشهکووالکوم اسنپدراگون ۸۴۵کووالکوم اسنپدراگون ۸۴۵
تعداد هسته‌ها۸۸
نهایت سرعت پردازنده‌ها۲٫۸ گیگاهرتز۲٫۸ گیگاهرتز
اتصالاتHSPA

LTE

NFC

دو سیمکارت

بلوتوث ۵٫۰

HSPA

LTE

NFC

دو سیمکارت

بلوتوث ۵٫۰

وان‌پلاس ۶ بخرید اگر . . .

رابط کاربری نزدیک به اندروید خام می‌خواهید

در این‌جاست که باید اولین تفاوت وان‌پلاس ۶ و شیائومی می ۸ را بیان کنیم. شما در یک سمت شاهد رابط کاربری Oxygen OS 5.1.9 مبتنی بر اندروید ۸٫۱ خواهید بود و در سمتی دیگر، از رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید اوریو استفاده خواهید که البته به سیستم عامل iOS نزدیک‌تر است.

مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

مطمئناً رابط کاربری Oxygen OS طرفداران اندروید را خوشحال خواهد کرد زیرا منوهای آن برای اکثر افراد آشنایی دارد. ضمن اینکه هم‌اکنون نیز می‌توانیم تأثیر اندروید P را در آن ببینیم. برای مثال، کشیدن انگشت به سمت بالا، هوم‌اسکرین را باز می‌کند. کشیدن انگشت در چپ یا راست به سمت بالا از مرز کناری صفحه نمایش، حکم دکمه بازگشت را خواهد داشت. برای دسترسی به حالت چند برنامگی نیز باید انگشت خود را از پایین نمایشگر به سمت بالا بکشید.

گوشی قرمز رنگ می‌خواهید

اگر به اصل بودن هر چیزی علاقه‌مند هستید و رنگ قرمز را بیشتر دوست دارید، مطمئناً جدیدترین نمونه تولید شده وان‌پلاس ۶ اسباب رضایت شما را فراهم خواهد آورد. این دستگاه که در زمان معرفی با رنگ‌های مشکی ساده، مشکی براق و سفید خاکستری مشاهده شد، حالا نسخه قرمز رنگ آن نیز به بازار آمده است. به گفته Pete Lau (مدیرعامل وان‌پلاس) برای تولید وان‌پلاس ۶ به رنگ قرمز، از تکنیک لایه لایه‌ای استفاده شده تا علاوه بر زیبایی، کیفیت و ارزش محصول را نیز بالا ببرد.

جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری می‌خواهید

اگرچه وان‌پلاس ۶ یک پرچمدار است ولی از معدود گوشی‌های برتر یک کمپانی می‌باشد که جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری دارد. شرکت چینی تولیدکننده هنوز تصمیم خاصی برای کنار گذاشتن پورت محبوب هندزفری‌ها اتخاذ نکرده هرچند هم‌اکنون هدفون‌های Bullet Wireless را عرضه کرده است تا بتواند آلترناتیو مطمئنی در آینده داشته باشد.

شیائومی می ۸ بخرید اگر . . .

می‌خواهید هزینه کمتری بپردازید

وقتی بین انتخاب دو گوشی با مشخصات فنی یکسان دو دل هستید، معمولاً قیمت، فاکتور تعیین‌کننده‌ای است. در حالی که هنوز قیمت رسمی شیائومی می ۸ اعلام نشده ولی باید اعتراف کنیم که این دستگاه نسبت به وان‌پلاس ۶ ارزان‌تر است. این را هم مد نظر قرار دهید که ممکن است محصول وان‌پلاس با تولید شیائومی چند صد دلار اختلاف قیمت داشته باشد.

کیفیت عکس‌های گرفته شده برایتان اهمیت دارد

اگرچه هر دو دستگاه نامبرده در این مقاله، در زمینه عکاسی عملکرد مناسبی دارند ولی شیائومی می ۸ کیفیت تصاویری بهتری را نشان داده است. مطمئناً تفاوت‌ها ناچیز هستند ولی دوربین اصلی دوگانه محصول شیائومی (۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4) بهتر کار می‌کند زیرا پرتوگیری دقیقی دارد، رنگ‌ها از شفافیت و کیفیت بالایی برخوردارند، تعادل نور سفید عالی است و نویز موجود روی تصاویر هنگام عکاسی در شرایط نور کم بسیار ناچیز است. این را هم بگوییم که افکت بوکه، به بهترین شکل، خود را در شیائومی می ۸ نشان می‌دهد.

مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

درباره تصاویر گرفته شده نیز باید بگوییم که کیفیت آنها نسبت به خروجی وان‌پلاس ۶ بهتر است.

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://photos.google.com/share/AF1QipOGu3if3nY5blb_z44yXDOcToX4wathwcd9QEYdiW5l7tN8_l7_pkL6_KEoiktaJg?key=RVA4bXVpS3pSLUx1MWp2aVJVeFUtbURKSG96LWtn” target=”on” button_color_fon=”#000000″ button_text_color=”#ff0000″ ]کیفیت تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با شیائومی می ۸[/button]

 [button type=”bd_button btn_large” url=”https://drive.google.com/drive/folders/1PvHEybBkTWH27vTDAmiAmKP2AIjiF_qq” target=”on” button_color_fon=”#ff0000″ button_text_color=”#400000″ ]کیفیت تصاویر و ویدیوهای گرفته شده با وان‌پلاس ۶[/button]

می‌خواهید متفاوت باشید

با توجه به اینکه مدتی است وان‌پلاس ۶ وارد بازار شده ولی هنوز کسی نتوانسته شیائومی می ۸ را ببیند، قطعاً با خرید دستگاهی که تازه راه خود را در بازار پیدا کرده، می‌توانید نسبت به دیگران متفاوت باشید. این گوشی که یکی از تولیدات موفق شرکت شیائومی است، توانایی رقابت با پرچمداران بزرگ را دارد. این گوشی هوشمند از بسیاری از جهات با کیفیت است؛ از جمله: طراحی جذاب، صفحه نمایش AMOLED و ظاهری فشرده. در نهایت، مهم‌ترین مشکل این دستگاه، در دسترس نبودن آن در همه کشورهاست.

مقایسه تخصصی OnePlus 6 و Xiaomi Mi 8 - تکفارس 

سؤال آخر: ما باید کدام یک را خریداری کنیم؟

مطمئناً ما در مورد دو گوشی فوق‌العاده و فوق پیشرفته چینی صحبت می‌کنیم بنابراین انتخاب بهترین نمونه آنها اصلاً کار آسانی نیست زیرا طراحی هر دو بسیار زیباست و بدنه باکیفیتی دارند. ضمن اینکه از مشخصات فنی قدرتمندی نیز بهره می‌برند اما اگر نظر ما را می‌خواهید، وان‌پلاس ۶ گزینه بهتری است زیرا هنوز شیائومی می ۸ وارد بازار نشده تا بتوانیم در مورد آن با قطعیت سخن بگوییم. جدای از این، محصول وان‌پلاس از تکنولوژی شارژ سریع Dash استفاده می‌کند که حتماً توسط بسیاری‌ها مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

شما کدام گوشی را بر دیگری ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید