هوآوی Nova 4 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
هوآوی Nova 4 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
هوآوی Nova 4 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

هوآوی Nova 4 به صورت رسمی معرفی شد

امیر محمد مریخی
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - 21:00
هوآوی Nova 4 به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

دومین تلفن هوشمند دنیا با صفحه نمایش حفره دار عرضه شد و از قرار معلوم، زیبایی و قدرت را در کنار هم دارد. متاسفانه این تلفن هنوز فقط در چین در دسترس است. هوآوی Nova 4 امروز در همان بازاری در دسترس قرار گرفت که سامسونگ کمی زودتر گلکسی A8s خود را در آن عرضه کرد، و هنوز هیچ تاریخی مبنی بر عرضه جهانی آن در دسترس نیست.

بر حسب تصادف اندازه صفحه نمایش Nova 4 دقیقا با گلکسی A8s برابر است، به هر حال تکنولوژی نمایشگر حفره دار، به کوچک کردن کناره‌های این تلفن، تا حد امکان کمک کرده است.

صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی هوآوی نوا ۴ دارای رزولوشون +FHD با ۲۳۱۰*۱۰۸۰ پیکسل می‌باشد و یک چانه خیلی کوچک در پایین خود دارد که طول گوشی را به ۱۵۷ میلی متر می‌رساند.

همانطور که مشاهده می‌کنید، ابعاد نوا ۴ و گلکسی A8s به شدت مشابه هستند اما تلفن‌ هوآوی با وجود بهره بردن از باتری ۳۷۵۰ میلی آمپری، ۱۷۲ گرم وزن دارد درحالی که گوشی سامسونگ با اینکه باتری آن فقط ۳۴۰۰ میلی آمپر ظرفیت دارد ۱۷۳ گرم وزن دارد.

با وجود اینکه دستگاه جدید هوآوی نوا ۴ یک پرچمدار نیست اما از تراشه قدرتمند اما قدیمی Kirin 970 و ۸ گیگابایت رم بهره می‌برد که در نوع خود شگفت انگیز است و از رقیب خود گلکسی A8s که دارای تراشه اسنپدراگون ۷۱۰ سریعتر است. هرچند که این تراشه به قدرتمندی Kirin 980 بکار رفته در هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro نیست.

حفره کوچکی که در صفحه نمایش زیبای نوا ۴ بکار رفته است جایگاه یک دوربین قدرتمند ۲۵ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 است، درحالی که دوربین پشتی از این هم شگفت انگیز تر است و سه لنز ۴۸، ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی دارد. بله درست متوجه شدید، دوربین پشت اصلی یک دوربین قدرتمند ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 است. البته اگر توانایی خرید این مدل را ندارید، هوآوی یک مدل با دوربین سگانه ۲۰، ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی نیز برای شما دارد.

نسخه پیشرفته این تلفن بر اساس گزارشات ۴۹۰ دلار در چین قیمت دارد درحالی که نسخه کمی ضعیف‌تر این گوشی ۴۵۰ دلار ارزش دارد. هر دو نسخه نوا ۴ دارای اندروید ۹ می‌باشند و از حسگر اثر انگشت در پشت تلفن برخوردار هستند.

این تلفن در رنگ‌های قرمز، آبی، سفید و سیاه ساخته می‌شود و دارای یک بدنه با شیشه سه بعدی است که باعث می‌شود نور را به گونه‌ای بازتاب دهد که بسته به زاویه‌ای که شما از آن به تلفن‌ نگاه می‌کنید رنگ آن تغییر کند.

نیاز به گفتن نیست که این تلفن به زودی در آمریکا عرضه خواهد شد اما هنوز اطلاعاتی در زمینه تاریخ عرضه این تلفن در اروپا در دسترس نیست.

همچنین تماشای اینکه هوآوی برای طراحی P30، پرچمدار خود چه اقداماتی انجام خواهد داد نیز جالب خواهد بود، چرا که احتمالا باید شاهد یک سری شباهت‌ها بین این مدل و پرچمداران بعدی هوآوی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید