افزایش وخامت اوضاع برای هوآوی در غرب - تکفارس 
افزایش وخامت اوضاع برای هوآوی در غرب - تکفارس 
افزایش وخامت اوضاع برای هوآوی در غرب - تکفارس 

افزایش وخامت اوضاع برای هوآوی در غرب

امیر محمد مریخی
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 21:00
افزایش وخامت اوضاع برای هوآوی در غرب - تکفارس 

آخرین توافقات در مورد ادغام دو کمپانی Sprint و T-Mobile موضع هوآوی را به شدت در غرب به خطر می‌اندازد. این دو شرکت مخابرات آمریکایی در حال کامل کردن فرایند ادغام هستند اما قبل از آن باید به چند مسئله در مورد شرکت‌های مادر آنها رسیدگی شود.

بر اساس گزارشات Softbank ،Reuters شرکت مخابراتی ژاپنی و کمپانی مادر Sprint موافقت کرده تا طی سال‌های آینده تکنولوژی‌های ۴G هوآوی را به نفع نوکیا و اریکسون جایگزین کند. Softbank تنها کمپانی مخابراتی است که از زیربناهای اینترنتی ساخته هوآوی استفاده می‌کند. این حرکت به این خاطر است تا ادغام توسط سران ایالات متحده آمریکا تایید شود.

در همین حین کمپانی مادر T-Mobile یعنی Deutche Telekom قرار است برنامه‌های خرید خود را برای تجهیزات مخابراتی در اروپا بازنگری کند.

این اخبار باعث بیگانه شدن هوآوی با آمریکا می‌شود، آن هم هنگامی که دولت‌های دو کشور آمریکا و ژاپن وارد یک جنگ تجاری شده‌اند. در همین اواخر نیز مدیر ارشد مالی هوآوی، مِنگ وانژو، دختر موسس هوآوی در ونکوور دستگیر و بعدا با وثیقه ۷٫۵ میلیون دلاری آزاد شده اما او همچنان تحت نظر است و مجبور شد تا پاسپورت خود را به دلیل اقدام به کلاهبرداری بانکی جهت دور زدن تحریم‌های علیه ایران تحویل دهد.
سازمان اطلاعات آمریکا ادعا می‌کند که هوآوی به دلیل اقدامات جاسوسی چین علیه امنیت ملی ایالات متحده یک خطر محسوب می‌شود، از آن زمان، خرید تلفن‌های هوآوی در پایگاه‌های نظامی آمریکا ممنوع شد، ضمن اینکه اعضای هیئت دولت حق استفاده از آن‌ها را نیز ندارند. همچنین شرکت‌های مخابراتی نیز مجاز به استفاده از تجهیزات هوآوی مانند دکل‌های اینترنتی نیستند.

بر اساس گفته‌های منابع خبری انتظار می‌رود قرار داد بین T-Mobile و Sprint هفته آینده تکمیل شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید