هوآوی P30 Pro دارای ناچ قطره‌ای خواهد بود - تکفارس 
هوآوی P30 Pro دارای ناچ قطره‌ای خواهد بود - تکفارس 
هوآوی P30 Pro دارای ناچ قطره‌ای خواهد بود - تکفارس 

هوآوی P30 Pro دارای ناچ قطره‌ای خواهد بود

امیر محمد مریخی
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 23:00
هوآوی P30 Pro دارای ناچ قطره‌ای خواهد بود - تکفارس 

اخیرا برنامه کاری هوآوی بسیار شلوغ شده است، جدا از مشکلاتی که غرب دارد، باید نگران عرضه تلفن مورد انتظار Nova 4 و یک پروتوکل سوپر شارژ ۲۰ واتی باشد، همچنین باید به شریک خود آنر برای انتشار گوشی هوشمند View 20 کمک کند.

هر دوی این تلفن‌ها از طراحی جدید دوربین داخل صفحه بهره می‌برند، اما این همه هیاهو باعث شد تا از پرچمدار بعدی هوآوی یعنی P30 Pro غافل شویم. به احتمال خیلی زیاد این تلفن در آینده‌ای نسبتا دور عرضه خواهد شد ولی در حال حاضر شاهد فاش شدن برخی از قسمت‌های آن هستیم. مثلا اینکه برخلاف دو مدلی که قبل‌تر به آن‌ها اشاره کردیم این تلفن از صفحه نمایش حفره دار استفاده نخواهد کرد و به جای آن یک ناچ قطره‌ای خواهد داشت. اخیرا چند عکس از یک جفت محافظ‌ صفحه نمایش مخصوص این تلفن در اینترنت منتشر شدند که هر دو دارای یک ناچ بالای صفحه هستند. یکی از آن‌ها دایره‌ای در حالی که دیگری به شکل قطره است.

P30 pro

به نظر می‌آید همین منبع به محافظ‌های صفحه نمایش پرچمدارهای آینده سامسونگ یعنی گلکسی S10 و S10+  نیز دسترسی دارد یا اینکه مشغول ساخت آن‌ها است. تقریبا همه بر این باور هستند که این تلفن‌ها از نمایشگرهایی با دوربین داخل صفحه استفاده خواهند. بنابراین تصاویر لو رفته این باور را تایید می‌کنند چرا که با توجه به این امر که سامسونگ میخواهد در پرچمداران ۲۰۱۹ خود یعنی گلکسی S10 و S10+ از نمایشگرهای دارای حفره استفاده کند، این تصاویر لو رفته هیچ حفره‌ای ندارند. با این منطق که چون سامسونگ به سمت تلفن‌های تمام صفحه می‌رود، باید حسگرهای دیگر را به بخش‌‌های دیگر گوشی منتقل کند تا حفره داخل صفحه را تا حد امکان کوچک کند. با این توصیفات، محافظ نمایشگر می‌تواند بدون اینکه در عملکرد حسگرها مداخله‌ کند، تمام صفحه و لنز دوربین را بپوشاند، همین منطق وجود بریدگی در محافظ P30 Pro نیز را اجباری می‌کند.

هوآوی P30 Pro دارای ناچ قطره‌ای خواهد بود - تکفارس 

حالا این حقیقت که هوآوی P30 Pro قرار است از ناچ قطره‌ای استفاده کند چیز تازه‌ای نیست، این خبر را قبلا نیز با یک دلیل قانع کننده شنیده بودیم که به نمایشگرهای OLED و سازندگان آن‌‌ها مربوط می‌شود. ظاهرا در حال حاظر تنها تولید کننده نمایشگر‌های OLED حفره دار فقط خود سامسونگ است، و ممکن است بخواهد اولین سری از تولیداتش را در انحصار خودش نگه‌دارد، این امر باعث می‌شود تا هوآوی مجبور شود برای صفحه نمایش‌های خود سراغ BOE یا LG برود که در حال حاضر هیچکدام از آن‌ها نمایشگر‌های OLED حفره دار تولید نمی‌کنند.

متاسفانه به جز این، اطلاعات دیگری در مورد این پرچمدار هوآوی در دسترس نداریم، تنها چیزی که می‌دانیم این است که این تلفن به احتمال زیاد از حسگر IMX607 سونی در دوربین خود استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید