به دنبال مایکروسافت مرورگر Brave نیز به پلتفرم Chromium پیوست - تکفارس 
به دنبال مایکروسافت مرورگر Brave نیز به پلتفرم Chromium پیوست - تکفارس 
به دنبال مایکروسافت مرورگر Brave نیز به پلتفرم Chromium پیوست - تکفارس 

به دنبال مایکروسافت مرورگر Brave نیز به پلتفرم Chromium پیوست

مصطفی اسماعیلیان
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 11:01
به دنبال مایکروسافت مرورگر Brave نیز به پلتفرم Chromium پیوست - تکفارس 

به نظر می‌رسد این روزها پلتفرم متن‌باز Chromium گوگل محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بعد از اینکه مایکروسافت از این پلتفرم در طراحی مرورگر Edge خود استفاده کرد، مرورگر Brave نیز قرار است در جدیدترین نسخه خود به Chromium مهاجرت کند. با تکفارس همراه باشید.

این مرورگر در کنار کروم گوگل، Vivaldi، اپرا و Edge جدیدترین عضو خانواده Chromium است.

البته مرورگر Brave از سال ۲۰۱۶ تا به امروز درحالی که ظاهر خود را از کتابخانه Muon به ارث می‌برد، از کدهای Chromium برای قسمت Back-end خود استفاده می‌کرد. حال با مهاجرت کامل این مرورگر به Chromium شرکت سازنده اعلام کرده است که تغییرات جدید باعث خواهند شد عملکرد برنامه تا ۲۲ درصد بهبود یابد. همچنین افزود که زمان بارگذاری وب‌سایت‌ها به نسبت نسخه‌های قبلی ۸ تا ۱۰ ثانیه کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، نسخه ۰٫۵۷ مرورگر Brave از تمام افزونه‌های کروم پشتیبانی می‌کند. تمام این افزونه‌ها برای افزایش امنیت کاربران در سه بخش دسته‌بندی شده‌اند؛ مجاز و بررسی شده، مجاز و عدم بررسی، مسدود شده. البته این شروع کار است و تعداد این دسته‌بندی‌های امنیتی افزایش خواهد یافت. این تغییر می‌تواند بسیار مناسب کاربرانی باشد که از ظاهر مرورگر کروم خسته شده‌اند و می‌خواهند همان سرعت و کیفیت را در قالبی جدید تجربه کنند.

در این باره شرکت سازنده Brave اشاره‌ای به سیاست‌های گوگل داشت و گفت:

مرورگر Brave بر خلاف گوگل در پس‌زمینه برنامه هیچ ارتباطی را با حساب گوگل برقرار نخواهد کرد. ما تمام همگام‌سازی‌های حساب گوگل، سنجش‌های خاص کروم و همچنین گزارش‌های برنامه‌نویسی را از Brave حذف کردیم. حتی برای قسمت پیشنهادات جستجو نیز از گوگل استفاده نخواهیم کرد. مروگر Brave در قسمت برگه‌ها و تاریخچه مرورگر به لیست آفلاین سایت‌های الکسا تکیه خواهد کرد که تنها در یک دستگاه قابل دسترسی است.

هم‌اکنون نسخه جدید مرورگر Brave از لینک وب‌سایت اصلی قابل دریافت است.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد سیاست جدید مروگر Brave چیست؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید