گوگل متهم به شکستن قوانین در ارسال اطلاعات کاربران شد - تکفارس 
گوگل متهم به شکستن قوانین در ارسال اطلاعات کاربران شد - تکفارس 
گوگل متهم به شکستن قوانین در ارسال اطلاعات کاربران شد - تکفارس 

گوگل متهم به شکستن قوانین در ارسال اطلاعات کاربران شد

بهنام خدابخشی
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - 07:59
گوگل

بر اساس گزارش فایننشال تایمز، کمپانی گوگل هم‌اکنون قوانین مخصوص به خود را می‌شکند و اطلاعات کاربران را برای سایت‌های تبلیغاتی ارسال می‌کند.

اطلاعات این گزارش توسط یکی از رقبای گوگل در اتحادیه‌ی اروپا، جانی رایان، مسئول ارشد سیاست‌های کمپانی Brave (مرورگر Barve با محوریت امنیت) منتشر شده است. رایان در حالی که سعی در پیگیری نحوه‌ی داد و ستد دیتاهای گوگل با سایت‌های تبلیغاتی داشت متوجه شد که یک ردیاب شناسایی از سوی گوگل برای وی ایجاد شده است. با استفاده از این ردیاب اختصاصی گوگل، سایت‌های تبلیغاتی می‌توانستند به تاریخچه‌ی مرورگر رایان دسترسی پیدا کنند و تبلیغاتی موثر برای او ارسال نمایند.

نتایج رایان توسط شرکت مشاوره فنی Victory Medium مورد آزمایش و تحقیق قرار گرفت. آن‌ها رفتار توصیف شده را در صدها کاربر طی مدت یک ماه مورد آزمایش قرار دادند و تایید کردند که گوگل از این طریق سعی دارد فرآیند هدف گذاری سایت‌های تبلیغاتی را بهبود بخشد. اما از سوی دیگر گوگل ادعا کرد که بدون تایید کاربران اطلاعات آن‌ها را با اشخاص ثالث به اشتراک نمی‌‌گذارد اما امنیت آن‌ها را تضعیف می‌کند. در صورت اثبات موارد فوق، تایید خواهد شد که این کمپانی تا به امروز داده‌های بسیاری از کاربران با شرکت‌های شخص ثالث به اشتراک گذاشته است، بدون اینکه حتی رضایت آن‌ها را داشته باشد، زیرا در ابتدا این افراد هیچ پیش زمینه‌ای در مورد این موضوع ندارند.

گوگل به فایننشال تایمز گفته است که نتایج آزمایشات Brave را تا به امروز ندیده و داده‌های شخصی کاربران را برای سایت‌های تبلیغاتی ارسال نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید