قیمت اولین گوشی ۵G وان‌پلاس مشخص شد - تکفارس 
قیمت اولین گوشی ۵G وان‌پلاس مشخص شد - تکفارس 
قیمت اولین گوشی ۵G وان‌پلاس مشخص شد - تکفارس 

قیمت اولین گوشی ۵G وان‌پلاس مشخص شد

سید محمد معلمی
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - 21:30
قیمت اولین گوشی ۵G وان‌پلاس مشخص شد - تکفارس 

وان‌پلاس تا کنون در مورد این مطلب که می‌خواهد به یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده گوشی در دنیا تبدیل شود سخن گفته است و سعی کرده با اعلام اینکه قصد دارد در سال آتی از اولین گوشی ۵G خود رونمایی کند هم این خبر را تأیید نماید.

البته پیش از این گفته می‌شد که قرار است کاربران سرعت فوق‌العاده ۵G را در گوشی وان‌پلاس ۶ تی تجربه کنند ولی حالا خبر می‌رسد که گوشی جداگانه‌ای برای بهره‌برداری از شبکه نسل پنج ارتباطات تولید خواهد شد.

مدیرعامل وان‌پلاس آقای Pete Lau پیش‌بینی کرده که قیمت یک گوشی ۵G حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار از محصولات معمولی این کمپانی چینی گرانتر خواهد بود بنابراین متقاضیان خرید این دستگاه باید هزینه استفاده از آن را نیز بپردازند.

لازم به ذکر است که جدیدترین گوشی کمپانی چینی یعنی وان‌پلاس ۶ تی حدود ۶۳۰ دلار قیمت دارد بنابراین این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که کاربران باید برای خرید گوشی ۵G آتی این شرکت، حداقل ۱۲۸۰ دلار پول بپردازند. اگر این‌چنین باشد، این شرکت چینی طرف‌دارانش را وادار خواهد کرد که برای خرید گوشی که از شبکه نسل پنج پشتیبانی می‌کند، حداقل ۶۵۰ دلار بیشتر پول پرداخت کنند. با چنین استراتژی، لقب “مغلوب‌کننده پرچمداران” دیگر به وان‌پلاس اطلاق نخواهد شد. برای مثال، در سال ۲۰۱۶ که از وان‌پلاس ۳ رونمایی شد، این دستگاه حدود ۳۱۰ دلار قیمت داشت در حالی که دیگر گوشی‌های پیشرفته بسیار گرانتر بودند.

حالا و با توجه به تولید گوشی ۵G وان‌پلاس (حالا یا وان‌پلاس ۷ نام خواهد داشت و یا هر چیز دیگری) این کمپانی چینی به اعداد و ارقامی نزدیک می‌شود که پیش از این دیگر رقبای خود مانند اپل و سامسونگ را به خاطر آنها مسخره می‌کرد.

به نظر می‌رسد وان‌پلاس از قیمت دیگر گوشی‌های ۵G نیز آگاه است و می‌داند که تقاضای چنین دستگاه‌هایی محدود خواهد بود زیرا تقاضا برای خرید آنها با افزایش یک‌باره قیمت‌ها قطعاً با شوک روبه‌رو خواهد شد. دلیل این اتفاق نیز آن است که هنوز شبکه‌های نسل پنج به صورت گسترده در همه کشورها یافت نمی‌شوند.

وان‌پلاس در حساب کاربری توییتری خود نوشت:

ما سفر خود را برای صعود به بالاترین رده تولیدکنندگان گوشی در دنیا آغاز کرده‌ایم و قدم بعدی را نیز برداشته‌ایم بنابراین نیروهای خود را به کار خواهیم گرفت تا اولین گوشی ۵G را در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۹ تولید و روانه بازار کنیم.

Pete Lau، مدیرعامل وان‌پلاس در همایش سالانه Qualcomm Snapdragon Summit گفت: به خاطر اینکه شبکه ۵G در روزهای ابتدایی خود طرفدار زیادی نخواهد داشت، استراتژی ما این است که یک محصول ۴G را هم‌تراز با یک دستگاه نسل پنج وارد بازار کنیم.

زمانی که در مورد قیمت بالای گوشی‌های ۵G از Lau سؤال شد و احتمال کم بودن مشتریان این دستگاه‌ها به او یادآوری گردید، مدیرعامل وان‌پلاس قانع نشد و پاسخ داد:

به نظر نمی‌رسد قیمت، یک مانع بزرگ برای طرفداران محصولات ما باشد زیرا ۵G همان تکنولوژی است که مشتریانمان به آن علاقه‌مند هستند. ضمن اینکه ما هیچ‌وقت کیفیت محصولاتمان را فدای قیمت ارزان آنها نخواهیم کرد. به نظر من، تولید یک دستگاه جدید یک فرصت تجاری خاص و ویژه برای ماست. به علاوه، به خاطر قیمت منطقی پرچمدار فعلی ما، بسیاری از افراد آن را با دیگر پرچمداران کمپانی‌ها مقایسه می‌کنند.

تولید یک نسخه ۴G از پرچمدار آتی در کنار نمونه ۵G آن، به وان‌پلاس اجازه می‌دهد تا همچنان بتواند رقابت کند در حالی که همزمان متقاضیانی که رغبت دارند هزینه بیشتری بپردازند نیز قادر خواهند بود یک دستگاه پیشرفته بخرند.

Pete Lau می‌گوید: هیچ برندی به خوبی وان‌پلاس وجود ندارد که توانسته باشد در زمینه شبکه ۵G کار کرده باشد. ضمن اینکه ما نمی‌دانیم که آیا دیگر برندها نیز طرفدارانی دارند که به خرید دستگاه‌های نسل پنج رغبت داشته باشند یا خیر.

متأسفانه Lau نام و تاریخ رسمی معرفی گوشی ۵G وان‌پلاس را مشخص نکرد ولی اگر این کمپانی بخواهد بر اساس برنامه‌ریزی معمول خود پیش برود، باید شاهد رونمایی از این دستگاه در بازه زمانی بین ماه‌های ژوئن و می باشیم.

این اخبار چند روز پس از انتشار مطلب مربوط به همکاری وان‌پلاس و برند خودرو انگلیسی McLaren برای تولید وان‌پلاس ۶ تی، روی خروجی سایت‌های مختلف قرار گرفت.

OnePlus 6T McLaren  دارای ۱۰ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

این کمپانی چینی یک نسخه از وان‌پلاس ۶ تی که ۸ گیگ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد را با قیمت ۵۷۹ پوند به فروش می‌رساند بنابراین رم ۱۰ گیگی در یک گوشی مطمئناً ارزش آن را افزایش خواهد داد. لازم به ذکر است که تنها تفاوت وان‌پلاس ۶ تی‌های معمولی با نسخه McLaren، رم آن‌هاست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید