آیا جنگ سرد به پایان رسیده است؟ دسترسی به خدمات اپل از طریق اسپیکر هوشمند آمازون - تکفارس 
آیا جنگ سرد به پایان رسیده است؟ دسترسی به خدمات اپل از طریق اسپیکر هوشمند آمازون - تکفارس 
آیا جنگ سرد به پایان رسیده است؟ دسترسی به خدمات اپل از طریق اسپیکر هوشمند آمازون - تکفارس 

آیا جنگ سرد به پایان رسیده است؟ دسترسی به خدمات اپل از طریق اسپیکر هوشمند آمازون

پوریا اسدی
۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 14:30
آیا جنگ سرد به پایان رسیده است؟ دسترسی به خدمات اپل از طریق اسپیکر هوشمند آمازون - تکفارس 

در یک هدیه‌ی تعطیلات کریسمس برای صاحبان اسپیکر اکوی آمازون ، به نظر می‌رسد که جنگ سرد بین این خرده فروشی و اپل  پایان یافته باشد، زیرا آمازون اعلام کرد که اپل موزیک به عنوان یک گزینه در اسپیکرهای هوشمند این شرکت از ۱۷ دسامبر در دسترس خواهد بود .

این بیانیه از  طریق USA Today  درست یک سال بعد از اینکه برنامه Amazon Prime Video از طریق Apple TV در دسترس قرار گرفت، منتشر شد و کمتر از یک ماه پس از آن، آمازون Pandora Premium را به مجموعه ای از خدمات موسیقی اضافه کرد که شامل Spotify، Deezer و Tidal می‌شود.

رقابت بین اپل موزیک و آمازون موزیک شدید است، چرا که هر دو سرویس برای به دست آوردن مشترکین بیشتر در اکوسیستم موسیقی خود تلاش می‌کنند. اما این دو شرکت همچنین ممکن است آتش بس را در خدمت مبارزه با یک دشمن مشترک، یعنی Spotify سرپرست استریم جهانی به کار بگیرند که به سرعت به ۹۰ میلیون مشترک رسیده است.

این توافقنامه یک مشکل طولانی مدت را حل نموده است که کاربران موسیقی اپل را مجبور می‌کرد تا از گوشی‌های هوشمند یا تبلت خود با اکو  از طریق بلوتوث برای پخش موسیقی استفاده کنند. مهمتر از همه، این توافقنامه اجازه می‌دهد  که صاحبان اکو از دستورات صوتی استفاده نمایند.

از نظر مدیران و مهندسان اپل واضح است که این مشارکت ایجاد شکافی کوچک در یک دیوار بسیار بزرگ خواهد بود.

Eddy Cue، معاون ارشد اپل در زمینه نرم افزار و خدمات اینترنتی به  USA Today گفت:

یکی از چیزهایی که ما همیشه در موسیقی به آن اعتقاد داریم و این به روزهای آیتونز باز می‌گردد – این است که سعی کنیم خدمات موسیقی را به طور گسترده‌ای در دسترس قرار دهیم. ما با ایجاد آن در ویندوز شروع کردیم و شما به یاد داشته باشید از آن زمان تا چه اندازه فراگیر شده است. ما آن را در دستگاه‌های Sonos (و) دستگاههای اندوریدی موجود کردیم. ما توانایی شنیدن موسیقی را  برای افرادی که از دستگاه‌های اکو استفاده می‌کنند فراهم کردیم تا قادر به گوش دادن و تجربه کامل اپل موزیک در دستگاه‌های دیگر باشند.

هیچ هزینه اضافی برای انتقال موسیقی اپل به اکو برای شما وجود ندارد. هرفرد سه ماه رایگان را دریافت خواهد کرد، پس از آن هزینه خدمات ۱۰ دلار برای هر اشتراک شخصی، تخفیف ۵ دلاری برای دانشجویان وجود دارد و یا افراد می‌تواند تحت طرح خانوادگی قرار بگیرند که حداکثر تا شش کاربر می‌توانند با ۱۵ دلار در ماه از آن استفاده نمایند. کاربران که دارای Echo Show یا Echo Spot هستند – اسپیکر هوشمند آمازون که دارای نمایشگر هستند – می‌توانند همچنین کاور آلبوم را مشاهده کنند هرچند اپل  توانایی دیدن اشعار آهنگ، که برای برخی از آهنگ‌ها در برنامه خاص خود استفاده می‌کند، را در اختیار کاربران این دستگاه‌ها قرار نداده است.

در حالی که این حرکتی طولانی برای  راحتی کاربران دستگاه‌های هوشمند خانگی در اکوسیستم‌های مختلف است اما قطعا هنوز مانند یک زمینه واحد نیست. تاکنون، خدمات موسیقی آمازون از طریق اسپیکر Homepod  تحت کنترل سیری در دسترس نیست.  اپل هفته گذشته اعلام کرد که در جمعه سیاه و Cyber ​​Monday بهترین فروش را از زمان عرضه این دستگاه در ماه فوریه داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید