اینترنت احشام | برچسب‌های هوشمند برای ردیابی دام‌ - تکفارس 
اینترنت احشام | برچسب‌های هوشمند برای ردیابی دام‌ - تکفارس 
اینترنت احشام | برچسب‌های هوشمند برای ردیابی دام‌ - تکفارس 

اینترنت احشام | برچسب‌های هوشمند برای ردیابی دام‌

پوریا اسدی
۱ آذر ۱۳۹۷ - 12:30
اینترنت احشام | برچسب‌های هوشمند برای ردیابی دام‌ - تکفارس 

از تراکتورهای خودران گرفته تا ربات‌های کشاورز ، راه‌های زیادی وجود دارد که دنیای کشاورزی در حال تغییر به سمت یک انقلاب تکنولوژیک است. یکی دیگر از نوآوری‌هایی که به این مجموعه اضافه شده، یک استارت آپ استرالیایی است که یک برچسب هوشمند جدید برای حیوانات ساخته است.

این حسگر روی گوش به لحاظ داده‌هایی که می‌تواند جمع آوری کند، به یک ساعت هوشمند شباهت دارد. این دستگاه شامل اطلاعاتی در مورد محل چرای گله، فرار یا دزدیده شدن حیوان می‌شود و یا حتی تجزیه و تحلیل جنبش حیواناتی  که مریض شده یا در حال زایمان است را نشان می‌دهد. همه این‌ها را می‌توان به صورت بی‌سیم و بلادرنگ به کشاورز تحویل داد.

دیوید اسمیت، مدیرعامل Ceres Tag به Digital Trends گفت:

Ceres Tag دارای سه قابلیت اصلی است: مکان‌یابی GPS، حرکت و نظارت دما برای تشخیص سلامت، رفتار و امنیت بیولوژیک. آنچه که باعث می‌شود تا این دستگاه بسیار قابل توجه باشد سیستم نگهداری بالا [به معنی] از دست نرفتن برچسب است، هیچ جایگزینی باتری در طول زندگی حیوانات مورد نیاز نیست و هیچ محدودیتی با پوشش ماهواره‌ها در مدار نزدیک به زمین وجود ندارد و شناسایی بین‌المللی معتبر شناخته شده است.

برچسب روی گوش، طوری طراحی شده که با دوام باشد و قادر به مقاومت در برابر مشکلات و سختی‌های زندگی در فضای باز باشد، در حال حاضر با موفقیت روی ۱۰۰ گاو در کوئینزلند استرالیا آزمایش شده است. سازندگان آن را به عنوان وسیله‌ای برای  صرفه‌جویی در وقت و  مصرف انرژی مورد توجه قرار داده‌اند – به ویژه در شرایطی که کشاورزان ممکن است در غیر این صورت مجبور به استفاده از هواپیما برای ردیابی گله‌های خود باشند.

اسمیت ادامه داد:

ممکن است پیامدهای قابل توجه مالی داشته باشد، زیرا محل شناخته شده، تعداد احشام و وضعیت حیوانات می‌تواند یک نوع جدید از دارایی را ایجاد کند. تشخیص درست همچنین اعتماد به حیوانات سالم را نیز ارائه می‌دهد. با این حال، از دیدگاه یک کشاورز، بهره‌وری را می‌توان در جمع آوری، بهره وری مرتع و ازدیاد نسل حیوانات به دست آورد.

برچسب‌ها Ceres هنوز برای خرید در دسترس نیست  و عرضه‌ی آن  در سراسر جهان برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. در عین حال، تیم همچنان برای کشف عوامل کوچک‌تر و سبک‌تر، همراه با اضافه کردن تکنولوژی سنجش که ممکن است مفید باشد، تلاش می‌کند. این تکنولوژی علاوه بر این به صورت یکپارچه با یک پلت‌فرم تجزیه و تحلیل داده مرتبط همگام شده است. امید است که این دستگاه به کشاورزان اطلاعاتی غنی‌تر و دقیق‌تر از آنچه قبلا در اختیار داشتند را ارائه دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید