گوگل در سال ۲۰۱۹ اینترنت بالنی را به کنیا خواهد برد - تکفارس 
گوگل در سال ۲۰۱۹ اینترنت بالنی را به کنیا خواهد برد - تکفارس 
گوگل در سال ۲۰۱۹ اینترنت بالنی را به کنیا خواهد برد - تکفارس 

گوگل در سال ۲۰۱۹ اینترنت بالنی را به کنیا خواهد برد

پوریا اسدی
۲۶ آبان ۱۳۹۷ - 12:00
گوگل در سال ۲۰۱۹ اینترنت بالنی را به کنیا خواهد برد - تکفارس 

تصور یک روز مدرن بدون اینترنت سخت به نظر می‌رسد اما میلیاردها نفر در سراسر جهان هنوز هم از این ارتباط محروم هستند. مطمئنا اینترنت مشکلات، ترول‌ها و محتویات بی‌مصرف خود را دارد اما دسترسی به اطلاعات اکثر کتابخانه‌های دنیا را نیز فراهم می‌کند.

به منظور آوردن اینترنت به کسانی که دسترسی به آن را ندارند و افرادی که در مناطق دورافتاده یا روستایی زندگی می‌کنند که برج‌های مخالراتی بی‌ثمر هستند، شرکتی به نام Loon بالون‌هایی را به استراتوسفر فرستاده است. Loon که متعلق به شرکت مادر گوگل، یعنی الفابت است، از این بالن‌ها به عنوان پل‌‌های ارتباطی استفاده می‌کند. اطلاعات از زمین تا بالن در حدود ۱۲٫۵ مایل را طی می‌کند. این سیگنال پس از آن در میان یک تیم از بالن‌ها به اشتراک گذاشته شده و سپس در یک منطقه بزرگ پخش می‌شود.

سخنگوی لون به Digital Trends گفت:

ساده ترین راه این است که آنها را به عنوان برج‌های شناور تلفن همراه تصور کنیم. Loon با اپراتورهای تلفن همراه کار می‌کند تا شبکه‌ خود را به جوامع غیر متصل یا با اتصال محدود گسترش دهد.

Loon از پرتاب کننده‌ی سفارشی برای ارسال بالن خود به آسمان استفاده می‌کند. بالن‌ها سپس به استراتوسفر می‌روند، جایی که آنها بر جریان‌های باد سوار می‌شوند تا به موقعیت خود برسند. اگر اتصال در یک منطقه خاص مورد نیاز باشد، بالن‌ها حتی می‌توانند بر جریان‌های باد حرکت کنند.

سخنگوی این شرکت همچنین گفت:

به عنوان مثال، در طی یک آزمایش در سال ۲۰۱۶، بالن را از سایت پرتاب در پورتوریکو به یک سایت آزمایشی در پرو  با کمک جریان‌های باد راندیم. سپس ۹۸ روز در ایستگاه پرو ماندیم. برای انجام این کار، سیستم تقریبا ۲۰،۰۰۰ تنظیم ارتفاع را انجام داد.

آخرین پروژه Loon، بالن‌ها را در سال ۲۰۱۹ به کنیا می‌برد. با همکاری Telkom کنیا، هدف این پروژه این است که خدماتی را برای افرادی که در مناطق روستایی و کوهستانی، دور از برج‌های مخابراتی زندگی می‌کنند، ارائه دهد. شبکه‌های تلفن همراه که با Loon همکاری می‌کنند، در نهایت قیمت خدمات را تعیین خواهند کرد.

Loon با فراهم کردن دسترسی اینترنت به افراد امیدوار است تا آنها را قادر به ایجاد کسب و کار، بهبود مراقبت‌های بهداشتی و حتی افزایش عملکرد محصول کند. البته، در حالی که دسترسی به اینترنت ثروت دانش را به ارمغان می‌آورد ، همچنین شامل خطر اطلاعات غلط هم می‌شود. دادن اینترنت به فرد یک چیز است و آموزش چگومگی استفاده از آن چیز دیگر.

آیا این روش تورزیع اینترنت را کارا ارزیابی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید