پروژه Loon گوگل برای کمک به پورتوریکو - تکفارس 
پروژه Loon گوگل برای کمک به پورتوریکو - تکفارس 

پروژه Loon گوگل برای کمک به پورتوریکو

علیرضا دهقان
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 23:17
پروژه Loon گوگل برای کمک به پورتوریکو - تکفارس 

کمیسیون ارتباطات فدرال با درخواست پروژه Loon برای تامین دکل های مخابراتی هوایی موافقت کرده است، این دکل ها به جهت بازگرداندن خدمات تلفن همراه به کشور پورتوریکو مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

به نظر می رسد پروژه Loon به زودی بالون های خود را رهسپار پورتوریکو خواهد کرد تا حیات را به این جزیره طوفان زده بازگرداند.

در دو توییت مختلف، آقای Matthew Berry، مدیر کابینۀ کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده گفته است که FCC با درخواست Loon موافقت کرده تا به پورتوریکو کمک رسانی شود تا افرادی که در آنجا زندگی می کنند به راحتی به شبکه تلفن دسترسی داشته باشند.

پروژه Loon از شرکت مادر گوگل یعنی Alphabet سرچشمه می گیرد. در این پروژه از بالون های مجهز به سلول های خورشیدی و در ارتفاع زیاد استفاده می گردد تا به کاربران امکان اتصال به شبکه موبایلی را فراهم کند. برای اینکه درکش ساده باشد کافی است هر بالون را به عنوان یک دکل مخابراتی جداگانه در نظر بگیرید! به نظر می رسد این تنها یک تست و قدرت نمایی از طرف Alphabet است و این شرکت می خواهد این فناوری را به شکل تجاری وارد بازار کند. اوایل امسال هم تیم پروژه Loon با همکاری Telefonica به کشور سیل زده پرو کمک کردند.

از آخرین خبر که در پنج شنبه گفته شد، حدود ۸۴٫۶ درصد از دکل های مخابراتی در پورتوریکو از کار افتاده اند.

پروژه Loon گوگل برای کمک به پورتوریکو - تکفارس 

مدیر FCC درباره قطع بودن دسترسی اهالی پورتوریکو گفت: “دو هفته از طوفان Maria گذشته و میلیون ها پورتوریکویی به ابتدایی ترین خدمات های ارتباطی دسترسی ندارن! برای همین تصمیم گرفتیم تا راه های خلاقانه ای رو در پیش بگیریم تا بتونیم این دسترسی رو به شهر برگردونیم، اجرای پروژه Loon یکی از بهترین کارهایی بود که می تونستیم برای پورتتوریکو انجام بدیم. این پروژه می تونه به بسیاری از اهالی پورتوریکو اجازه بده که به خانواده هاشون زنگ بزنن و باهاشون صحبت کنن و در مواقع اضطراری کمک بخوان”

نظر شما درباره پروژه آلفابت چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید