انگلستان ربات‌هایی به منظور انتقال غذا و مهمات به سربازان می‌سازد - تکفارس 
انگلستان ربات‌هایی به منظور انتقال غذا و مهمات به سربازان می‌سازد - تکفارس 
انگلستان ربات‌هایی به منظور انتقال غذا و مهمات به سربازان می‌سازد - تکفارس 

انگلستان ربات‌هایی به منظور انتقال غذا و مهمات به سربازان می‌سازد

امیر مریخ
۲۵ آبان ۱۳۹۷ - 08:30
انگلستان ربات‌هایی به منظور انتقال غذا و مهمات به سربازان می‌سازد - تکفارس 

ارتش بریتانیا از ابراز علاقه و تمایل خود به هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر ربات‌های نظامی واهمه‌ای ندارد و به راحتی دست به ابراز تمایل خود خواهد زد . در روز دوشنبه، به این منظور این کشور یک مانور نظامی را برگزار خواهد کرد. در ادامه‌ی خبر با تکفارس همراه باشید.

این مانور نظامی که با نام «جنگجوی خودکار» (Autonomous Warrior) کار خود را شروع خواهد کرد، به این دسته از ربات‌ها اختصاص یافته است. این مانور در طی چهار هفته متوالی عملیاتی خواهد شد. جالب است که بدانید این مانور نظامی، بزرگترین تمرین نظامی با تمرکز بر روی روبات‌های خودکار در کل تاریخ بریتانیا خواهد بود.

در ابتدا، گزارشاتی که به وسیله‌ی وبسایت خبری MIT Technology Review منتشر شد، که در طی این گزارشات، وزارت دفاع کشور بریتانیا امیدواری خود را نسبت به این موضوع ابراز داشته است که احتمالا این کشور در آینده از هواپیماهای بدون سرنشین و دیگر ربات‌های مستقل برای بهبود کار شناسایی و تشخیص در میدان جنگ و در نواحی حاشیه‌ی مناطق جنگی استفاده خواهد کرد. این ربات‌ها با هدف باز نگه داشتن زنجیره‌های عرضه‌ی تدارکات و کمک‌های نظامی  و منابع به سربازانی که به آن‌ها نیاز دارند، فعالیت خواهند کرد. البته باید اشاره کرد به دلیل شرایطی که حکومت بریتانیا در آن قرار دارد، سیاستمداران و حکام این کشور همچنین علاقه مند به استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین جنگی نیز هستند و قصد ندارند که کمک ربات‌ها را در حوزه‌ی فناوری جنگی تنها محدود به انتقال کالا و مهمات به سربازان، کنند.

حکومت بریتانیا به منظور اخذ دستورالعمل اخلاقی برای هوش مصنوعی موجود در این خودرو‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین، به تازگی درخواست آن را در ماه آوریل ابراز داشته است، این موضوع در حالی بیان شده است که این حکومت پیش از این قواعد سفت و سخت و جدی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای کشور خود وضع کرده بود، اما هم اکنون شاهد این هستیم که انگلستان در حال تمام ماشینه کردن بخش نظامی خود حتی گوی سبقت را از دیگر کشورها نیز ربوده است.

این کارهای حکومت بریتانیا از زیر چشم فعالان مردمی درون این کشور در نرفته است و گروهی از این افراد با ارائه‌ی مطلبی، خبر از خطرناک بودن این شیوه‌ی پیشروی حکومت خود دادند، آن‌ها اخیرا یک گزارش هولناک از تمام راه‌های خطرناکی که می‌تواند مورد سوء استفاده نظامی از هوش مصنوعی قرار بگیرد و یا نتیجه‌های مرگباری را در پی داشته باشد، منتشر کردند.

با این حال، بعید است که هر گونه اعتراض جدیدی علیه این اقدام دولت بریتانیا، این حکومت را در مسیر خود به سمت هواپیماهای بدون سرنشین مستقل در میدان جنگ بازدارد و یا آن‌ها را منصرف به انجام چنین پیشروی کند، هر چند در صورتی که هوش مصنوعی بتواند در حوزه‌ی نظامی جای خود را پیدا کند، حکومت‌ها از این مطمئن خواهند شد که از آن در همه‌ی حوزه‌های آن، از سلاح گرم و هواپیما‌های بدون سرنشین گرفته تا خودرو‌های اتوماتیک انتقال مهمات و تجهیزات استفاده خواهد کرد.

همانطور که وبسایت MIT Tech به تازگی گزارش داده است، مانور نظامی «جنگجو خوکار» گام بعدی از یک فشار قوی کلی در زمینه تحقیقات دفاع است که در سال ۲۰۱۶، برنامه‌ی اصلی آن آغاز شده است. بنابراین از همه‌ی جهات این واقعیت به نظر آشکار می‌رسد که دولت بریتانیا تصمیم نهایی خود را از مدت‌ها پیش گرفته است و هیچ تمایلی به کوتاه آمدن و یا تغییر ساختاری در برنامه‌ی خود را ندارد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید