شباهت انکارناپذیر A.I. speaker  هواوی با محصولات اپل - تکفارس 
شباهت انکارناپذیر A.I. speaker  هواوی با محصولات اپل - تکفارس 
شباهت انکارناپذیر A.I. speaker  هواوی با محصولات اپل - تکفارس 

شباهت انکارناپذیر A.I. speaker هواوی با محصولات اپل

پوریا اسدی
۹ آبان ۱۳۹۷ - 12:00
شباهت انکارناپذیر A.I. speaker  هواوی با محصولات اپل - تکفارس 

هوآوی در طراحی واقعا حرفی برای گفتن دارد. متاسفانه، در زمینه‌ی اسپیکر هوشمند به نظر می‌رسد این ترجیحات در طرح‌های دیگر شرکت جا گرفته است. در رویداد هفته‌ی گذشته در چین، این غول فناوری چینی آخرین اسپیکر هوشمند خود را به نام  Huawei A.I. Speaker معرفی کرد. شما ممکن است  متوجه چندین شباهت بین این اسپیکر و یک محصول مشخص از اپل شده باشید.

بله، A.I. Speaker هواوی بسیار نزدیک به HomePod اپل به نظر می‌رسد. این اسپیکر دارای طراحی کوتاه، یکدست و استوانه‌ای درست مثل HomePod اپل است. کنترل‌های فیزیکی درست در بالای بلندگو مانند HomePod قرار گرفته است. (اپل تنها یک دکمه “+” و “-” را در بالای اسپیکر خود قرار داده اما می‌توان آن را برای ورودی تعدادی از کنترل‌های لمسی و ژست‌ها مورد استفاده قرار داد، در حالی که A.I. Speaker هواوی دارای دکمه “+”، دکمه “-” ، دکمه قطع و یک دکمه برای پذیرش تماس‌ها است.) و این اسپیکر روکش شبکه‌ای از جنس پارچه دارد که آن هم تقلیدی از محصول اپل است.

چندین راه برای A.I. Speaker وجود دارد که اسپیکر خود را از محصول اپل جدا می‌کند. اولا، از Xiaoyi دستیار مصنوعی هوشمند خود هواوی برای رسیدگی به تمام دستورات صوتی استفاده می‌کند. Xiaoyi ادغام هوش مصنوعی را با سایر محصولات موجود هواوی به عنوان بخشی از سیستم HiLink شرکت برای دستگاه‌های متصل، آسان کرده  است. شاید مهمتر از همه، A.I. Speaker دارای برچسب قیمت بسیار متفاوت از HomePod اپل است. در حالی که HomePod قیمتی ۳۵۰ دلاری دارد، اسپیکر هواوی با  قیمت ۳۹۹ یوان (۶۰ دلار) عرضه خواهد شد. این یک رویکرد بسیار دوستانه برای کیف پول شماست.

این اولین بار نیست که هواوی در ساخت یک اسپیکر هوشمند از طراحی محصولات رقیب الهام گرفته است. محصول  A.I. Cube این شرکت که یک بخش اسپیکر با دستیار صوتی و یک بخش روتر وای‌فا است،  بسیار شبیه به Google Home به نظر می‌رسد که پیشنهاد اولیه گوگل در بازار اسپیکرهای هوشمند است. این اسپیکر همچنین به Cube شباهتی ندارد. تفاوت A.I. Speaker هواوی علاوه بر ارائه ارتباطات اضافی با روتر درونر آن این است که A.I. Cube  از الکسا به صورت پیش فرض بهره می‌برد.

ظاهرا هواوی تصمیم گرفته که استفاده از دستیارهای صوتی شخص ثالث را در جدیدترین اسپیکرهای هوشمند خود کنار بگذارد، که بسیار عالی است مخصوصا اگر شما در حال حاضر در اکوسیستم شرکت هستید اما اگر دوست دارید گزینه‌های بیشتری را در زمینه‌ی دستیار هوش مصنوعی تجربه کنید کمتر ایده آل به نظر می‌رسد.

آیا شما نیز از اسپیکرهای هوسمند استفاده می‌کنید؟ کدامیک را ترجیح می‌دهید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید