بازسازی کلی کورتانا در نسخه‌های اندروید و Ios - تکفارس 
بازسازی کلی کورتانا در نسخه‌های اندروید و Ios - تکفارس 
بازسازی کلی کورتانا در نسخه‌های اندروید و Ios - تکفارس 

بازسازی کلی کورتانا در نسخه‌های اندروید و Ios

امیر مریخ
۲۶ مهر ۱۳۹۷ - 08:00
بازسازی کلی کورتانا در نسخه‌های اندروید و Ios - تکفارس 

Cortana 3.0 هم اکنون به صورت نسخه‌ی بتا در دسترس قرار دارد، مایکروسافت متمایل است تا با نسخه‌ی جدید کورتانا، فاصله‌اش را با رقیبان دیگر بازار دستیاران صوتی کاهش دهد. در ادامه‌ی مطلب با تکفارس همراه باشید.

به گزارش وبسایت WindowsCentral، مایکروسافت در حال کار بر روی طراحی مجدد برنامه Cortana خود بر روی سیستم‌ عامل‌های iOS و اندروید است. نسخه ۳٫۰ این برنامه برای کسانی که در برنامه بتا مایکروسافت ثبت کرده‌اند، در حال حاضر منتشر شده است. از جمله پیشرفت‌هایی که در این نسخه گنجانده شده است می‌توان به یک UI به روزرسانی شده اشاره کرد که به شما اجازه می‌دهد تا از تجربه‌های مکالمه‌ای خود به همراه دستیار صوتی و همچنین پشتیبانی از موسیقی و پادکست در گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌های متصل به بلوتوث استفاده کنید.

این برنامه در حال حاضر با دیگر بخش‌های اکوسیستم سازمان خدماتی مایکروسافت همسان سازی شده و مطابقت دارد. شما می‌توانید تقویم خود را مدیریت کرده و علاوه بر آن به بخش‌های تنظیم یادآوری (زنگ هشدار گذاشتن)، ایجاد جلسات و درخواست برای پیوستن به گروه‌های اسکایپی و یا گروه‌های ملاقاتی دیگر دسترسی داشته باشید. در نهایت این به روز رسانی تمرکز خود را بر روی این قضیه گذاشته است که شما همچنین می‌توانید ایمیل‌های کوتاه خود را به صورت صوتی ارسال کنید.

همراه بر این بهبودهای صورت گرفته بر روی قابلیت‌های اولیه برنامه‌ی Cortana، این برنامه نیز بر اساس سه بخش جدید، مجددا سازمان‌دهی شده است این سه بخش از این قرارند: اکتشاف، آینده‌نگری و دستگاه‌ها. در بخش اکتشاف این برنامه قصد دارد تا شما را بیشتر با دستور‌های صوتی موجود در کورتانا آشنا کند و با هدف یک آموزش دهنده پا به میدان خواهد گذاشت. در بخش دستگاه‌ها این اجازه به شما داده خواهد شد تا شما بتوانید دستگاه‌هایی که قابلیت پیشتیبانی از کورتانا را دارند شناسایی و مدیریت کنید، دستگاه‌هایی از جمله اسپیکر هوشمند Harman Kardon Invoke و یا هدفون‌های Surface که چندی پیش معرفی شده بودند. بخش آینده‌نگری که هم پیش از این ذکر شده بود در حال حاضر در برنامه فعلی Cortana وجود دارد، اما نسخه جدید آن، طراحی جدید و تکامل یافته‌ای را نسبت به نسخه‌ی اولیه به کاربران ارائه خواهد داد که فضای بین کارت‌های آن را کاهش می‌دهد.

با وجود اینکه کورتانا در تصاحب سهام بازار بلندگوهای هوشمند به اندازه‌ی آمازون یا گوگل موفق نبود، اما با این حال روشن است که Cortana هنوز سرویس مهمی برای مایکروسافت به شمار می‌رود. در اوایل سال جاری، این کمپانی یک راه اندازی AI با نام Semantic Machines برای این برنامه به وجود آورد، به طوری که کورتانا توانست بیشتر از همیشه همانند یک انسان رفتار و برخورد داشته باشد، این شرکت همچنین پیش تر به روز رسانی را معرفی کرد که طی آن کورتانا حتی بیشتر از سابق توانایی تطابق و همکاری با دستیار صوتی شرکت رغیب یعنی الکسای شرکت آمازون را پیدا خواهد کرد.

بعید به نظر می رسد که Cortana هیچگاه و در هیچ زمانی به دستیار اصلی صوتی شما تبدیل شود، اما مایکروسافت این پروژه را متوقف نکرده است و معتقد است که کورتانا ساده ترین و راحت‌ترین راه ارتباط کاربران با سرویس‌های مختلف این شرکت می‌باشد. مایکروسافت متمایل به ادامه‌ی مسیر است حتی اگر ادامه دادن به مسیر به معنای ادغام و همکاری با رقبای خوش نفس‌تر باشد. نظرات خود را با ما در مورد این خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید