برقراری ارتباط تله‌کنفرانس بین پزشک و بیمار توسط الکسا - تکفارس 
برقراری ارتباط تله‌کنفرانس بین پزشک و بیمار توسط الکسا - تکفارس 
برقراری ارتباط تله‌کنفرانس بین پزشک و بیمار توسط الکسا - تکفارس 

برقراری ارتباط تله‌کنفرانس بین پزشک و بیمار توسط الکسا

پوریا اسدی
۱۰ مهر ۱۳۹۷ - 11:30
برقراری ارتباط تله‌کنفرانس بین پزشک و بیمار توسط الکسا - تکفارس 

آیا اخرین باری که نوبت پزشکی خود را فراموش کرده‌اید را به یاد دارید؟ بر اساس گزارش‌ها، این اتفاق بیشتر از آنچه شما فکر می‌کنید به وقوع می‌پیوندد و برای اقتصاد ایالات متحده بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال هزینه ایجاد ‌می‌کند. این هزینه بخشی از هزینه‌های انجام امور است و در هزینه‌های کلی سلامت کشور مورد توجه قرار می‌گیرد. MediSprout، یک استارت آپ ارتباطات سلامتی است که با آمازون همکاری نموده تا یک پلتفرم برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌ها را راه‌اندازی کند و دستیار هوشمند آمازون به گونه‌ای پیکربندی شده است تا V2MD، یک پلتفرم ویدئو کنفرانس باشد.

الکسا با رابط V2MD همگام‌سازی شده است تا بیماران را به صورت روزانه و درهر ساعتی در دسترس پزشک قرار دهد. بیماران سپس روز مناسب با برنامه‌ی خود را انتخاب می‌کنند. هنگامی‌که بیمار یک روز را انتخاب کرد، الکسا آن را به طور خودکار به تقویم بیمار و پزشک اضافه می‌کند. این سیستم جدید برای صرفه جویی در زمان بیمار در مطب طراحی شده و خطر از دست دادن قرار ملاقات را به علت تغییرات زمانبندی در آخرین دقیقه کاهش می‌دهد.

سیستم V2MD همچنین طراحی شده تا برنامه‌ریزی‌های بعدی و تجویز را ساده‌تر کند و همچنین به بیماران راه‌هایی را برای ارائه سؤالات عمومی‌ سلامتی خود به طور مستقیم با پزشکان نشان می‌دهد. هیچ کس از منشی که دائما مشغول به کار بوده و یا به طور مداوم در حال پاسخ گویی به تماس‌ها است، لذت نمی‌برد،. اکنون می‌توانید از الکسا زمان در دسترس بودن پزشک خود را بپرسید و به همین ترتیب یک قرار ملاقات را تعیین کنید. از طریق دوربین یکپارچه الکسا، بیماران ممکن است به زودی قادر به برقراری تماس ویدیویی با پزشک خود باشند.

در حالی که بیشتر ویژگی‌های این سیستم تست نشده است، برنامه‌های مربوطه موفق بوده‌اند. رابط V2MD همچنین با دستگاه‌های کنترل فشار خون تولید شده توسط Withings هم‌خوانی دارد. بیماران داوطلب شده بودند که خواندن فشار خون با پزشکان خود از طریق مانیتور متصل، به اشتراک بگذارند و طی آن میزان کنترل از ۳۸٫۶ به ۷۰ درصد افزایش یافت، زیرا پزشکان توانستند تغییرات را نظارت کنند و درمان‌های تعدیل شده را توصیه کنند.

نرخ‌های عدم حضور بیمار در زمان تعیین شده در کلینیک‌های تخصصی بیشتر از مطب‌های پزشکان عمومی‌ است، اما اگر مشارکت V2MD و الکسا  موفقیت آمیز باشد، ممکن است این نرخ‌ها کاهش یابد. با کمی‌ شانس، این سیستم ممکن است در روند افزایش هزینه‌ی مراقبت‌های سلامتی در سراسر کشور موثر باشد و به کاهش آن منتهی شود. رشد مداوم برنامه‌های خلاقانه و مفید در دستیاران هوشمند ارزش فناوری خانه‌های هوشمند را به نمایش می‌گذارد. با گذشت زمان، این دستگاه‌ها ممکن است راحتی بیشتری  را برای زندگی روزمره ما به ارمغان بیاورند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید