آمازون در خانه‌های پیش‌ساخته سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 
آمازون در خانه‌های پیش‌ساخته سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 
آمازون در خانه‌های پیش‌ساخته سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 

آمازون در خانه‌های پیش‌ساخته سرمایه‌گذاری می‌کند

پوریا اسدی
۵ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
آمازون در خانه‌های پیش‌ساخته سرمایه‌گذاری می‌کند - تکفارس 

طبق گفته Curbed، پس از عرضه محصولات سخت‌افزاری الکسا ، حالا آمازون در استارت‌آپ خانه‌های پیش ساخته‌ی Prefab Plant، Rialto، مستقر درکالیفرنیا سرمایه‌گذاری کرده است.

حمایت از یک شرکت خانه‌های پیش ساخته، به ویژه یک شرکت متمرکز بر فناوری‌های هوشمند و به طور خاص با الکسا، یک حرکت استراتژیک است که می‌تواند برای خریداران خانه و همچنین دستیار صوتی آمازون خبری خوشحال‌کننده باشد. Plant Prefab همچنین دارای سابقه استفاده از شیوه‌های ساخت و مواد پایدار است.

صندوق الکسا بخش سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری آمازون است که بر نوآوری در فناوری‌های صوتی سرمایه‌گذاری می‌کند. برای مثال، پیش از این امسال، این صندوق در Ecobee سازنده ترموستات هوشمند خانگی سرمایه‌گذاری کرده است. همانطور که در مورد Ecobee اتفاق افتاد، صندوق الکسا سرمایه‌گذاری خود را به طور کامل انجام نداد، اما در کل یاعث جذب سایر سرمایه گذاران شد.

پل برنارد، مدیر صندوق Alexa Fund، در یک نشست خبری گفت:

صدا به عنوان یک فناوری لذت‌بخش در خانه ظاهر شده است و در حال حاضر الکسا در بیش از ۲۰،۰۰۰ دستگاه خانگی هوشمند از ۳۵۰۰ مارک مختلف پشتیبانی می‌شود.

برنارد اضافه کرد:

Plant Prefab پیشرو در طراحی خانه و یک شرکت نوآور در ساخت خانه است. ما هیجان زده هستیم تا از آنها حمایت کنیم زیرا خانه‌های پایدار و متصل را برای مشتریان و توسعه دهندگان قابل دسترس‌تر می‌سازد.

خانه‌های پیش ساخته، گاهی اوقات به عنوان خانه‌های ماژولار نامیده می‌شود، دارای مزایای کنترل کیفی قابل توجهی نسبت به خانه‌های ساخته شده به روش معمول هستند. برای مثال، آیا چوب، گچ و عایق، چند روز یا حتی هفته‌ها در روی زمین باقی نمی‌ماند تا آب و هوا برای کارگرهای قراردادی برای استفاده از آنها مساعد شود؟ چیزی که در مورد خانه‌ای پیش‌ ساخته صادق نیست.

بخش عمده‌ای از خانه‌های پیش ساخته در محیط‌های محافظت شده، اغلب تحت  آب و هوای کنترل شده، با استفاده از مواد سازگار و نیروهای کار دائمی‌ تولید می‌شوند. هنگامی‌ که تمام قطعات و اجزا برای یک خانه جدید آماده می‌شود، آنها به یک سایت ساختمانی منتقل می‌شوند که در آن افراد اجزای سازنده را بر روی پی ساختمان سوار می‌کنند. ساخت خانه‌های پیش ساخته عموما چند روز تا چند ماه برای ساخت و ساز متعارف طول می‌کشد.

حمایت صندوق الکسا برای  Plant Prefab می‌تواند راه را برای دیگر شرکت‌های سازنده‌ی خانه به منظور دستیابی به تکنولوژی هوشمند خانگی هموار کند. حتی با استفاده‌ی گسترده از اتصال بی‌سیم، پیکربندی خانه هوشمند نیاز به برنامه ریزی زیادی دارد.

برای مثال، خانه‌های پیش ساخته با خروجی‌های استراتژیک برق، سیم‌کشی شبکه و کابینت مناسب، می‌توانند به صاحبان خانه کمک کند تا اجزای هوشمند خانه را به طور نسبتا آسانی پیکربندی و به روز رسانی کنند، خصوصا در مقایسه با خانه‌های معمول فعلی. با این حال، تا زمانی که ملاحظات تکنولوژیکی در صنعت ساخت و ساز به حد استاندارد برسد، پروژه‌های ساخت و ساز پیش ساخته Plant Prefab ، به طور قابل ملاحظه‌ای با وسایل هوشمند خانگی نسبت به  سازندگان معمولی سازگارتر است.

آیا شما نیز طرفدار خانه‌های هوشمند هستید یا آن را برای حریم شخصی مضر می‌دانید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید