Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب - تکفارس 
Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب - تکفارس 
Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب - تکفارس 

Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب

وحید درگایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - 19:28
Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب - تکفارس 

پیشتر در ماه جون بود که شیائومی سه دستگاه جدیدش یعنی Mi 8، Mi 8 SE و Mi 8 Explorer را معرفی کرد که بنظر هرسه آن ها در فروش نیز موفق بودند و حالا شیائومی دو مهمان جدید را به دنیای تکنولوژی معرفی کرده است. ادامه خبر را در تک‌فارس دنبال کنید.

هنوز سه ماه از معرفی سه دستگاه قبلی نگذشته است که شیائومی دست به چنین کاری زده است و باید دید که آیا این سیاست پیش گرفته شده در معرفی گوشی های هوشمند، به کمک شیائومی خواهند آمد یا خیر.

Xiaomi Mi 8 Pro

از لحاظ ظاهری اگر نگاهی به این دستگاه بیندازیم می‌بینیم که بسیار مشابه با نسخه Explorer این سری است که این اتفاق به لطف آلمینیوم سری ۷۰۰۰ ای است که بین دو لایه گوریلا گلس ۵ قرار گرفته و نقش خود را به عنوان فریم فلزی دستگاه ایفا می کند. از رو به رو که به دستگاه نگاه می‌کنیم، صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی به همراه پنل OLED دستگاه را مشاهده می کنیم که میزبان مناسبی برای تکنولوژی سنسور اثر انگشت در زیر خود بوده است که به نوعی، یک قدم به سوی آینده است. در طراحی جلوی دستگاه، از قالب ناچ استفاده شده است که در آن دوربین جلو و اسپیکر کوچکی برای برقراری تماس ها قرار گرفته‌اند. دوربین جلوی دستگاه ، علاوه بر مسئولیت اصلی خود که گرفتن تصاویر سلفی است وظیفه شناسایی صورت یا Face ID را نیز به عهده گرفته است.

به سمت پشت دستگاه که حرکت می‌کنیم، می‌بینیم که دقیقا همان طراحی به‌کار برده شده در نسخه Explorer نیز دراین دستگاه وجود دارد. این به معنای استفاده از دو دوربین در گوشه دستگاه است که به صورت عمودی و با طراحی مستطیلی قرار گرفته اند و هردو سنسور نیز ۱۲ مگاپیکسلی هستند که یکی از آن ها برای ضبط تصاویر تل فوتو و بوکه فرار گرفته شده و قابلیت زوم ۲ برابر خودکار را درون خود جای داده است. از دوربین ها صحبت کردیم و حالا نوبت دوربین جلوی دستگاه است که یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی برای ضبط تصاویر سلفی محسوب می شود و بنظر می‌رسد که شیائومی در این زمینه برای دستگاه‌اش سنگ تمام گذاشته است.

همانطوری که شواهد قضایا نشان می‌دهند، ظاهرا این گوشی هوشمند قرار است نسخه جهانی Mi 8 Explorer Edition باشد و با توجه به عرضه جهانی‌اش، قطعا در زمینه سخت افزاری نیز ناامید کننده نخواهد بود و قرار است وظیفه پردازش در این دستگاه به عهده پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۴۵ باشد. در کنار این پردازنده ۶ یا ۸ گیگابایت رم وجود خواهد داشت که قرار است برای هردو نسخه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی درنظر گرفته شود ولی نکته لازم به ذکر این است که این دستگاه قرار است از درگاه میکرو اس‌دی برای افزایش حافظه کمک بگیرد، کاری که شیائومی اخیرا آن را در دستگاه‌هایش فراموش کرده بود.

مشخصات دیگری که لازم است به آن ها اشاره کنیم یکی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری دستگاه است که به تکنولوژی شارژ سریع نسخه ۴ مجهز شده است و تا حدودی ضعف ظرفیت پایین باتری را پوشش خواهد داد و دیگری، استفاده از اندروید ۸٫۱ با رابط کابربری MIUI 10 است.

Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب - تکفارس 

Xiaomi Mi 8 Lite

این دستگاه در برخی زمینه ها ادامه رو راه بقیه دستگاه های سری Mi 8 بوده است که اولین مثال برای این قضیه صفحه نمایش دستگاه است که بزرگ و با طراحی ناچ درنظر گرفته شده است. برخلاف نسخه ویژه این دستگاه که از پنل OLED استفاده کرده بود، این دستگاه از یک پنل LCD کمک گرفته که قطر آن ۶٫۳ اینچ و همانند برادر قوی‌تر خود است. نکته سوپرایز کننده ای در باره پنل این دو دستگاه وجود ندارد چرا که Mi 8 Pro برای استفاده از تکنولوژی سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش مجبور به استفاده از پنل OLED بود درحالی که چنین اجباری برای نسخه Lite وجود نداشت و سیاست میان‌رده بودن این دستگاه نیز چنین اجازه ای به آن نمی‌داد. در همین راستا، طراحی ناچ این دستگاه نیز میزبان Face ID نیست و درعوض از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی پذیرایی می‌کند.

اگر به پشت دستگاه نگاهی بیندازیم می بینیم که تفاوت های بیشتری نیز وجود دارد و درواقع می توان گفت که بزرگترین تغییرات آن‌جا رخ داده‌اند. در ابتدا می توانیم به طراحی دوربین ۴ مدل قبلی سری Mi 8 اشاره کنیم که به صورت مستطیلی و عمودی در گوشه بالای دستگاه قرار داشتند ولی در Mi 8 Lite، دوربین ها به صورت افقی قرار گرفته اند ولی طراحی مستطیلی خود را حفظ کرده‌اند. دو دوربین ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی در پشت گوشی به کار گرفته شده‌اند که دوربین دوم برای اضافه کردن عمق بیشتر در تصاویر قرار داده شده است. سنسور اثر انگشت نیز در پشت گوشی و وسط آن قرار داده شده است.

درون دستگاه نیز طبق روند بقیه اجزای آن، نسبت به Mi 8 Pro تنزل داشته است و در قسمت پردازشی، یک چیپست اسنپدراگون ۶۶۰ به کار گرفته شده است که شیائومی آن را به سه صورت روانه بازار خواهد کرد. اولین مدل که مدل پایه نیز نام گرفته، ۴ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی است، مدل دوم ۶ گیگابایت رم به همراه ۶۴ گیگابایت جافظه داخلی است و در نسخه آخر، شیائومی برای کسانی که نگرانی بابت حافظه داخلی دستگاه خود دارد، یک نسخه ۱۲۸ گیگابایتی به همراه ۶ گیگابایت رم قرار داده است. در آخر باید بگوییم که باتری استفاده شده برای این دستگاه ۳۳۵۰ میلی‌آمپری است که در کنار آن ورژن ۳ شارژ سریع نیز قرار گرفته و سیستم عامل دستگاه نیز Android 8.1 به همراه MIUI 10 درنظر گرفته شده است.

Xiaomi Mi 8 Pro و Mi 8 Lite معرفی شدند؛ سخت افزار قدرتمند با قیمت مناسب - تکفارس 

فیمت و تاریخ فروش

هر دو دستگاه از امروز در چین قابل پیش خرید هستند و نسخه Mi 8 Pro از روز جمعه به تمام دنیا ارسال خواهد شد. به صورت اتفاقی، این تاریخ همان روزی است که اپل دستگاه هایش را برای منتقل شدن به اقصا نقاط جهان ارسال خواهد کرد. برادر کوچکتر Mi 8 Pro، یعنی Mi 8 Lite در تاریخ ۲۵ سپتامبر جهانگردی خود را آغاز خواهد کرد. احتمالا در تاریخ بسیار نزدیکی فروش و تحویل هردو دستگاه آغاز خواهد شد ولی هنوز تاریخ مشخصی از سمت شیائومی اعلام نشده است.

در بخش قیمت نیز برای Mi 8 Pro  به همراه ۶ گیگابایت رم، قیمت ۴۶۶ دلار درنظر گرفته شده است و این درحالی است که برای خریداری نسخه ۸ گیگابایتی این دستگاه، شما باید ۵۲۵ دلار هزینه کنید. هر دو نسخه در سه رنگ موجود هستند، طلایی، مشکی و تیتانیومی.

برای Mi 8 Lite ، مدل پایه ۲۰۴ دلار قیمت خواهد داشت و شما برای خرید نسخه ۶ گیگابایتی باید ۲۴۸ دلار هزینه کنید. همچنین اگر قصد خرید نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این دستگاه را دارید باید بدانید که قیمت آن ۲۹۰ دلار اعلام شده است.

نظر شما راجع به این دو دستگاه چیست؟ نظر خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید