وضعیت AirPower و سرعت شارژ وایرلس آیفون‌های جدید همچنان مشخص نیست - تکفارس 
وضعیت AirPower و سرعت شارژ وایرلس آیفون‌های جدید همچنان مشخص نیست - تکفارس 
وضعیت AirPower و سرعت شارژ وایرلس آیفون‌های جدید همچنان مشخص نیست - تکفارس 

وضعیت AirPower و سرعت شارژ وایرلس آیفون‌های جدید همچنان مشخص نیست

علیرضا هاشمی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 18:30
وضعیت AirPower و سرعت شارژ وایرلس آیفون‌های جدید همچنان مشخص نیست - تکفارس 

شب گذشته، اپل در رویداد هر ساله‌ی خود از سه مدل جدید آیفون به همراه مدل ارتقا یافته‌ی Apple Watch رونمایی کرد. اما در این میان، بسیاری از طرفداران انتظار داشتند تا اپل در کنار آیفون‌ها و Apple Watch، محصولاتی همچون آیپد پرو با ظاهر مدرن، HomePod ارزان قیمت، ایرپاد‌های جدید، هدفون‌های دور گوش و شارژر وایرلس AirPower را نیز معرفی کند. اما اگر بخواهیم منطقی به این موضوع بنگریم، معرفی تمامی این محصولات در یک مراسم غیر ممکن است. با تکفارس همراه باشید. انتظارات ما برای یک مراسمی که معمولا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد، بیش از حد بوده است. با این حال معرفی نکردن نسل دوم اسپیکر‌های هوشمند HomePod قابل توجیه است اما در رابطه با اتفاقی که برای شارژر وایرلس AirPower افتاد، نمی‌توان نظر قطعی داد.

البته اپل در سالیان اخیر ثابت کرده که می‌تواند بعضی از محصولاتش جانبی خود را بدون معرفی رسمی و هنگام عرضه آیفون‌ها، روانه بازار کند. البته شایعه وجود این شارژ وایرلس از ماه ژوئن تا کنون شنیده می‌شود و آن را تبدیل به زمان‌گیرترین محصول شرکت اپل کرده است.

سپتامبر (شهریور) سال ۲۰۱۸ تبدیل به ماه پرحرارتی شده و در ماه گذشته، سامسونگ با معرفی شارژر بی‌سیم Duo برای گوشی گلکسی نوت ۹، صحنه رقابت را گسترده‌تر کرده است. بنابراین شارژرهای بی‌سیم هم‌ اکنون از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

اگر اپل سعی می‌کرد به جای حذف کردن صورت مسئله و تظاهر به عدم وجود محصولی به نام AirPower، در رابطه با چالش‌های تولید آن توضیح بیشتری می‌داد، هم اکنون می‌توانست افراد بیشتری را متقاعد نماید. در مراسم شب گذشته که گوشی‌های iPhone XS، iPhone XS Max و iPhone XR معرفی شدند، هیچ یک از کسانی که که بر روی صحنه آمدند، اشاره‌ای به محصولی جانبی مبتنی بر سیستم QI نکردند.

خبر بد این است در وبسایت رسمی اپل، تمامی بخش‌هایی که در مورد شارژر وایرلس AirPower بوده‌اند، به طور محسوسی حذف گشته‌اند و احتمالا این معنا را می‌دهد که پروسه تولید این محصول کاملا لغو شده است یا حداقل اینکه به این زودی قرار نیست محصولی از اپل در زمینه شارژ بی‌سیم معرفی شود. اپل می‌تواند دلایل مختلفی برای این کار داشته باشد و می‌تواند از زمان ایجاد شده برای بازسازی محصول یا رفع نقاط ضعف آن استفاده کند.

در هر صورت اگر شما تصمیم گرفته‌اید تا یکی از سه آیفون جدید را خریداری کنید تنها با سه محصول از شرکت‌های دیگر برای شارژ وایرلس آیفونتان مواجه خواهید شد که گزینه‌های موجود مدل‌های  Mophie wireless charging base، Belkin Boost Up wireless charging pad و Logitech Powered stand هستند.

موضوعی که جلب توجه می‌کند، این است که اپل در مراسم رونمایی سعی کرده در رابطه با قابلیت‌های شارژ وایرلس گوشی‌های iPhone XS و iPhone XR جزئیات کمتری را در اختیار حضار قرار دهد. اطلاعات چندانی هم در بخش tech specs دو وبسایت رسمی اپل یا Apple Newsroom وجود ندارد. با این حال طبق سخنان مدیران این شرکت، شیشه‌ی استفاده شده در قاب پشتی گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max باعث می‌شود تا سرعت شارژ وایرلس گوشی‌ها افزایش یابد.

با این حال هنوز توان خروجی آیفون‌های جدید مشخص نیست. توان خروجی گوشی‌های iPhone 8، iPhone X و iPhone 8 Plus معادل ۷٫۵ وات است بنابراین می‌توان فرض کرد این عدد در iPhone XS و iPhone XS Max به ۱۰ وات می‌رسد و iPhone XR همان خروجی ۷٫۵ واتی را خواهد داشت.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید