آیفون XR با نمایشگر ۶ اینچ LCD و ناتچ به همراه یک دوربین در پشت معرفی شد - تکفارس 
آیفون XR با نمایشگر ۶ اینچ LCD و ناتچ به همراه یک دوربین در پشت معرفی شد - تکفارس 
آیفون XR با نمایشگر ۶ اینچ LCD و ناتچ به همراه یک دوربین در پشت معرفی شد - تکفارس 

آیفون XR با نمایشگر ۶ اینچ LCD و ناتچ به همراه یک دوربین در پشت معرفی شد

میر مهدی حامی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 00:30
آیفون XR با نمایشگر ۶ اینچ LCD و ناتچ به همراه یک دوربین در پشت معرفی شد - تکفارس 

اپل در کنفرانس خود از ۳ آیفون رونمایی کرد، که دوتا از آن‌ها آیفون‌هایی هستند که از نمایشگر OLED بهره می‌برند، اما نوع سوم دوباره به سنت گذشته اپل باز گشته و از نمایشگر LCD استفاده کرده است. برای جزئیات بیشتر در ادمه همراه تکفارس باشید.

آیفون XR آخرین نوع از آیفون‌ها است که هنوز از صفحه نمایش LCD استفاده می‌کند. اما این یک صفحه نمایش بلند با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ است، بنابراین شما حتی با حساب کردن قسمت ناتچ هم سطح بیشتری از آیفون ۸ پلاس را در اختیار خواهید داشت.

اپل یک نام جدید برای این صفحه نمایش در نظر گرفته است: Liquid Retina یا رتینای مایع. اگر نام این نمایگشر را کنار بگذاریم، تراکم پیکسلی آن همانند نوع به کار رفته شده در نمایشگر رتینای آیفون ۸ با ۳۲۶ppi است، رزولوشن ارائه شده نیز ۸۲۲x1.1792px است که زیر ۱۰۸۰p می‌باشد. این پنل LCD به حسگر لمسی ۱۲۰Hz مجهز شده (آن را با نرخ بروزرسانی تصویر ۱۲۰Hz اشتباه نگیرید) که موجب شده تا رنگ‌های گسترده‌تری را نسبت به دو نوع OLED ارائه کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های نسل‌های گذشته یعنی دوربین تک لنز نیز در این دستگاه بکار رفته است که این گوشی را بیشتر به یک جانشین برای آیفون ۸ تبدیل می‌کند. اگر شما امیدوار بودید تا یک مدل جمع و جورتر (مثلا سری بعدی از آیفون SE) را ببینید، آنچنان خوش شانس نیستید. در واقع، در اینجا چگونگی مقایسه اندازه این دستگاه با ۸ پلاس را مشاهده می‌کنید:

دوربین تکی این دستگاه اساسا از ماژول اصلی دوربین XS استفاده می‌کند. این دوربین دارای پیکسل‌های بزرگ ۱٫۴μm و تمام تکنیک‌های پیشرفته عکاسی (Smart HDR، قابلیت تنظیم میزان افکت بوکه) است که توسط چیپست A12 Bionic اپل قابل اجرا است. بله، این یکی از همان چیپست‌هایی است که آیفون‌هایی که ۲۵۰ دلار هزینه بیشتری در بر دارند از آن استفاده می‌کنند!

اپل اسکنر اثر انگشت تاچ آیدی را کنار گذاشته و از فیس آیدی استفاده می‌کند، بنابراین تمام آیفون‌های پیشنهادی ۲۰۱۸ دارای این ویژگی خواهند بود. در واقع، تمام سه مدل آیفون از همان دوربین تشخیص عمیق True Depth برای شناسایی چهره استفاده می‌کنند.

XR مدل اقتصادی‌تری است، بنابراین حافظه ذخیره سازی آن به ۲۵۶ گیگابایت محدود شده است، هرچند در مدل پایه همان ۶۴ گیگابایت در دسترس است و گزینه ۱۲۸ گیگابایت نیز وجود دارد.

آیفون XR با گزینه‌های رنگی متعدد خود یادآور آیفون ۵C است. اپل رنگ‌های آبی، زرد، مرجانی، مکشی و قرمز را برای این محصول در نظر گرفته است.

نسخه ۶۴ گیگابایتی آیفون XR با ۷۵۰ دلار / ۸۴۹ یورو / ۷۴۹ پوند در دسترس است. شما می‌توانید این دستگاه را از ۱۹ اکتبر پیش خرید کرده و تاریخ ارسال محموله‌ها نیز از ۲۶ اکتبر خواهد بود.

نظر شما  در مورد آیفون اقتصادی اپل چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.