تقلب Huawei P20 Pro در تست ۳DMark و حذف آن از این برنامه بنچمارک - تکفارس 
تقلب Huawei P20 Pro در تست ۳DMark و حذف آن از این برنامه بنچمارک - تکفارس 
تقلب Huawei P20 Pro در تست ۳DMark و حذف آن از این برنامه بنچمارک - تکفارس 

تقلب Huawei P20 Pro در تست ۳DMark و حذف آن از این برنامه بنچمارک

وحید درگایی
۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - 15:30
تقلب Huawei P20 Pro در تست ۳DMark و حذف آن از این برنامه بنچمارک - تکفارس 

اگر تیتر خبر شما را شگفت زده کرده، باید بگوییم که چنین اتفاقی قبل تر نیز در سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاده بود و نتایجی که بدنبال داشت حذف چند گوشی از این برنامه بنچمارک بود که چند دستگاه سامسونگ را نیز شامل می شد. ادامه خبر را در تکفارس دنبال کنید.

در سال ۲۰۱۳ به علت تخطی و تقلب در برنامه ۳DMark ،این برنامه شروع به حذف چند دستگاه از لیست خود شد که در آن ها نام Galaxy Note 3 در هر دو نسخه اکسینوس و اسنپدراگون، تبلت Note 10.1 ، HTC One و  HTC One Mini به چشم می خورد. شاید برایتان سوال پیش بیاید که این دستگاه ها چگونه توانسته بودند این برنامه را دور بزنند و در نتایج خود تغییر ایجاد کنند؟ ظاهرا دستگاه های HTC و Samsung با بالابردن پردازش و قرار دادن آن روی ماکزیمم توانایی توانسته بودند این نتایج را ثبت کنند که این کار نیز تقلب محسوب می شود و این نتایج برای کاربران معمولی قابل اتکا نیستند.

امروز ۳DMark اعلام کرده که چند دستگاه از هوآوی را به همان علت از لیست دستگاه های درون تست حذف کرده است که نام یک مدل از شاخه Honor نیز به چشم می خورد و این تصمیم نیز بعد از تصمیم گیری و رسیدگی به آن اتخاذ شده است. در این گزارش، این برنامه، هوآوی را به علت دستکاری در بنچمارک های سه دستگاه Huawei P20 Pro ، Honor Play  و Huawei Nova 3 متهم به تقلب کرده است. این تقلب باعث شده که این سه دستگاه قوی تر از آن چه واقعا هستند نمایش داده شوند که در نهایت باعث می شود اپلیکیشن بی اعتبار بنظر برسد. این بنچمارک ها به این منظور طراحی شده اند که از جهات مختلف، توانایی دستگاه را به چالش بکشند و قدرت آن را بسنجند و در این تست، یعنی ۳DMark  قرار است قدرت پردازشی و گرافیکی دستگاه، در آزمون های مختلفی رقم بخورد و در نهایت نمره آن نیز درون تست انتشار پیدا کند.

دقیقا مانند اتفاقی که پنج سال پیش برای HTC و Samsung رخ داد، امروز نیز هوآوی نیز از طرف ۳DMark مورد خطاب قرار گرفت که هنگام انجام تست روی این سه دستگاه اشاره شده توسط برنامه، کمپانی اپلیکیشن هایی را در حالت اجرایی قرار داده است که توانایی پردازشی و گرافیکی دستگاه را به صورت OverClock یا حد نهایی قرار داده اند و تست انجام شده و عدد بدست آمده اعتبار لازمه را ندارند. معمولا این کار توسط کمپانی هایی انجام می شد که جز شرکت های اول فروش دستگاه های هوشمند نبودند و صرفا این تلاش را به منظور آوردن نام شان در لیست ها و تست ها انجام می دادند.

نظر شما راجع به این خبر چیست؟ نظر خود را با تکفارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید