با از بین رفتن قوانین بی‌طرفی اینترنت، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی سرعت برخی از سرویس‌ها را کاهش داده‌اند - تکفارس 
با از بین رفتن قوانین بی‌طرفی اینترنت، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی سرعت برخی از سرویس‌ها را کاهش داده‌اند - تکفارس 
با از بین رفتن قوانین بی‌طرفی اینترنت، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی سرعت برخی از سرویس‌ها را کاهش داده‌اند - تکفارس 

با از بین رفتن قوانین بی‌طرفی اینترنت، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی سرعت برخی از سرویس‌ها را کاهش داده‌اند

پوریا اسدی
۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - 14:00
با از بین رفتن قوانین بی‌طرفی اینترنت، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات اینترنتی سرعت برخی از سرویس‌ها را کاهش داده‌اند - تکفارس 

به دنبال تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده مبنی بر تغییر موضعش در مورد بی طرفی اینترنت تحت مدیریت رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ، محققان در تلاش هستند تا بر چگونگی تاثیرات این تصمیم بر ترافیک وب نظارت کنند و نتایج به هیچ وجه تعجب‌آور نیست. تحقیقات جدید از دانشگاه Northeastern و دانشگاه ماساچوست امهرست تأیید می‌کند که استریم ویدئویی ممکن است اولین سرویسی باشد که اثرات یک اینترنت بدون قانون بی‌طرفی اینترنت را تجربه می‌کنند.

محققان این دانشگاه‌ها با همکاری دیوید چفنز، توسعه دهنده‌ی Wehe برای مطالعه همکاری کردند. Wehe برنامه نظارت بر ترافیک اینترنت است. گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که یوتیوب بزرگ‌ترین هدف برای کاهش سرعت است، اما سرویس‌های استریم ویدئو مانند Netflix، Amazon Prime Video و برنامه‌ی ورزشی NBC با کاهش سرعت مشابهی مواجه شده‌اند.

آنچه Wehe در این مورد کشف کرد، صرفا کاهش سرعت در سراسر شبکه نبوده – عملی که ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی برای مدیریت ترافیک در شبکه‌هایشان از طریق جلوگیری از سوء‌استفاده‌ی کاربران با استفاده‌ی سنگین در طی سال‌ها انجام داده‌اند. در عوض، Wehe تشخیص داد که سرعت برنامه‌ها یا سرویس‌های خاصی اغلب بیشتر از سایرین با کاهش روبرو می‌شود، عملی که به عنوان تبعیض شناخته می‌شود. بر اساس گزارش بلومبرگ، تبعیض ۱۱٫۱۰۰ بار در شبکه ورایزون، ۹،۹۳۸ بار در شبکه AT & T و ۳۹۰۰ بار در شبکه T-Mobile و ۳۳۹ بار در شبکه Sprint شناسایی شده است.

تبعیض را می‌توان با مقایسه کردن سرعت سرویس‌های استریم ویدئو  با برنامه‌های دیگر در همان شبکه ارائه دهنده‌ی خدمات اینترنتی مشخص نمود. در یک مثال، Wehe متوجه شد که سرعت استریم نتفلیکس فقط ۱٫۷۷Mbps است، اما سرعت ترافیک سرویس‌های دیگر در T-Mobile تقریبا چهار برابر بیشتر است. در مقابل، قوانین بی‌طرفی اینترنت، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی را مجبور می‌کند تا ترافیک را به طور مساوی در اختیار سرویس‌ها قرار دهد.

AT&T کاهش سرعت اینترنت برنامه‌ها یا سرویس‌های خاص را انکار کرده است. سخنگوی این شرکت در بیانیه ای گفت:

ما متعهد به یک اینترنت آزاد هستیم. ما وب سایت‌ها را مسدود نمی‌کنیم، محتوای آنلاین را سانسور نمی‌کنیم. بر اساس محتوا، عملکرد شبکه را تغییر نمی‌دهیم و سرعت را کم نمی‌کنیم. ما هرگز تبعیض قائل نمی‌شویم. [Wehe] انتخاب تنظیمات کاربر یا پلن‌های سرعتی که ممکن است بر ترافیک تأثیرگذار باشد را در تحقیقات خود دخیل نکرده است. ما با توسعه دهندگان برنامه تماس گرفته‌ایم تا در مورد چگونگی بهبود عملکرد برنامه صحبت کنیم.

برای جلوگیری از تبعیض – و یا تمایزدر سرعت استریم ویدئو – ارائه دهندگان خدمات اینترنتی به طور معمول مصرف‌کنندگان را به سمت پلن‌هایی گران‌تر سوق می‌دهند. به طور معمول، پلن‌های نامحدودی که  امروزه به فروش می‌رسند پخش استریم با کیفیت DVD را تضمین می‌کنند، اما اگر مصرف کنندگان ویدیوهای با کیفیت بالاتری را بخواهند، باید هزینه‌های ارتقاء برای پلن‌هایی که استریم ویدئو HD را پشتیبانی می‌کند را پرداخت کنند.

کاهش سرعت می‌تواند  در زمانی که شبکه‌های تلفن همراه برای امنیت عمومی‌ استفاده می‌شود، پیامدهای قابل توجهی را داشته باشد. جدیدترین پروند در مورد کاهش سرعت، از جانب اداره آتش نشانی سانتا کلارا در کالیفرنیا ارائه شده است که از هات‌اسپات‌های سیار ورایزن برای استفاده در مرکز فرماندهی از راه دور و برای مبارزه با آتش سوزی استفاده می‌کند. اداره آتش نشانی ادعا کرد که ورایزون سرعت اینترنت مرکز فرماندهی را کاهش داده است – غلیزغم فروش طرح نامحدود به آتش نشانی – که به شدت بر تلاش برای هماهنگی با آتش نشان‌ها و ارسال پیام‌های ایمنی به ساکنان محلی تاثیرگذار است. رئیس آتش نشانی آنتونی بودن، اعلام کرد که از دسامبر سال ۲۰۱۷ این سومین بار است که سرعت آنها کاهش یافته است. ورایزون یک خطای عملیاتی را که مانع از انتقال داده در  این پلن‌های نامحدود می‌شود را مقصر دانسته و اشاره کرد که از آن زمان اصلاحاتی را ایجاد نموده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید