چگونگی تغییر کاربری دکمه بیکسبی در گلکسی نوت ۹ - تکفارس 
چگونگی تغییر کاربری دکمه بیکسبی در گلکسی نوت ۹ - تکفارس 
چگونگی تغییر کاربری دکمه بیکسبی در گلکسی نوت ۹ - تکفارس 

چگونگی تغییر کاربری دکمه بیکسبی در گلکسی نوت ۹

سید محمد معلمی
۷ شهریور ۱۳۹۷ - 19:30
چگونگی تغییر کاربری دکمه بیکسبی در گلکسی نوت ۹ - تکفارس 

بالأخره کاربران گلکسی نوت ۹ می‌توانند از مشکلات مربوط به دکمه بیکسبی رهایی یابند زیرا در گوگل پلی استور اپلیکیشنی به نام bxActions معرفی شده تا با استفاده از آن کاربری دکمه بیکسبی را تغییر دهند.

با نصب bxActions، کاربران می‌توانند کاربری دکمه بیکسبی را عوض کنند. این یعنی در صورتی که دکمه بیکسبی را فشار دادید، می توانید حداقل ۳۰ کار را برای آن تنظیم نمایید که یکی از آنها گوگل اسیستنت می‌باشد.

چنین کاری ممکن است شما را یاد گلکسی نوت ۸ و گلکسی اس ۸ و اس ۹ بیندازد زیرا در آن دستگاه‌ها، کاربران می‌توانند کارایی بیکسبی را از منوی تنظیمات غیرفعال کنند ولی با عرضه نسخه ۲/۰ بیکسبی، این امکان از افراد سلب شده است بنابراین دارندگان جدیدترین پرچمدار سامسونگ نمی‌توانند دکمه بیکسبی را غیرفعال نمایند.

خوشبختانه اپلیکیشن bxActions به عنوان یاری‌رسان در گوگل پلی استور قابل دانلود است تا دارندگان گلکسی نوت ۹ بتوانند کارایی دکمه بیکسبی را تغییر دهند زیرا اگر قرار باشد هر دفعه که دکمه مربوط به دستیار هوشمند سامسونگ را فشار می‌دهند، پنجره مربوط به آن باز شود، مطمئناً اذیت کننده است. نکته (شاید بتوان گفت منفی) دیگر در مورد بیکسبی گلکسی نوت ۹ این است که همه امکانات آن در فبلت ۶/۴ اینچی سامسونگ کار نمی‌کنند زیرا ورژن این دستیار هوشمند به ۲/۰ ارتقا یافته است.

نصب bxActions در گلکسی نوت ۹ از گوگل پلی استور

پس از اینکه bxActions دانلود شد، کاربران باید به آن اجازه دهند تا اپلیکیشن‌ها را بر اساس خواسته‌هایشان شناسایی نماید. یکی از کارهایی که باید انجام شود، اعطای دسترسی به اطلاعات مصرف داده کاربر و گزینه قابلیت وصول است تا پس از اینکه کارایی دکمه بیکسبی مشخص گردید، دیگر دستیار هوشمند سامسونگ اجرا نشود.

همچنین، کاربران می‌توانند دکمه بیکسبی را با مشخص کردن منوی پاور و فلش بر اساس خواسته‌ها، شخصی‌سازی نمایند.

به علاوه، اپلیکیشن bxActions به دارندگان پرچمدار فعلی سامسونگ این اجازه را می‌دهد تا میانبرهای کاربردی را مشخص نمایند که در صورت فشردن دکمه بیکسبی به مدت طولانی، اجرا می‌شوند.

لازم به ذکر است که بر اساس ادعای برخی منابع خبری، نمی‌توان با دو بار کلیک روی دکمه بیکسبی، فعالیتی برای آن مشخص نمود. البته احتمال می‌رود در آینده‌ای نزدیک این اتفاق نیز رخ دهد زیرا یا سامسونگ تغییراتی در دستیار هوشمند خود ایجاد خواهد کرد یا توسعه دهنده اپلیکیشن راهکاری خواهد یافت.

این اپلیکیشن به صورت پرداخت درون برنامه‌ای است یعنی با هزینه ۲/۹۹ دلاری، افراد می‌توانند به ویژگی‌ها و امکانات بیشتری از bxActions دست یابند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون این نرم‌افزار در حال بررسی و طراحی است زیرا توسعه‌دهندگان به صورت مداوم در تلاش برای بهتر کردن آن و افزودن قابلیت بیشتر هستند.

بد نیست بدانید که کاربران می‌توانند قابلیت بیدار کردن دستیار هوشمند سامسونگ را غیرفعال نمایند تا دسترسی‌های این دستیار محدود شود. برای انجام این کار، دارندگان نوت ۹ باید به قسمت Voice Wake-Up از منوی تنظیمات Bixby Voice Settings رفته و گزینه Wake with Hi Bixby را خاموش کنند.

آیا شما اپلیکیشن دیگری را برای تغییر کارایی نسخه ۲/۰ دستیار هوشمند سامسونگ در گلکسی نوت ۹ می‌شناسید؟ اگر می‌شناسید، نام آن را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید