شارژ خودروهای الکتریکی با بازوی رباتیک - تکفارس 
شارژ خودروهای الکتریکی با بازوی رباتیک - تکفارس 
شارژ خودروهای الکتریکی با بازوی رباتیک - تکفارس 

شارژ خودروهای الکتریکی با بازوی رباتیک

پوریا اسدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 12:00
شارژ خودروهای الکتریکی با بازوی رباتیک - تکفارس 

بخشی از مشکل پیوستن صاحبان خودروهای سنتی به انقلاب خودروهای الکتریکی، متقاعد کردن آنها به این است  که – بنابر گفته‌ی بنیانگذار فقید اپل- « همان کار را انجام می‌دهند» . یک راه برای انجام این کار ارائه‌ی یک تجربه سوخت‌گیری ساده است.

ایده‌های نوآورانه‌ای نظیر جاده‌هایی که به صورت بی‌سیم اتوموبیل را شارژ ‌می‌کنند قبلا مورد توجه قرار گرفته است. اکنون مهندسین دانشگاه تکنولوژی گراتس اتریش – با همکاری BMW، انجمن مهندسان خودرو اتریش و گروه‌های دیگر – یک جایگزین کارآمد را مطرح کرده‌اند که مطمئنا مصرف‌کننده‌های خودرو‌های بنزینی را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد. این طرح شامل یک شارژر هوشمند روباتیک است که ‌می‌تواند به طور خودکار به هر وسیله الکتریکی وصل شود، بدون این که تلاشی از طرف راننده صورت بگیرد.

برنارد والزل، پژوهشگر ناظر بر این پروژه، به Digital Trends گفت:

سیستم شارژ بر اساس یک روبات مشارکت‌کننده است که ‌می‌تواند در کنار هر فردی بدون خطر قرار گیرد و با تنظیم دوربین و نرم افزار خاص کنترل شود. این دستگاه به طور خودکار پریز برق را در ماشین تشخیص ‌می‌دهد و آن را به ایستگاه شارژ متصل ‌می‌کند. تا زمانی که پلاگین در محدوده ربات قرار داشته باشد، لازم نیست خودرو را در موقعیت دقیقی پارک کنید.

به منظور انجام یک فرآیند پلاگین امن، ربات از سنسورهای مختلف همراه با فناوری‌های هوش مصنوعی  مانند شناخت و تشخیص شی استفاده ‌می‌کند. هنگا‌می که ماشین خود را پارک ‌می‌کنید، ربات ‌می‌تواند مدل آن را تشخیص بدهد، محل پورت شارژ را شناسایی کرده و نوع پورت شارژ را مشخص کند. سپس شارژر را متصل ‌می‌کند تا باتری به برق مورد نیاز خود دسترسی داشته باشد. همچنین ‌می‌تواند این کار را بدون توجه به نور انجام دهد.

والزل گفت:

نمونه اولیه در آینده یک ارتباط بین پارک خودکار خودروهای الکتریکی و زیرساخت‌های شارژ را فراهم ‌میکند.شارژ القایی یک راه حل جایگزین است، اما انتظار ن‌میرود که فناوری‌های شارژ بدون تماس، سرعت شارژ مناسب را فراهم کنند. سیستم‌های هدایت‌کننده با استفاده از کابل‌های شارژ ‌میتوانند با قدرت شارژ بالا کار کنند. علاوه بر این، هنگام استفاده از کابل‌های استاندارد ، هیچ نیازی به پیوستی مانند صفحات شارژ یا شاخه‌های خاص در وسیله نقلیه وجود ندارد. تمرکز ما این بود که با توجه به مسائل و چالش‌هایی مانند وزن، هزینه‌ها یا فضای نصب، از تغییر در هر وسیله نقلیه ای خودداری شود.

محققان دیگر این پروژه شامل پروفسور ماریو هیرز و دانشجوی دکترا هلموت برونر در حال حاضر مفهوم خود را با یک نمونه اولیه اثبات کرده‌اند، محققان در حال تلاش برای پیدا کردن راه‌هایی برای ایجاد سیستم موثرتر هستند. احتمالا مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید تا چنین فناوری‌هایی راه خود را به خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و هر جا که ایستگاه‌های گاز در حال حاضر پیدا ‌میشود، پیدا کند.

آیا شما طرفدار خودروهای الکتریکی هستید؟ از خودروهای الکتریکی چه انتظاراتی دارید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید