تسلا خصوصی نخواهد شد - تکفارس 
تسلا خصوصی نخواهد شد - تکفارس 
تسلا خصوصی نخواهد شد - تکفارس 

تسلا خصوصی نخواهد شد

پوریا اسدی
۴ شهریور ۱۳۹۷ - 12:00
تسلا خصوصی نخواهد شد - تکفارس 

فرایند خصوصی شدن تسلا منتفی شده است. ایلان ماسک، یکی از بنیانگذاران و مدیران اجرایی این شرکت، پس از مشورت با سه بانک اصلی، سرمایه گذاران متعدد و هیئت مدیره‌ی شرکت تصمیم گرفته است که تسلا را به صورت سهامی‌ عام نگه دارد.

مدیر اجرایی در یک پست وبلاگ در وب سایت رسمی‌ این شرکت نوشت:

با توجه به بازخوردی که دریافت کردم، واضح است که اکثر سهامداران فعلی تسلا معتقدند که بهتر است ما یک شرکت سهامی‌ عام  باشیم. اگر چه اکثر سهامدارانی که من با آنها صحبت کردم گفته‌اند که اگر این شرکت خصوصی شود هنوز هم در کنار تسلا باقی خواهد ماند، اما به طور سر بسته این احساس را ایجاد کردند که” لطفا این کار را نکنید “. اعضای هیئت مدیره تسلا هم چنین احساسی دارند.

ماسک اضافه کرد که خصوصی شدن، مقدار زیادی از زمان و منابعی را مصرف خواهد کرد که او دوست دارد بیشتر برای مسئله‌های سخت‌تری مانند رونمایی از تولید مدل ۳ به شیوه قابل اعتماد و پایدار صرف شود. و از آنجایی که او این شرکت را از بازار سهام خارج نکرده است، همچنین باید وعدهایی را که به سرمایه گذاران برای کسب کردن اولین سود تسلا قبل از پایان سال ۲۰۱۸ داده را حفظ کند. او قبلا بر این تأکید کرده است که این شرکت در راستای رسیدن به هدف خود است.

ما نشان داده‌ایم که می‌توانیم محصولاتی با انرژی پایدار تولید کنیم و اکنون باید نشان دهیم که می‌توانیم به طور مستمر سودآور باشیم. با تمام پیشرفت‌هایی که ما در مدل ۳ داشتیم، این کار را انجام می‌دهیم و این همان چیزی است که تیم و من در حال تلاش برای انجام آن هستیم.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنان می‌خواهد  درباره‌ی مشئله تحقیق کند که  آیا ماسک واقعا بودجه خود را در زمان مطرح کردن خصوصی سازی از طریق توییتر تامین کرده یا خیر. عربستان سعودی، نجات دهنده مالی این شرکت، پس از اشاره‌ی ماسک برای شفاف‌سازی، سکوت اختیار کرده است. یک فرد داخلی ادعا می‌کند که صندوق مستقل ثروت ملی علاقه‌ای به افزایش سهم خود -که در حال حاضر در حدود ۵ درصد بوده- در تسلا ندارد و به جای آن  ۱ میلیارد دلار در شرکت  Lucid Motors، شرکت رقیب تسلا، سرمایه‌گذاری خواهد کرد. ما منبعی دقیقی برای اطلاع از صحت وجود این پول در اختیار نداریم، اما ماسک تاکید می‌کند که آن وجود دارد.

او در پست وبلاگ نوشته است:

اعتقاد من این است که بودجه‌ای بیش از مقدار نیاز برای خصوصی‌سازی تسلا در این پروسه جمع‌آوری شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید