ایلان ماسک می‌گوید ساخت خودروی ارزان قیمت تسلا تا سه سال آینده امکان‌پذیر است - تکفارس 
ایلان ماسک می‌گوید ساخت خودروی ارزان قیمت تسلا تا سه سال آینده امکان‌پذیر است - تکفارس 
ایلان ماسک می‌گوید ساخت خودروی ارزان قیمت تسلا تا سه سال آینده امکان‌پذیر است - تکفارس 

ایلان ماسک می‌گوید ساخت خودروی ارزان قیمت تسلا تا سه سال آینده امکان‌پذیر است

پوریا اسدی
۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - 11:00
ایلان ماسک می‌گوید ساخت خودروی ارزان قیمت تسلا تا سه سال آینده امکان‌پذیر است - تکفارس 

الون ماسک در مصاحبه‌ای با مارکوس براونلی درباره نقش تسلا در صنعت خودروهای الکتریکی گفت که این شرکت بر تولید خودروهای ارزان قیمت متمرکز شده است ماسک احتمال تولید یک خودروی  ۲۵،۰۰۰ دلاری تسلا را برای سه سال دیگر، بسته به حجم و مقیاس، در نظر گرفت.

براونلی در اوایل ماه آگوست در کارخانه‌ی فرمونت تسلا، در کالیفرنیا که خطوط مونتاژ خودروهای تسلا مدل Model S، Model X و Model 3 را در اختیار دارد، با ماسک مصاحبه کرد .

مصاحبه با براونلی شروع شد و از ماسک خواست تا درباره آینده خودروهای الکتریکی صحبت کند. ماسک به مقایسه خودروهای الکتریکی با تولید تلفن‌های همراه پرداخت. در طول سال‌ها، با هر تکرار تکنولوژیکی موفقیت آمیز، تلفن‌های همراه کوچک‌تر، دارای ویژگی‌های بیشتر و کم‌هزینه‌تر تولید شده‌اند. فروش و مقیاس تولید بالا باعث شد تا تولیدکنندگان تلفن همراه به توسعه ادامه دهند.

بنابر گفته‌ی ماسک ، این روند برای خودرو‌ها نیز قابل تکرار است. ماسک گفت:

برای اینکه خودروها مقرون به صرفه باشند، شما واقعا به حجم زیادی از فروش نیاز دارید.

خودروها نیاز به فروش بالادارند، چرا که دیگر شرکت‌های خودرو، اتومبیل‌های بیشتری را نسبت به ما تولید می‌کنند، ساخت خودرو برای آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است.

بنابراین، هنگامی‌که ما به تدریج قادر به ساخت و تولید خودرو با حجم بالا باشیم، می‌توانیم آنها را با پول کمتری بسازیم و سپس ماشین را در دسترس طیف وسیعی از مردم قرار دهیم. واقعا فوق العاده است، منظورم این است که صنعت خودرو فوق العاده رقابتی است … این صنعت به طور دیوانه‌کننده‌ای رقابتی است.

ماسک به براونلی گفت که تسلا پول خود را برای تبلیغات یا تاییدیه‌ها صرف نمی‌کند. در عوض، تسلا به تبلیغات شفاهی توسط مشتریانی که دوست دارند در مورد اتومبیل‌های خود صحبت کنند، تکیه دارد.

ماسک به براونلی گفت که کلید این است که مشتریان در مورد خودروهای خود هیجان‌زده شده و سپس درباره آنها صحبت کنند.

ماسک همچنین گفت که این شرکت تخفیف نمی‌دهد، و حتی خود او هم با قیمت بازار یک خودروی تسلا را خریده است.

با این مقدار صحبت در مورد جذب مشتریان، براونلی از ماسک پرسید که چه چیزی در آینده‌ی نزدیک، تسلا را جالب می‌کند.

پس از اعلام اینکه تسلا “ایده‌های محصول بیشتری نسبت به منابع برای اجرای آنها دارد،” ماسک گفت که او در مورد توسعه وسایل نقلیه به طور همزمان هیجان زده بوده، که برای یک شرکت کوچک مشکل است. در گذشته، تسلا تنها یک ماشین را در یک زمان تولید کرده است.

در حال حاضر، با توجه به گفته‌های ماسک، سوالی که تسلا با آن مواجه بوده این است، “چگونه ما باید بر روی دو خودروی در یک زمان کار کنیم و هنوز هم آنها را به محصولات بزرگی تبدیل کنیم؟”

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید