رد کردن نامحدود تبلیغات در اسپاتیفای برای کاربران در نسخه‌ی رایگان - تکفارس 
رد کردن نامحدود تبلیغات در اسپاتیفای برای کاربران در نسخه‌ی رایگان - تکفارس 
رد کردن نامحدود تبلیغات در اسپاتیفای برای کاربران در نسخه‌ی رایگان - تکفارس 

رد کردن نامحدود تبلیغات در اسپاتیفای برای کاربران در نسخه‌ی رایگان

پوریا اسدی
۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 12:00
رد کردن نامحدود تبلیغات در اسپاتیفای برای کاربران در نسخه‌ی رایگان - تکفارس 

اسپاتیفای در حال آزمایش یک ویژگی جدید در استرالیا است که به کاربران رایگان اجازه می‌دهد تا تبلیغات صوتی و تصویری را به هر تعداد که دوست دارند رد کنند. در قوانین فعلی، فقط کاربران پریمیوم می‌توانند تبلیغات را رد کنند.

در مصاحبه ای با Adage، دانیل لی، رئیس اسپاتیفای در بخش راه حل‌های مشترک، این ویژگی را با Discover Weekly شرکت مقایسه کرده است که لیست پخش‌هایی را بر اساس عادات گوش دادن و ترجیحات کاربر می‌سازد اسپاتیفای معتقد است که کاربران فقط تبلیغاتی را که برای آنها اهمیتی ندارد، رد می‌کنند و این به شرکت اجازه می‌دهد تا تبلیغات بیشتری را بازیابی کند.

لی به Adage گفت:

فرضیه ما این است که اگر بتوانیم از این جریان استفاده کنیم و استریم هوشمندمان را بهبود ببخشیم، تجارب شخصی و تبلیغات جذاب‌تری را به کاربران ارائه می‌دهیم و نتایجی را که ما می‌توانیم برای این برند ارائه دهیم، بهبود خواهد یافت.

همانطور که قبلا گفته شد، اعضای پریمیوم می‌توانند تبلیغات ویدئویی و صوتی را رد کنند که ممکن است دلیل ارائه این فرضیه توسط شرکت با توجه به رد کردن تبلیغات توسط کاربر باشد. در نگاه اول، این حرکت ممکن است خلاف روال معمول به نظر برسد، اما یک پلت‌فرم دیگر (یوتیوب) راهی پیدا کرده است تا این روش پاسخگو باشد.

در حالی که برخی از تبلیغات  در یوتیوب غیر قابل رد کردن هستند، تعداد زیادی از آنها را می‌توان پس از ۵ ثانیه حذف کرد. براساس یک گزارش از Insider Business، حدود ۵۹ درصد از این تبلیغ‌ها کنار زده می‌شوند، اما این به چند دلیل برای تبلیغ کنندگان مفید است. در حالی که اکثر بینندگان این تبلیغات را رد می‌کنند، کسانی که به رد کردن تبلیغات علاقه مند نیستند، واقعا به محصول تبلیغ شده علاقمند هستند. این روش به تبلیغ‌کنندگان داده‌های بیشتری ارائه را می‌دهد که می‌توانند از آن برای بهبود تبلیغات در جمعیت مورد نظر خود استفاده کنند.

همچنین گزارش شده  کسانی که تبلیغات در یوتیوب را رد نکرده‌اند، دقت بیشتری به تبلیغات می‌کنند. گوگل و Ipsos دریافتند که مشارکت آگهی در یوتیوب ۸۴ درصد بیشتر نسبت به تبلیغات تلویزیونی در بین افراد ۱۸ تا ۴۹ ساله است.

اسپاتیفای می‌تواند موفقیت یوتیوب را در چگونگی نمایش آگهی‌ها  به کار بگیرد ولی موفقیت آن تضمین شده نیست. با این حال، این الگو دارای مزایایی است، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم در آینده اتفاقی خواهد افتاد. در صورت بازخورد مثبت، این سیستم جدید به فراتر از استرالیا گسترش خواهد یافت.

آیا اسپاتیفای با این روش موفق به جذب کاربران بیشتر خواهد شد؟ این روش چه تاثیری بر کاربران پریمیوم خواهد گذاشت؟ شما چه فکر می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید