به زودی حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به استاندارد گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌شود - تکفارس 
به زودی حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به استاندارد گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌شود - تکفارس 
به زودی حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به استاندارد گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌شود - تکفارس 

به زودی حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به استاندارد گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌شود

علیرضا هاشمی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
به زودی حسگر اثر انگشت درون نمایشگر به استاندارد گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌شود - تکفارس 

شرکت Vivo یکی از شناخته‌ شده‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند در کشور چین است اما با این وجود در بسیاری از کشورها گمنام و ناشناخته است. شرکت Vivo در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه Consumer Electronics شهر لاس وگاس، از اولین گوشی هوشمند با فناوری حسگر اثر انگشت درون صفحه نمایش رونمایی کرد. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این سنسور بیومتریک که در زیر نمایشگر پنهان شده، به تدریج میان دیگر محصولات شرکت Vivo افزایش پیدا کرده است. همچنین شرکت‌های دیگری همچون هواوی، شیائومی و اخیرا میزو تلاش کرده‌اند که این قابلیت را به دیوایس‌های خود اضافه‌ کنند اما بدیهی است که این ویژگی آنچنان که باید فراگیر نشده و تکنولوژی آن هنوز در حال آزمایش قرار دارد.

طبق گزارشی که یک شرکت مشاوره‌ای و تحقیقاتی منتشر کرده، به عقیده‌ی برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند این تکنولوژی هنوز جای کار دارد و در کنار لبه‌ها اشکالاتی در آن مشاهده شده است اما با این شرایط، با سرعت قابل توجهی در حال گسترش است.

انتظار می‌رود تا پایان سال جاری ۴۲ میلیون از این سنسور‌های اثر انگشت تولید شود و تا پایان سال ۲۰۱۹ این رقم به ۱۰۰ میلیون خواهد رسید. این تعداد نشان می‌دهد که بسیاری از گوشی‌های اندرویدی که در سراسر جهان فروخته‌ می‌شوند، قرار است از تکنولوژی این سنسور‌ها بهره ببرند. این مقدار نه تنها نیاز تمامی گوشی‌های پرچمدار را تامین می‌کند بلکه برای بسیاری از گوشی‌های میان رده در دسترس خواهد بود.

در حال حاضر اسکنر‌های Optical محبوب‌ترین توع حسگر‌های اثر انگشت درون صفحه نمایش میان سازندگان هستند و مدل‌های التراسونیک به لطف سازندگان کره‌ای همچون سامسونگ در سال ۲۰۱۹ افزایش خواهند یافت.

همانطور که می‌دانید، گوشی گلکسی S10 اولین گوشی‌ای نخواهد بود که با فناوری اینچنی معرفی می‌شود و تا قبل از آن این فناوری میان باقی پرچمداران مرسوم خواهد شد. بنابر گزارش‌ها، سامسونگ در تلاش است تا تمام سنگ‌ها را از میان بردارد و حسگری با سرعت مناسب، دقت و قابلیت اطمینان بالا تولید کند. در اینجا است که تکنولوژی اولتراسونیک وارد می‌شود، گرچه بخواهیم متوجه شویم که کدام فناوری کارایی بیشتر دارد، باید تا زمان عرضه گوشی گلکسی S10 صبر کنیم.

گسترش حسگر‌های اثر انگشت درون صفحه نمایش باعث افزایش توزیع پنل‌های OLED خواهد شد و امسال قرار است به تنهایی ۱۰۰ میلیون از این نمایشگر‌های فوق العاده در کشور چین تولید شوند.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید