هوآوی رسما از هانر نوت ۱۰ رونمایی کرد - تکفارس 
هوآوی رسما از هانر نوت ۱۰ رونمایی کرد - تکفارس 
هوآوی رسما از هانر نوت ۱۰ رونمایی کرد - تکفارس 

هوآوی رسما از هانر نوت ۱۰ رونمایی کرد

میر مهدی حامی
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 19:00
هوآوی رسما از هانر نوت ۱۰ رونمایی کرد - تکفارس 

در هفته‌های گذشته تصاویر و اطلاعات بسیاری از هانر نوت ۱۰ منتشر شده بود اما اکنون این گوشی به صورت رسمی رونمایی شده و بسیاری از ویژگی‌های که شایعه آن‌ها وجود داشت به واقعیت پیوسته است، البته این شرکت همچنین موفق شده تا با قرار دادن ویژگی‌های جدید و غیر منتظره ما را شگفت زده کند. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

هانر نوت ۱۰ دارای صفحه نمایش ۶٫۹۵ اینچی Full HD با پنل +AMOLED (1080×۲۲۲۰ پیکسل)، با حاشیه‌های جانبی نازک و بدون ناتچ می‌باشد. این نمایشگر از استاندارد HDR10 پشتیبانی کرده و دارای پوشش رنگی NTSC 115٪ است.

هانر نوت ۱۰ با چیپست Kirin 970 تولید شده توسط شرکت هوآوی به همراه ۶ یا ۸ گیگابایت رم عرضه خواهد شد. گزینه‌های حافظه داخلی موجود برای مدل ۶ گیگابایتی برابر با ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت است، در حالی که نسخه ۸ گیگابایتی به طور انحصاری با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه خواهد بود. این دسنگاه از کارت‌های microSD نیز پشتیبانی می‌کند، اما با توجه به کاربرد هیبریدی این اسلات شما با استفاده از microsSD قادر به استفاده از سیم کارت دوم نخواهید بود.

این چیپست از روش خنک کنندگی مایع استفاده می‌کند که سازنده آن را “نه” می‌نامد، زیرا از ۸ لایه مختلف تشکیل شده و لایه نهم نیز یک لوله خنک کننده مایع با استانداردهای استفاده شده در PC است و تا ۴۱ درصد بهتر گرما را مدیریت کرده که به معنای ۱۰ درجه سانتیگراد دمای کم‌تر در هنگام اجرای عملیات‌های سنگین توسط دستگاه است.

البته، این گوشی از تکنولوژی GPU Turbo پنیز شتیبانی می‌کند و همچنین ویژگی جدید CPU Turbo را نیز معرفی کرده است. در واقع هر دو آن‌ها با هم کار می‌کنند تا حالت توربو دوگانه را ایجاد کنند که می‌تواند با فشار دادن دکمه سخت افزاری اختصاصی در پایین دستگاه فعال شود.

این گوشی با اندروید ۸٫۱ اوریو عرضه شده و پوسته EMUI 8.2 را  اجرا خواهد کرد، باتری به کار رفته در آن نیز ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که خوشبختانه از ویژگی شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توان این باتری بزرگ را به سرعت شارژ کرد.

هانر نوت ۱۰ دارای یک دوربین اصلی ۲۴ مگاپیکسلی (f/1.8) در پشتی است که توسط یک سنسور ثانویه ۱۶ مگاپیکسل (f/1.8) همراهی می‌شود، در حالی که دوربین جلویی آن ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است. قابلیت‌های هوش مصنوعی عادی برای تشخیص صحنه و دیگر ویژگی‌های هوش مصنوعی نیز در برنامه دوربین در دسترس است. همچنین می‌توان از دکمه سخت افزاری توربو دوگانه به عنوان کلید شاتر هنگام استفاده از برنامه دوربین استفاده کرد.

در بحث قیمت گذاری نیز، هانر نوت ۱۰ در مدل ۶ گیگابایت/۶۴ گیگابایت با ۲،۷۹۹ یوان چین (۴۰۹ دلار)، مدل ۶ گیگابایت/۱۲۸ گیگابایت با ۳،۱۹۹ یوان (۴۶۸ دلار) و قدرتمندترین نوع از این گوشی‌ با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی با قیمتی بالغ بر ۳،۵۹۹ یوان (۵۲۷ دلار) به فروش خواهد رسید.

نوت ۱۰ در رنگ‌های Midnight Black و Phantom Blue در دسترس است و از هم اینک می‌توان آن را در چین پیش خرید کرد اما فروش رسمی آن از ۳۱ آگوست شروع خواهد شد.

نظر شما در مورد این گوشی چیست؟ لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید