هوآوی پس از GPU Turbo اینبار از ویژگی CPU Turbo رونمایی کرد - تکفارس 
هوآوی پس از GPU Turbo اینبار از ویژگی CPU Turbo رونمایی کرد - تکفارس 
هوآوی پس از GPU Turbo اینبار از ویژگی CPU Turbo رونمایی کرد - تکفارس 

هوآوی پس از GPU Turbo اینبار از ویژگی CPU Turbo رونمایی کرد

میر مهدی حامی
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 21:30
هوآوی پس از GPU Turbo اینبار از ویژگی CPU Turbo رونمایی کرد - تکفارس 

هنگامی که هوآوی GPU Turbo را معرفی کرد، بسیاری کارکرد دقیق آن را متوجه نشدند و اکنون نیز که این شرکت CPU Turbo را همراه با هانر نوت ۱۰ و پردازنده ۹۷۰ Kirin معرفی کرده است احتمال وجود سردرگمی مشابه وجود دارد. بنابراین در ادامه برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

در رونمایی رسمی اطلاعات چندانی  ارائه نشده است و ما فعلا فقط این اطلاعات را در اختیار داریم: حالت توربو CPU قادر به افزایش سرعت‌ هسته‌های پردازشی (به مقدار نامشخص) بوده و حافظه رم را آزادتر خواهد کرد. بگذارید کمی این موضوع را واضح‌تر بیان کنیم:

هانر نوت ۱۰ دارای یک سیستم خنک کننده به نام «نه» است که یک لوله انتقال گرما برای خنک نگه داشتن پردازنده است. این سیستم کمک می‌کند که دمای پردازنده پایین باقی بماند و سرعت هسته‌های پردازشی بالاتر برود. این کار ممکن است مصرف انرژی را افزایش دهد، اما این تلفن دارای باتری ۵،۰۰۰ میلی آمپر ساعت است، بنابراین حتی با فعال بودن این ویژگی نیز این سیستم برای مدتی فعال خواهد ماند.

همینطور با آزاد کردن RAM، اجازه می‌دهد تا بازی‌ها راحت‌تر اجرا شده و نیازی به خواندن آن‌ها از حافظه فلش نباشد (که می‌تواند باعث کاهش سرعت اجرا شود). این گوشی دارای ۶ گیگابایت رم در حالت استاندارد و یک نسخه ۸ گیگابایتی است، بنابراین باید مشکلاتی مربوط به حافظه RAM کمتری را نسبت به اکثر تلفن‌های موجود تجربه کند اما با این حال باز هم امکان وجود چنین مشکلاتی وجود دارد.

Huawei's CPU Turbo: what does it do?

اما موضوع فقط بازی نیست، هانر نوت ۱۰ از حالت رایانه هوآوی نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین افزایش سرعت هسته‌های پردازشی و آزادسازی حافظه RAM می‌تواند برای برخی نرم افزارهای دسکتاپی این دستگاه مفید باشد. شما می‌توانید با استفاده از کلید سخت افزاری اختصاصی در پایین این گوشی، هر دو حالت توربو CPU و GPU را به صورت همزمان در نوت ۱۰ فعال کنید.

با توجه به اینکه GPU Turbo با یک بروزرسانی نرم افزاری به گوشی‌هایی با پردازنده Kirin 970 (و ۹۶۰) اضافه شده است، ما انتظار داریم این موضوع در مورد CPU Turbo نیز صادق باشد، اما باید منتظر تایید رسمی و برنامه ریزی هوآوی در این زمینه باشیم.

نظر شما در مورد این ویژگی جدید چیست؟ لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید