تماس‌های تصویری چهارجانبه به WhatsApp افزوده شد - تکفارس 
تماس‌های تصویری چهارجانبه به WhatsApp افزوده شد - تکفارس 
تماس‌های تصویری چهارجانبه به WhatsApp افزوده شد - تکفارس 

تماس‌های تصویری چهارجانبه به WhatsApp افزوده شد

امیر مریخ
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 18:00
تماس‌های تصویری چهارجانبه به WhatsApp افزوده شد - تکفارس 

در طی هفته‌ی گذشته سازندگان اپلیکیشن ارتباطی Whatsapp برای افزوده شدن ویژگی تماس گروهی تصویری، به این اپلیکیشن تبلیغاتی را انجام داده بودند. و این ویژگی حالا به ایستگاه انتشار رسیده است و هم اکنون کاربران ios و اندروید این قابلیت را  دارند تا بتوانند به صورت چهار نفره با یکدیگر به صورت صوتی و یا تصویری تماس حاصل کنند. این ویژگی تا پیش از انتشار خواهان بسیاری داشته و عده‌ی زیادی از این اپلیکیشن به دلیل نداشتن ویژگی تماس گروهی انتقاد می‌کردند.

با این حال، همچنان شما برای ایجاد تماس تصویری چهار نفره، در ابتدای کار مجبورید اول یک تماس تصویری دو نفره را تشکیل دهید و آنگاه دو نفر دیگر را به تماس خود دعوت کنید. سازندگان WhatsApp همچنین به این نکته هم اشاره کرده‌اند که قابلیت تماس تصویری جدید همانند فضای چت معمول اپلیکیشن از ویژگی «رمزگذاری دوسره» بهره می‌برد، و در ادامه وعده دادند که از این پس تمرکز خود را بر روی شبکه‌های اینترنتی بگذارند که از قدرت نه چندان بالایی بهره‌ می‌برند.

با افزودن این بخش به اپلیکیشن WhatsApp، پاشنه‌ی آشیل آن در مقابل دیگر اپلیکیشن‌های رقیب همانند Skype که به مدت طولانی از این ویژگی بهره می‌بردند، از بین رفت. ولی شاید افزودن دیر موقع این ویژگی، نوشدارویی برای جراحات این اپلیکیشن نباشد چرا که مخاطبین زیادی را در این راه به دلیل عدم وجود این ویژگی تا به حال از دست داده است.

در حال حاضر ماهانه به طور متوسط در حدود ۱٫۵ میلیارد نفر از اپلیکیشن WhatsApp استفاده می‌کنند. برخی از کاربران آن حتی از این اپلیکیشن به عنوان اولین ابزار ارتباطی در گوشی موبایل خود بهره می‌برند. که این مهم خود نیاز به وجود تماس تصویری را برای این اپلیکیشن بیشتر به چشم می‌آورد. شاید بسیاری از افراد در راضی کردن دوستان خود برای استفاده از چندین اپلکیشن برای انجام کار‌های مختلف ارتباطی مشکل داشته باشند و افزوده شدن این بخش حلال مشکل‌هایشان باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید