ظهور رقیبی جدی برای خودرو Model 3 تسلا؛ به زودی - تکفارس 
ظهور رقیبی جدی برای خودرو Model 3 تسلا؛ به زودی - تکفارس 
ظهور رقیبی جدی برای خودرو Model 3 تسلا؛ به زودی - تکفارس 

ظهور رقیبی جدی برای خودرو Model 3 تسلا؛ به زودی

سید محمد معلمی
۷ مرداد ۱۳۹۷ - 20:00
ظهور رقیبی جدی برای خودرو Model 3 تسلا؛ به زودی - تکفارس 

برند Polestar که زیرمجموعه‌ای از ولوو می‌باشد و به نوعی خودروهای مجلل تولید می‌کند، قصد دارد به زودی خودرویی تولید نماید که بتوان آن را رقیب Model 3 شرکت تسلا دانست.

بنا بر گزارش AutoCar از کشور انگلستان و به نقل از تکفارس، خودرو آتی Polestar که Polestar 2 نام دارد، با قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و رنج سرعت ۳۵۰ مایل بر ساعت (۵۶۵ کیلومتر بر ساعت)، به خاطر تمام الکتریکی بودنش به رقیبی بسیار جدی برای Model 3 تسلا تبدیل خواهد شد. ضمن اینکه قیمت آن نیز بین ۴۰ تا ۶۶ هزار دلار خواهد بود.

بر اساس اطلاعاتی که جاناتان گودمن، مدیر اجرایی Polestar ارائه کرده است، این کمپانی از فستیوال سرعت لندن استفاده کرده تا عملکرد خودرو هیبریدی Polestar 1 که به عنوان پرچمدار این شرکت در انگلستان به حساب می‌آید را برای اولین بار نشان دهد.

تا به حال، Polestar گزارش داده که بیش از ۶۰۰ پیش پرداخت به ارزش ۱۷۷ هزار دلار دریافت کرده است. این خودرو منبع قدرت سوخت و برق دارد و انرژی آن به ۵۹۲ اسب بخار می‌رسد. احتمالاً بتوانیم این خودرو را در اوایل سال ۲۰۱۹ مشاهده کنیم. البته قیمت این وسیله نقلیه بسیار زیبا هنوز مشخص نشده است.

همانطور که Polestar در حال توسعه، تحقیق و بازاریابی جدیدترین خودرو خود به نام Polestar 2 می‌باشد، این کمپانی به این نتیجه رسیده که مدل اولیه می‌تواند موفق‌ترین نمونه خط تولید یک خودرو باشد.

گودمن به AutoCar می‌گوید: این کار نشان دهنده پایین‌ترین دارایی  در حال حاضر ما است زیرا باید به اندازه میزان تقاضا بازار، خودروهای برقی تولید کنیم. در بازار جهانی خودروهای برقی در سال ۲۰۱۷، حدود ۴ میلیون عدد از این نوع وسایل وجود داشت ولی کاملاً می‌توانیم انتظار داشته باشیم تا تعداد آنها در سال ۲۰۲۵ به ۲۹ میلیون عدد برسد. مالکان خودروهای برقی از همه نوع اقشار و جوامع هستند به همین دلیل نباید فرض کنیم که به خاطر مجلل بودن و بالا بودن قیمت، تنها افراد خاصی به دنبال این وسایل هستند.

گودمن همچنین عنوان کرده که ولوو باید نگرشی محافظه‌کارانه را برای تولید و گسترش خط تولید خودروهای برقی اتخاذ کند.

به عقیده کارشناسان، این نگاه گودمن سبب می‌شود تا او پتانسیل بازار خودروهای الکتریکی را در آینده به خوبی بشناسد. البته این رویه نباید به گونه‌ای باشد که ولوو از جاه‌طلبی خود دور شود. گودمن البته سعی کرده که بارها و بارها اعلام نماید که تولید خودروهای برقی در برند Poestar وضعیت خوبی دارد ولی اگر قرار باشد از نظر طراحی بتوانیم با دیگر رقبا به رقابت بپردازیم، هر شرکت تولیدکننده‌ای به مشکل برخواهد خورد. البته منظور از هر برند، می‌تواند خودِ ولوو باشد زیرا چنین نگاهی به بازار خودروهای الکتریکی، ابتدا پتانسیل و توانایی‌های این کمپانی را به خطر می‌اندازد.

و در نهایت، به خاطر پروژه‌های در حال انجام بازار خودروهای برقی، می‌توان پیش‌بینی کرد که بازار این نوع وسایل نقلیه به زودی با ۳۰ میلیون وسیله نقلیه برقی پر خواهد شد. بازار خودروهای برقی آنگونه که برخی فکر می‌کنند، در وضعیت نامناسبی قرار ندارد زیرا باید تولیدکنندگان این نوع وسایل فکر کنند که آینده این خودروها در آینده بسیار روشن خواهد بود.

در گالری زیر، می‌توانید تصاویری از خودرو Polestar 1 را مشاهده کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید