بحران تأیید هویت در تویتر؛ تویتر: فعلا نمی‌توانیم، اولویت ما چیز دیگری است! - تکفارس 
بحران تأیید هویت در تویتر؛ تویتر: فعلا نمی‌توانیم، اولویت ما چیز دیگری است! - تکفارس 
بحران تأیید هویت در تویتر؛ تویتر: فعلا نمی‌توانیم، اولویت ما چیز دیگری است! - تکفارس 

بحران تأیید هویت در تویتر؛ تویتر: فعلا نمی‌توانیم، اولویت ما چیز دیگری است!

دانیال بالِدی
۲۷ تیر ۱۳۹۷ - 17:30
بحران تأیید هویت در تویتر؛ تویتر: فعلا نمی‌توانیم، اولویت ما چیز دیگری است! - تکفارس 

رئیس تویتر امروز اعلام کرد که در حال حاضر به علت “نبود پهنای باند کافی تویتر”، از انجام اصلاحات اساسی در بخش “تأیید هویت” این شبکه‌ی اجتماعی ناتوان هستند. این اظهارات علی رغم سیاست این شبکه، بر مبنای ایجاد شفافیت در روند تایید هویت افراد و تیک آبی (علامتی برای اثبات هویت حقیقی شخص صاحب حساب، معمولا در شبکه‌های اجتماعی مختلف در حساب های متعلق به ترکیبی از رهبران جهان، افراد مشهور، ورزشکاران، مدیران کسب و کار، روزنامه نگاران و… این علامت را می‌بینیم که به این معناست که کسی شخصیت آن‌ها را جعل نکرده است.)، بیان شدند. هم‌چنین شرکت تأیید کرد که تایید هویت، صرفا برای تأیید اعتبار حساب معنی دارد و نه چیز‌های دیگر ولی بدون دلیل خاصی چیزهای دیگری درگیر سیستم تأیید هویت شدند.

در ماه مارچ (اسفند و فروردین) مدیرعامل این شرکت، آقای جک دورسی (Jack Dorsey)، یک رویکرد اصلاح تایید هویت را پیش‌بینی کرده بود که به همه‌ی کاربران امکان تایید هویت خودشان را می‌داد. این رویکرد یک رویکرد پویا است که کاربران می‌توانند اطلاعات بیش‌تری در مورد خود اثبات کنند بدون آن که تویتر متعرض آن‌ها شود یا با قضاوت یا تعصب جلوی کار آن‌ها را بگیرد.

اما در همین چند ساعت پیش، آقای کایوون بیکپور (Kayvon Beykpour)، مدیر پروژه در تویتر، اعلام کرد که تیم او موقتا کار بر روی بازسازی سیستم تأیید هویت را متوقف کرده است. او در این باره گفت:

این کار اولویت ما نیست.

در عوض تیم «سلامت» این شرکت، بر روی رعایت امانت در انتخابات و مبارزه با اطلاعات غلط پیش از انتخابات میان دوره ای ایالات متحده در ماه نوامبر (و سایر رقابت های سیاسی در نقاط دیگر دنیا) تمرکز دارد.

آقای بیکپور در تویتر خود نوشت:

ما بعضی از پرسش‌ها را در مورد سیستم تأیید هویت تویتر شنیدیم، پس تصمیم گرفتیم که آن را توجیه کنیم. سیستم تأیید هویت اولویت ما نیست (انتخابات میان‌دوره‌ای اولویت ما است)…

آقای بیکپور هم‌چنین تویت کرد:

که تمرکز بر روی الویت‌ها باعث سرعت بخشیدن به کارهایی می‌شود که آن‌ها فکر می‌کنند مهم‌تر هستند.

آقای بیکپور هم‌چنین اعلام کرد که بعد از پیشرفت در پروژه‌ی انتخابات، پروژه‌ی تأیید هویت را مطرح خواهیم کرد. او اضافه کرد که این کار ممکن است در حدود چهار هفته‌ی دیگر شروع شود، هرچند که این زمانبندی ممکن است تغییر کند.

در حال حاضر، این شرکت می گوید که همچنان به تأیید هویت بر اساس روال سابق ادامه خواهد داد و فعلا تغییری در این زمینه انجام نخواهد شد. در ماه نوامبر (آبان ۹۶) این شرکت اعلام کرده بود که تا زمان رونمایی کردن از سیستم تأیید هویت جدید، این سیستم برای عموم غیرفعال خواهد شد. ولی بعد از اعلام این خبر نیز حساب‌ها کماکان تأیید می‌شدند. آقای بیکپور در این رابطه گفت:

در این رابطه ما فکر می‌کنیم که این کار به عنوان کمک به ارتباط عمومی عمل می‌کند و با سیاست‌های ما در تضاد نیست.

او اضافه کرد:

به دلیل وضعیت مبهم و تناقض‌ها و هم‌چنین وقفه‌ی طولانی مدت کار ما در این زمینه، باعث ایجاد یک ناامیدی در میان کاربران شدیم. این دور از ایده آل است و ما هنوز قصد داریم این مسئله را حل کنیم.

اما بیکپور در ایمیل ارسال شده به تیم مدیریت سلامت توییتر، بحران فعلی را اولویت قرار داد. او نوشت:

من اعتقاد ندارم که پهنای باند کافی برای حل کامل این مشکل داشته باشیم مگر آن‌که هزینه‌ی سنگینی را در قبال اولویت‌هایمان و تحریف عملکرد تیم متحمل شویم.

در اینجا شاید منظور از پهنای باند، توانایی تیم آقای بیکپور است. او افزود:

ما در حال انجام دادن کارهای بیشماری هستیم و تمرکز بر روی این موضوع سرعت کار ما را کاهش می‌دهد و کیفیت کارهای مهم دیگر ما، مانند کار ما در زمینه‌ی انتخابات، را کم می‌کند.

او در تیتر خود نوشت:

اگر چه ما پیشرفت زیادی در راستای یک ارائه‌ی یک راه‌حل جامع حاصل کرده ایم، اما حقیقت این است که هنوز به نتیجه‌ی کامل نرسیده‌ایم و تصمیم گرفتیم که فعلا الویت ما چیز دیگری باشد…

نظر شما در رابطه با این خبر چیست؟ تدارک سیستم تأیید هویت جدید در چه حد مهم است؟ آیا به نظر شما تصمیم تویتر در این رابطه درست است؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید