عرضه Android things 1.0 توسط گوگل - تکفارس 
عرضه Android things 1.0 توسط گوگل - تکفارس 
عرضه Android things 1.0 توسط گوگل - تکفارس 

عرضه Android things 1.0 توسط گوگل

امیر مریخ
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - 17:40
عرضه Android things 1.0 توسط گوگل - تکفارس 

Android Things سیستم عامل ساخته شده توسط گوگل است که بر پایه‌ی سیستم عامل اندروید به وجود آمده است. این سیستم عامل با هدف اجرا در سیستم های IoT (یا اینترنت اشیاء ،Internet of things، که در آن وسایل هوشمند مانند گوشی‌ها، خانه، اتوموبیل و باقی اشیاء هوشمند الکترونیکی با تشکیل شبکه‌ای با هم در ارتباط و قابل کنترل هستند.) تا سال ۲۰۱۶ در مرحله‌ی پیش تولید و طراحی قرار داشت. اما هم‌اکنون شرکت Google ابراز می‌دارد که این محصول با ورژن اولیه‌ی خود (۱٫۰) آماده‌ی انتشار برای پلتفرم‌های مربوطه می‌باشد.

گوگل اذعان می‌دارد که این سیستم عامل به صورت رایگان و با حمایت ۳ ساله، تضمین ثبات محصول و ارتقاء سطح امنیتی با انتشار پی‌در‌پی پچ‌های محافظتی، منتشر خواهد شد. سازندگان این سیستم عامل حتی به انتشار به روز رسانی‌هایی فراتر از آنچه که اشاره شد می‌اندیشند.

به همراه انتشار سیستم عامل Android things،  گوگل همچنین بیان می‌کند که برنامه‌هایی برای انتشار به روز رسانی‌هایی برای حمایت از سیستم‌های پیمانه‌ای (System on Modules یا به اختصار SoM دارد.) این پلتفرم‌های SoM بر پایه‌های سخت افزاری NXP i.MX8M, Qualcomm SDA212, Qualcomm SDA624, و MediaTek MT8516 بنا نهاده شده‌‌اند.

SoM‌های جدید که بر پایه‌ی سخت افزاری MediaTek، Qualcomm و NXP ساخته شده‌اند.

گوگل می‌گوید:

این پیمانه‌ها یا واحد‌ها برای تولید، تایید نهایی را دریافت کرده‌اند و شامل ضمانت نامه‌ی طولانی مدت ۳ ساله می‌شوند. که این مسئله باعث می‌شود تا با اعتماد به نفس بالاتری بتوانیم نسخه‌های اولیه‌ی خود را وارد بازار مصرف کنندگان آن کنیم.

سخت افزار مورد نیاز برای توسعه و طرح های پیشنهادی برای این سیستم‌ها (MoS) تا ماه‌های آینده در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

شرکت اعلام می‌کند با اینکه از حمایت سخت افزاری برای نمونه‌های اولیه و آزمایشی دستگاه‌های Raspberry Pi 3 Model B و NXP i.MX7D دست بر نخواهد داشت، اما حمایت خود را ار محصولات NXP i و MX6UL قطع خواهد کرد.

گوگل در ادامه اعلام کرد سخت افزار‌های وابسته به اینترنت اشیاء (که به وسیله‌ی سیستم عامل Android things مدیریت می‌شوند.) شامل اسپیکرهای هوشمند، نمایشگر‌های هوشمند و موارد بیشتری می‌شود که در طول ماه‌های آینده و تا پایان تابستان پیش رو به بازار‌ها عرضه می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید