بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 
بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 
بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 

بهترین هارد SSD قابل حمل

محراب کرامتی
۸ اسفند ۱۳۹۶ - 21:53
بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 

در این متن در ابتدا به فاکتور های خرید هارد های SSD پرداختیم و سپس از بین تعداد بیشماری از مدل ها و مارک های سازنده این هارد ها، بهترین ها را انتخاب و با هم مقایسه کردیم.

بعد از مقایسه ۲۸ هارد درایو SSD و تست کردن بهترین های ۲۰۱۷ ما فهمیدیم که ۵۰۰GB T5 Portable SSD سامسونگ بهترین گزینه است. SSD های سامسونگ قابل اطمینان هستند و مدل T5 هم در بنچمارک ها سرعت بالاتری دارد. همچنین USB 3.1 Gen 2 هم بر روی آن سریع تر است.

برای چه کسانی است؟

هارد درایو های قابل حمل برای مسافرت ها و کسانی که دائما در حال انتقال حجم زیادی از داده بین کامپیوتر ها هستند، مناسب است. همچنین سرعت بیشتری نسبت به هارد های داخل کامپیوتر ها هستند. دوام بیشتری دارند و امنیت خوبی دارند. دمای آن ها هنگام کار پایین تر هستند. البته گران تر هم هستند.

بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 

چگونه انتخاب کنیم؟

در یک هارد Solid-state یا SSD باید دنبال موارد زیر باشید:

  • مطمئن بودن: باید داده های شما را امن نگه دارد.
  • سختی: به دلیل اینکه SSD ها اجزای حرکتی ندارند احتمال خرابی کامل آن ها پس از سقوط از ارتفاع کم تر از بقیه هاردها است. این هاردها باید مستحکم باشند و توخالی نباشند. بنابراین هارد های compact انتخاب بهتری هستند.
  • دوام: سلول های حافظه فلش حاکثر تا چندین بار می‌توانند رویشان فایل ریخته شود و پاک شود. بعد از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند. البته باید گفت که این سلول ها پس از چندین هزار ترا بایت داده از بین می‌روند و تا آن موقع زمان زیادی باقی است. عده اندکی از مردم به این حد از انتقال داده می‌رسند.
  • سرعت درایو: سرعت این هارد ها دلیلی است که شما پول بیشتری بابت خریدشان پرداخت می‌کنید.
  • نوع اتصال: ما در این مقاله USB های نوع A و C را بر روی USB 3.1 در نظر گرفتیم.
  • قیمت: SSD های قابل حمل گران قیمت تر می‌توانند سرعت های بالاتری داشته باشند اما باید صرفه اقتصادی هم داشته باشند. برای برخی ویژگی ها که به چشمتان نمی آید پول اضافه پرداخت کنید.
  • ظرفیت: برای قیمت ۲۰۰ دلار ظرفیت ۵۰۰GB مناسب است و ترکیب کاملی از به صرفگی، ظرفیت و سرعت را دارا است.
  • اندازه و وزن: این نوع از هارد درایو ها باید سبک و فشرده باشند. برخی از آن ها خیلی کوچک و برخی خیلی بزرگ هستند. وزن کمتر هم همیشه برای حمل و نقل آن بهتر است.
  • برنامه های آن: نرم افزار هایی مانند بک آپ یک هارد وسیله مناسبی در هنگام نیاز هستند. همچنین برخی ابزار ها را در دست شما قرار می‌دهند.
  • رمزگذاری: هارد های SSD از سیستم استاندارد رمزگذاری پیشرفته (AES) استفاده می‌کنند که اطلاعات حساس شما را محافظت می‌کند ولی همه SSD ها این قابلیت را ندارند.
  • وارانتی و سرویس خریداران: وارانتی های سه ساله بین این مدل از هارد ها استاندارد هستند. سرویس های مخصوص خریداران هم همیشه گزینه مناسبی برای برتر بودن است.

ما پرطرفدار ترین هارد های SSD بر روی سایت آمازون و برخی سایت های تولید کننده برتر را بررسی کردیم. ۲۸ مدل انتخاب شدند و پس از مطالعه نقد و بررسی مربوط به هرکدام از آن ها و نظرات کاربران، ۴ فینالیست را انتخاب کردیم. هر درایو را در حالت سرعت رندوم و پی در پی(Sequential) امتحان کردیم. کیفیت ساخت و برنامه های داخل آن ها را ارزیابی کردیم.

بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 

انتخاب ما

T5 portable SSD 500GB سامسونگ بهترین SSD برای بیشتر افراد است. زیرا هم قابل اطمینان است، هم سرعت بیشتری دارد و قیمت آن هم مناسب است. همچنین سایز آن هم کوچک و فشرده است. قیمت آن حدود ۲۰۰ دلار است که هر گیگا بایت آن حدود ۴۰ سنت است. این قیمت مشابه بیشتر هارد های دیگر است اما در این مدل سرعت بیشتر و اندازه مناسب تری داریم. T5 یک پورت USB-C دارد که  از سرعت USB 3.1 Gen 2 پشتیبانی می‌کند. همچنین یک کابل USB-C به USB-C و یک کابل USB-C به USB-A در داخل جعبه خود دارد. همچنین نرم افزار مربوط به آن راحت ترین محیط کاربری را داشت و کار با آن ساده تر از دیگر نرم افزار های موجود بود. از AES 256 bit برای سیستم رمزگذاری خود استفاده می کند که داده های شما را امن نگه می‌دارد. همچنین وجود چراغ اتصال بر روی این هارد هم نکته مثبتی است. این چراغ در هنگام متصل شدن هارد به دستگاه ها و همچنین هنگام انتقال اطلاعات روشن می‌شود. همچنین این مدل وارانتی سه ساله دارد.

وقتی هارد به پورت USB 3.0 متصل شد سرعت رایت فوق العاده ۴۲۳٫۶MB بر ثانیه را داشت. همچنین وقتی به پورت Thunderbolt 3 وصل شد به سرعت ۴۹۳٫۳MB بر ثانیه هم رسید که در هر دو حالت از دیگر رقیبان به میزان قابل توجهی سریع تر بود.

بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 

فضای بیشتر با مدل ۱TB

اگر به فضای بیشتری نیاز دارید مدل یک ترابایتی این هارد را می‌توانید خریداری کنید. معمولا هارد های SSD با ظرفیت بیشتر سرعت بیشتری هم دارند و ما انتظار داریم که مدل یک ترابایتی آن اندکی سریع تر از T5 500GB باشد. پس نگران افت سرعت آن نباشید. قیمت آن حدود ۴۰۰ دلار است. اندازه، قابلیت ها و وارانتی آن هم مشابه مدل دیگر آن است.

انتخاب دیگر

اگر به دلایلی نتوانستید این مدل ها را خریداری کنید، انتخاب بعدی ما WD My Passport SSD 512GB است. این هارد وسترن دیجیتال در همان محدوده قیمتی حدود ۲۰۰ دلار است. در تست های ما این هارد حدود ۳۰ تا ۶۰ مگابایت بر ثانیه از T5 کندتر بود. ولی در مقام دوم قرار گرفت. مانند T5، یک پورت USB-C با سرعت USB 3.1 Gen 2 دارد. نسبت به آن نازک تر و سبک تر است اما طول بیشتری دارد(اما زیاد قابل توجه نیست). کار با نرم افزار آن آسان است و سیستم رمزگذاری آن هم همانند T5 است. چراغ نشانگر ندارد و وارانتی آن هم سه ساله است.

هنگامی که به پورت USB 3.0 متصل شد، هارد My Passport SSD سرعت رایت ۳۸۳٫۹MB بر ثانیه را ثبت کرد. گرچه این سرعت ها بسیار مناسب هرگونه انتقال فایل هستند، کم تر هستند و بازتاب خوبی در ذهن خریدار ندارند. در پورت Thunderbolt 3 هم این هارد از همه ی دیگر رقیبان به جز T5 سریع تر عمل می‌کرد.

بهترین هارد SSD قابل حمل - تکفارس 

تجربه خود را در مورد SSD خود در زیر برای ما بنویسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید