اوبر به هکر ها باج  می دهد - تکفارس 
اوبر به هکر ها باج  می دهد - تکفارس 
اوبر به هکر ها باج  می دهد - تکفارس 

اوبر به هکر ها باج  می دهد

محراب کرامتی
۷ آذر ۱۳۹۶ - 21:50
اوبر

کمپانی خوش نام اوبر (Uber) چندی پیش رازی را که به مدت یک سال پنهان نگاه داشته بود آشکار کرد. آن ها اعلام کردند که یک هکر توانست به برخی از سرور هایی که کمپانی از آن ها استفاده می کرد نفوذ کند. این کار باعث شد تا اطلاعات خصوصی حدود ۵۷ میلیون کاربر اوبر از قبیل نام، ایمیل و شماره تماس آن ها و … در دسترس آن هکر قرار بگیرد. همچنین اسم و شماره گواهینامه بیش از ۶۰۰۰۰۰ نفر از رانندگان آمریکایی اوبر هم توسط هکر ها دانلود شد.

علاوه بر اینکه آن ها این موضوع را در آن موقع به بیرون درز ندادند بلکه مبلغ ۱۰۰۰۰۰$ هم به این هکر ها پرداخت کردند تا اطلاعات دزدیده شده را نابود کنند و در مورد آن حرفی نزنند. به گفته خودشان آن ها پس از این واقعه به سرعت جلوی سرقت بیشتر هکر ها را گرفتند و اطمینان حاصل کردند که اطلاعات دزدی شده توسط هکر ها نابود شده اند. اوبر اعلام کرده که بقیه اطلاعات کاربران از قبیل شماره حساب آن ها، تاریخچه سفر ها و … در این حمله سایبری مورد دسترسی هکر ها قرار نگرفته است.

اوبر به هکر ها باج  می دهد - تکفارس 

همچنین این کمپانی دو نفر که مسئول این خرابی بودند را اخراج کرد. مدیر عامل جدید این کمپانی در باره این حمله و عدم افشای آن گفت که:” هیچکدام از این اتفاقات نباید پیش می آمدند. من هیچگونه بهانه ای برای این موضوع نمی آورم. ”

او همچنین در ادامه گفت که: ” من با اینکه نمی توانم گذشته را تغییر دهم می توانم از جانب تمامی کارمندان اوبر قول دهم که ما از اشتباهاتمان درس می گیریم. ”

منبع: Fossbytes

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید