گوگل مپ به پیدا کردن نقاط مورد علاقه شما کمک می‌کند - تکفارس 
گوگل مپ به پیدا کردن نقاط مورد علاقه شما کمک می‌کند - تکفارس 
گوگل مپ به پیدا کردن نقاط مورد علاقه شما کمک می‌کند - تکفارس 

گوگل مپ به پیدا کردن نقاط مورد علاقه شما کمک می‌کند

امین داسنورد
۲۸ آبان ۱۳۹۶ - 19:26
گوگل مپ به پیدا کردن نقاط مورد علاقه شما کمک می‌کند - تکفارس 

نقشه‌ی گوگل(گوگل مپ یا Google Maps) در حال دریافت ظاهری تازه است، اما این به‌روزرسانی تنها شامل ویژگی‌های ظاهری نمی‌شود. ظاهر جدید گوگل مپ امکان نشانه‌‌گذاری رنگی را رای نقاط مورد‌علاقه‌ی مختلف شما اضافه کرده است و اطلاعات را با توجه به به محل موردنظر شما برای مسافرت و نحوه‌ی سفر شما را شخصی‌سازی می‌کند.

مقدار اطلاعات موجود در گوگل مپ خیره‌کننده است؛ می‌توانید از آن برای پیدا کردن جای پارک، پیدا کردن محل عبور صندلی چرخدار و حتی پیدا کردن نزدیک‌ترین سرویس بهداشتی عمومی استفاده کنید. و حالا گوگل نحوه‌ی ارائه‌ این اطلاعات را آسان نموده است.

به‌روزرسانی مفید گوگل مپ

اولین تغییر در نقشه‌ی گوگل ارائه‌ی اطلاعات شما مطابق تجربه‌‌هایی است که از آن‌ها لذت می‌برید و زمان صرف آن‌ها می‌کنید. پس اگر در حال استفاده از نقشه‌ی Navigation(مسیریاب) هستید، گوگل پمپ بنزین‌ها را در کنار مسیر برای  شما هایلایت می‌کند؛ و اگر در حال استفاده از نقشه‌ی عبور و مرور هستید می‌توانید محل ایستگاه‌های قطار را مشاهده کنید. چنین حرکتی، بار برگی را از دوش کاربران نقشه‌ی گوگل برخواهد داشت.

دومین تغییر، استفاده‌ی گوگل از ترتیب رنگ است؛ این بدان معنی است که می‌توانید از رنگ‌های متفاوت برای نشانه‌گذاری نقاط مودعلاقه‌ی مختلف خود استفاده کنید. بنابراین،نشان‌گرهای کافه و رستوران در این نقشه حالا به رنگ نارنجی، نشان‌گر فروشگاه‌ها آبی و نشان‌گر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به رنگ صورتی خواهد بود. در گدشته، تمامی نشان‌گر‌ها ته‌رنگی آبی داشتند و این به‌روزرسانی جدید پیدا کردن نقاط موردعلاقه‌ی شما را آسان‌تر می‌کند.

گوگل در حال ارسال این تغییرات برای تمامی محصولات وابسته به گوگل مپ نظیر، Assistant، Search، Earth و  Android Auto تا چند هفته‌ی آینده است. و در نهایت،این ظاهر تازه  همچنین در برنامه‌ها، وبسایت‌ها و مکاتب شرکت‌های تحت API گوگل مپ ظاهر خواهد شد؛ به عبارتی دیگر، از این به بعد قرار است به این ظاهر جدید گوگل مپ عادت کنید.

گوگل مپ خود را کاربردی‌تر کنید

چنین حرکتی، گامی مناسب از سوی گوگل است که می‌تواند گوگل مپ را بسیار کاربردی‌تر کند. با این‌حال، نمی‌توان از این جقیقت چشم پوشید که گوگل می‌توانست از تنوع رنگ بیش‌تری استفاده کند؛ گویا بنا به باورهای گوگل، رنگ آبی تقریباً تنها رنگ موجود است.

منبع: makeuseof

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید