اولین پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان در چین - تکفارس 
اولین پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان در چین - تکفارس 
اولین پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان در چین - تکفارس 

اولین پیوند موفقیت‌آمیز کلیه خوک به انسان در چین

فرزاد اسرافیلی
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - 09:53
پیوند کلیه خوک

تیم پزشکی بیمارستان شیجینگ چین موفق شده است اولین پیوند موفقیت آمیز کلیه خوک به انسان را با موفقیت انجام دهد و در این زمینه به تاریخ سازی دست یابد.

پزشکان بیمارستان شیجینگ، به سرپرستی پروفسور کین ویجون و پروفسور دو کفنگ، اولین پیوند کلیه خوک به انسان را که توسط چند ژن ویرایش شده بود، بر روی بیمار مرگ مغزی با موفقیت انجام دادند. این جراحی تاریخی در ۲۵ مارس و پس از آن که اولین پیوند کبد خوک به انسان در این بیمارستان در اوایل ماه جاری انجام شد، اتفاق افتاد.

این پیوند موفقیت‌آمیز امیدهای زیادی را برای بیمارانی که از پیشرفته‌ترین مرحله نارسایی کلیوی رنج می‌برند، فراهم می‌کند. کمبود اعضا در دسترس برای پیوند چالش اساسی و همیشگی برای این بیماران بوده است. با این حال، پیشرفت‌ها در ویرایش ژن و ایمونولوژی درها را به روی پیوند غیر همنوع با استفاده از اندام‌های حیوانات به عنوان یک راه‌حل بالقوه باز کرده است.

این جراحی مهم و موفقیت آمیز حاصل تلاش تیمی از ۲۱ بخش بیمارستان از جمله اورولوژی، جراحی کبد و صفراوی و بیهوشی بود. خوک اهدایی که توسط شرکت فناوری پزشکی Chengdu Clonorgan Biotechnology Co Ltd ارائه شده بود، تحت اصلاح ژنتیکی قرار گرفت تا احتمال رد دریافت پیوند توسط بیمار به حداقل برسد. خانواده بیمار پس از تایید مرگ مغزی، با از خودگذشتگی با شرکت مذکور برای پیوند این عضو موافقت کردند و به پیشرفت علم پزشکی کمک کردند.

کلیه خوک پیوندی به مدت ۹ روز به طور طبیعی عمل کرد. این دستاورد نقطه عطفی در تحقیقات پیوند خارجی است که راه را برای کاربردهای بالینی در آینده هموار می‌کند و باعث گشایش درهای امید برای بیماران بی‌شماری که از پیشرفته‌ترین مرحله نارسایی کلیوی رنج می‌برند می‌شود. پروفسور دو کفنگ، یکی از جراحان برجسته، بر پتانسیل پیوند غیر همنوع در رفع کمبود حیاتی اعضای اهداکننده تاکید کرده است. این فناوری با کاهش قابل توجه زمان انتظار و افزایش طول عمر بیمارانی که در انتظار پیوند عضو هستند، می‌تواند جان افراد بی شماری را نجات دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید