آغاز تحقیقات بزرگ اتحادیه اروپا درباره اپل، گوگل و متا - تکفارس 
آغاز تحقیقات بزرگ اتحادیه اروپا درباره اپل، گوگل و متا - تکفارس 
آغاز تحقیقات بزرگ اتحادیه اروپا درباره اپل، گوگل و متا - تکفارس 

آغاز تحقیقات بزرگ اتحادیه اروپا درباره اپل، گوگل و متا

افشین نوری
۶ فروردین ۱۴۰۳ - 20:41
اتحادیه اروپا تحقیقات اپل

اتحادیه اروپا شروع به انجام تحقیقات گسترده‌ای درباره احتمال عدم تبعیت اپل، گوگل و متا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) کرده است.

قانون بازارهای دیجیتال که اخیرا توسط اتحادیه اروپا برای جلوگیری از انحصارطلبی شرکت‌های فناوری بزرگ وضع شده، سه شرکت بزرگ گوگل، متا و اپل را بیش از هر شرکت دیگری تحت تاثیر قرار داده است.

حالا اتحادیه اروپا می‌خواهد ببیند آیا این شرکت‌ها از قانون مذکور تبعیت کرده‌اند یا نه. ظاهرا این سه شرکت به‌طور کامل خود را با DMA سازگار نکرده‌اند.

اپل به‌تازگی اعلام کرده بود که برای تبعیت از قانون بازارهای دیجیتال اجازه استفاده از اپ استورهای شخص‌ثالث را می‌دهد و به این ترتیب کاربران اجازه نصب اپلیکیشن‌ها از فروشگاه‌هایی به غیر از اپ استور اپل را خواهند داشت.

تیری برتون، کمیسر اتحادیه اروپا، اخیرا با تیم کوک مدیرعامل اپل ملاقات داشته است تا درباره نحوه اجرای قانون بازارهای دیجیتال صحبت کنند. هدف این قانون آن است که بازارهای دیجیتال را رقابتی‌تر کند.

ملاقات برتون با کوک نشان می‌دهد که اپل مجبور به همکاری با رقبایش خواهد شد. برتون به رویترز گفته است: «کار بعدی اپل و سایر شرکت‌های فناوری‌های بزرگ تحت قانون DMA، باز کردن دروازه‌های خود به روی رقبا است. این قانون شامل کیف پول الکترونیکی، مرورگرها و فروشگاه‌های اپلیکیشن می‌شود و کاربرانی که از آیفون اپل استفاده می کنند باید بتوانند از خدمات رقابتی سایر شرکت‌ها نیز بهره ببرند.»

طبق این قانون، شرکت‌های فناوری باید اقداماتی مانند به اشتراک‌گذاری داده‌ها، لینک دادن به رقبا و فراهم کردن امکان همکاری با اپلیکیشن‌های رقیب را انجام دهند.

قانون جدید اتحادیه اروپا می‌گوید که پلتفرم‌هایی که دارای گردش مالی سالانه بیش از ۷.۵ میلیارد یورو، ارزش بازار بیش از ۷۵ میلیارد یورو و تعداد کاربران فعال ماهانه بیش از ۴۵ میلیون نفر در اتحادیه اروپا هستند باید از مفاد این قانون پیروی کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید