افشای اطلاعات تازه درباره شیائومی ۱۵ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره شیائومی ۱۵ - تکفارس 
افشای اطلاعات تازه درباره شیائومی ۱۵ - تکفارس 

افشای اطلاعات تازه درباره شیائومی ۱۵

افشین نوری
۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - 14:26
شیائومی ۱۵

سری شیائومی ۱۵ ظاهراً در حال توسعه است و حالا اطلاعات تازه‌ای درباره آن فاش شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق اطلاعاتی که فاش شده، شیائومی ۱۵ از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک Godix استفاده خواهد کرد که قدرت تشخیص بسیار سریع و دقیقی خواهد داشت.

مزیت حسگر اثر انگست اولتراسونیک نسبت به نوع اپتیکال آن است که دقت بیشتر، حساسیت بالاتر، امنیت بیشتر و سرعت بالاتری دارد.

سابقه شیائومی در زمینه فناوری اثر انگشت اولتراسونیک به سال ۲۰۱۶ بازمی‌گردد، زمانی که اولین فناوری اثر انگشت اولتراسونیک را در شیائومی ۵s ارائه کردند. البته این فناوری با چالش‌هایی مواجه شد و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کرد. شیائومی از آن زمان تاکنون از فناوری اثر انگشت اپتیکال در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرده است.

حالا باید ببینیم آیا این شرکت درنهایت موفق به ارائه این فناوری در گوشی‌های خود می‌شود یا خیر. شیائومی اخیرا سری شیائومی ۱۴ را معرفی کرد بطوریکه این سری رکورد جدیدی در تاریخ شرکت شیائومی ثبت کرده و به پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی در چین تبدیل شده است.

شیائومی ۱۵

طبق اطلاعاتی که فاش شده، شیائومی ۱۵ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره خواهد برد. این گوشی همچنین مجهز به نمایشگر ۶.۳۶ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱.۵K خواهد بود.

بر اساس شایعات، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با نسل دوم فناوری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد که بهره‌وری بالایی نسبت به نسل اول خواهد داشت. این تراشه همچنین به جای هسته‌های ARM از هسته‌های Oryon کوالکام استفاده خواهد کرد که منجر به بهبود ۴۰ درصدی عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نسبت به نسل ۳ خواهد شد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره‌وری انرژی و عملکرد قابل توجهی نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت، به طوریکه فرکانس این تراشه به ۴ گیگاهرتز خواهد رسید. این در حالیست که اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارای حداکثر فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز است.

همچنین گفته می‌شود که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از پردازشگر گرافیکی Adreno 830 بهره خواهد برد. کوالکام در سال ۲۰۲۱ شرکت Nuvia را که هسته‌های Oryon را توسعه می‌داد به قیمت ۱.۵ میلیارد دلار خریداری کرد. نتایج بنچمارک نمونه اولیه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گیک بنچ برابر با ۹۱۰۰ (چندهسته‌ای) شده که ۴۰ درصد بیشتر از امتیاز چندهسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و تراشه M2 اپل در همان بنچمارک است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید