توربو اچ دی در مقابل تحت شبکه، کدام دوربین مداربسته مناسب شما است؟ - تکفارس 
توربو اچ دی در مقابل تحت شبکه، کدام دوربین مداربسته مناسب شما است؟ - تکفارس 
توربو اچ دی در مقابل تحت شبکه، کدام دوربین مداربسته مناسب شما است؟ - تکفارس 

توربو اچ دی در مقابل تحت شبکه، کدام دوربین مداربسته مناسب شما است؟

تکفارس
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - 21:18
توربو اچ دی در مقابل با تحت شبکه

شاید برای شما پیش آمده باشد که قصد خرید و نصب دوربین مداربسته برای خانه یا محل کار خود را دارید، اما به برند های موجود در بازار، مدل های گوناگون و متنوع که می رسید، انتخاب برای شما چالش بر انگیز می شود. انتخاب دوربین‌ مداربسته می تواند برای شما سخت باشد… دوربین مورد نظر شما باید چه ویژگی یا در ساده ترین حالت چند مگاپیکسل داشته باشد؟ ضبط کننده تصویر یا رکوردر شما باید از کدام نوع DVR یا NVR باشد؟

در این مقاله سعی داریم تا شما را ابتدا با برند هایک ویژن و در مرحله بعد با محصولات این برند آشنا کنیم تا شما بتوانید با مطالعه این مقاله هم با نمایندگی هایک ویژن آشنا شوید و هم در خرید محصولات هایک ویژن قادر باشید صحیح ترین مدل محصول را برای نیاز خود انتخاب کنید؛ با ما همراه باشید …

معرفی شرکت هایک ویژن(Hikvision)

تاریخ تأسیس: ۲۰۰۱ میلادی

دفتر مرکزی: هانگژو، چین

تاریخچه:

شرکت هایک ویژن یکی از پیشروهای جهانی در زمینه تولید محصولات نظارت تصویری و امنیتی است. تأسیس این شرکت به سال ۲۰۰۱ بازمی‌گردد. این شرکت از آن زمان به دلیل نوآوری‌های زیاد و کیفیت بالا در تولید محصولات خود، به سرعت به یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات نظارت تصویری در جهان تبدیل شده است.

محصولات:

شرکت هایک ویژن محصولات گسترده‌ای در زمینه تجهیزات نظارت تصویری ارائه می‌دهد. این محصولات شامل دوربین‌های مداربسته، دستگاه‌های ضبط تصاویر (DVR و NVR)، سیستم‌های تشخیص سوژه در تصویر یا فیلم، دستگاه‌های کنترل دسترسی، و تجهیزات امنیتی مرتبط می‌شوند.

هایک ویژن همچنین در زمینه توسعه راهکارهای هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء (IoT) نیز فعالیت دارد. در ادامه به معرفی دوربین های هایک ویژن و تکنولوژی مربوط به این دوربین ها می پردازیم:

دوربین های هایک ویژن

به طور کل، تکنولوژی دوربین های تولید شده توسط هایک ویژن را می توان به ۲ دسته تقسیم کرد:

دوربین های سری توربو اچ دی (Turbo HD)

دوربین‌های سری توربو اچ‌دی (Turbo HD) هایک ویژن (Hikvision) از فناوری HD-TVI یا (High Definition Transport Video Interface) برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها انعطاف‌پذیری بالایی را در ارتقاء سیستم‌های مداربسته قدیمی به سیستم‌های با کیفیت و با رزولوشن بالاتر فراهم می‌کنند.

– برای نصب دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن نیاز به خرید کابل کواکسیال با کیفیت بالا است. لازم به ذکر است که سری نَری و مادگی این نوع کابل ها فیش BNC است.

در زیر به برخی از مدل‌ها و ویژگی‌های این سری اشاره شده:

دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE16H0T-IT3ZF:

– رزولوشن: ۵ مگاپیکسل

– دارای لنز متغیر با قابلیت زوم اپتیکال

– دارای قابلیت دید در شب با تکنولوژی EXIR

دوربین هایک ویژن مدل DS-2CE76H8T-ITMFS:

– رزولوشن: ۲ مگاپیکسل

– درای لنز ثابت با زاویه دید ۱۰۳.۵ درجه

– دارای قابلیت دید در شب با تکنولوژی EXIR

این مدل‌ها تنها چند نمونه از دوربین‌های سری توربو اچ‌دی هایک ویژن هستند. هرکدام از این مدل‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خود را دارند و انتخاب بهترین مدل بستگی به نیازها و شرایط محیطی شما دارد.

دوربین های سری تحت شبکه یا آی پی (IP)

دوربین‌های سری تحت شبکه یا IP (آی پی) از محصولات پرطرفدار شرکت هایک ویژن (Hikvision) هستند که از تکنولوژی شبکه برای انتقال تصاویر با کیفیت بالا استفاده می‌کنند. این دوربین‌ها به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ویژگی‌ها در عرصه محصولات نظارت تصویری شناخته می‌شوند.

تفاوت دوربین تحت شبکه هایک ویژن با توربو اچ دی

دوربین های تحت شبکه هایک ویژن قیمت بالاتری نسبت به سری توربو اچ دی دارند، اما از طرفی دارای کیفیت تصویر بالاتری نسبت به سری توربو اچ دی هستند. لازم به ذکر است که این کیفیت به هیچ عنوان تفاوت فاحشی در تصویر خروجی شما ایجاد نمی کند و سری توربو اچ دی هایک ویژن، کماکان یکی از انتخاب های هوشمندانه و به صرفه در پروژه های مسکونی یا اداری هستند.

– برای نصب دوربین های تحت شبکه هایک ویژن نیاز به خرید کابل شبکه با کیفیت بالا با تست های فلوک چنل و پرمننت است. قبول شدن کابل شبکه شما در تست های ذکر شده الویت بالایی دارد، زیرا قبولی در این ۲ تست مهم، نشانگر کیفیت بالا و پایداری کابل شبکه شما می‌باشد.

در زیر به برخی از مدل‌ها و ویژگی‌های دوربین‌های سری تحت شبکه هایک ویژن اشاره می‌شود:

– دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2786G2-IZS:

– رزولوشن: ۸ مگاپیکسل

– دارای لنز متغیر با زوم اپتیکال

– قابلیت ضدضربه IK10 و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار IP67

– دوربین هایک ویژن مدل DS-2CD2087G2-LU:

– رزولوشن: ۸ مگاپیکسل

– لنز ثابت با زاویه دید ۱۰۸ درجه

– درای قابلیت دید در شب با تکنولوژی DarkFighter

لطفا دقت داشته باشید که هر یک از این مدل‌ها ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود را دارند. انتخاب بهترین دوربین بستگی به نیازها و شرایط محیطی خاص شما دارد.

نمایندگی های هایک ویژن در جهان

هایک ویژن با دفاتر فروش و نمایندگی‌های مستقر در بسیاری از کشورها، شبکه توزیع گسترده‌ای در سراسر جهان دارد. این حضور جهانی به هایک ویژن این امکان را می‌دهد تا به بهترین نحو ممکن به نیازهای مشتریان در سطح جهانی پاسخ دهد.

در ادامه، چندین نمایندگی هایک ویژن در جهان را مشاهده می کنیم:

  1. هایک ویژن امریکا (Hikvision USA):

نمایندگی هایک ویژن در ایالات متحده آمریکا با نام “هایک ویژن امریکا” فعالیت دارد و محصولات هوش مصنوعی، دوربین‌های مداربسته، و سیستم‌های امنیتی را به بازار ایالات متحده عرضه می‌کند.

  1. هایک ویژن چین:

به عنوان مقر اصلی هایک ویژن، نمایندگی‌ها و توزیع‌کنندگان در سراسر چین وجود دارد. در این مرکز نیز واحد تحقیق و توسعه هایک ویژن قرار دارد.

  1. هایک ویژن اروپا:

   – نمایندگی هایک ویژن در اروپا محصولات خود را به کشورهای اروپایی عرضه می‌کند و در زمینه امنیت و نظارت تعداد زیادی از پروژه‌های بزرگ در این منطقه را پشتیبانی می‌کند.

  1. هایک ویژن آسیا و استرالیا:

این نمایندگی‌ها در منطقه آسیا و استرالیا محصولات هایک ویژن را به بازارهای محلی ارائه می‌دهند و در زمینه پروژه‌های مختلف امنیتی و نظارتی فعالیت دارند.

  1. هایک ویژن خاورمیانه:

نمایندگی‌های هایک ویژن در خاورمیانه در کشورهایی مانند امارات متحده عربی، عربستان سعودی و ایران حضور دارند و به عنوان یکی از ارائه‌دهندگان اصلی در زمینه امنیت و نظارت شناخته می‌شوند.

نمایندگی هایک ویژن در ایران

نمایندگی هایک ویژن در ایران

جالب است بدانید هایک ویژن در ایران نمایندگی فروش مستقیم ندارد. این شرکت به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران، از یک رو همواره تلاش کرده تا بازار ایران را ترک نکند و از روی دیگر تلاش کرده تا قوانین تحریم ها را نقض نکند!. محصولات هایک ویژن به دو صورت قانونی (وارداتی) و قاچاق وارد کشور می‌شوند. لازم به ذکر است که مدل های وارداتی دارای گارنتی معتبر و محصولات قاچاق بدون گارانتی هستند. پیشنهاد ما به شما انتخاب و خرید محصولات دارای گارانتی معتبر است.

هایک ویژن با ارائه مدارک و سرتیفیکیت های فنی به شرکت ها و مجموعه های دارای ظرفیت، نظیر HCSE و HCSP تلاش کرده تا کیفیت بالای خدمات به مشتریان خود را در تمامی کشورها تضمین کند. باید بدانید که در کشورمان ایران هم امکان اخذ گواهینامه و سرتیفیکیت های هایک ویژن وجود دارد. هایک ویژن لند به عنوان تنها دارنده ۲ سرتیفیکیت مهم هایک ویژن تا به این زمان توانسته گامی بزرگ در ارائه خدمات مشاوره قبل از خرید، فروش، اجرا و خدمات فنی پس از اجرای پروژه ها با کیفیت بالا بردارد.

نتیجه‌گیری:

در نهایت انتخاب بین دوربین های توربو اچ‌دی (Turbo HD) و دوربین‌های تحت شبکه (IP) هایک ویژن بستگی به نیازها و شرایط خاص شما دارد. هرکدام از این فناوری‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را دارند. شما می‌توانید جهت مشاوره رایگان و حرفه ای با شماره نمایندگی هایک ویژن ۰۲۱۸۸۵۲۹۱۰۷ ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید